Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus drager monteren op een Koga Miyata Distance - Forum Wereldfietser

Tubus drager monteren op een Koga Miyata Distance

Ik heb een Koga Miyata Distance(bj. ca. 2006) met een geveerde voorvork. Nu wil ik hier een Tubus
voordrager op monteren.
Het vreemde is dat er op de voorvork wel inbusboutjes zitten, maar….deze zitten 90 graden verdraaid ten opzichte van de bevestiging van de drager.
Nu bestaan er wel bevestigingsbeugels van Tubus voor voorvorken zonder deze bevestigingspunten, maar die mogen weer niet gebruikt worden bij een geveerde voorvork :|
Bestaat hier iets voor, of wordt het toch knutselwerk met een hoeklijntje en wat gaatjes ?
Heb de drager nog niet, maar wil toch even weten hoe of wat, voor ik wat koop :idea:
Een plaatje van de voorvork of een link zouden erg helpen om dit voor te stellen. Hoe kan een rond schroefgat 90 gr gedraaid zitten?
Of bedoel je dat aan de binnenkant (de kant van de band) van de vork schroefdraad in de staande buis zit, daar waar jij aan ze aan de buitenzijde verwachtte?

Ik wil je vooralsnog niet afhouden van je wens om een Tubus voordrager te monteren, maar heb je misschien ook gedacht aan wat sommige bikepackers doen? Zij monteren aan hun geveerde voorvork of alleen (grote) bidons, of maken gebruik van de Salsa Anything Cage met daarin vastgesnoerd een waterdichte drybag. Steek wel de riempjes veilig weg!
Ik gokte aan de voorkant van de vork, zoals V-brake nokken... Dus nu zijn er al drie interpretaties. Een plaatje helpt:).
Travelmaster schreef:Ik gokte aan de voorkant van de vork, zoals V-brake nokken... Dus nu zijn er al drie interpretaties. Een plaatje helpt:).
Als je de nokken van de V-brakes "voorkant" noemt, dan zitten de inbusjes aan de achterkant van de vork.

Kan helaas geen foto nemen op dit moment, mijn fiets is momenteel niet thuis (..letterlijk)
Morgenmiddag is ie weer terug.
Deze??

Afbeelding
Kan dit plaatje helaas niet zien..
Ik ook niet.
error
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
SanderZ schreef:diverse foto's
@SanderZ, dat zijn goede foto's.
Met mijn bericht voeg ik niet veel toe, maar dit soort aansolderingen heb ik niet eerder gezien. Ik heb geen idee van het oorspronkelijke doel ervan - maar ben wel nieuwsgierig. Ik trek me terug uit de hulptroepen.
Weet je overigens zeker of de maker van je fiets het verstandig vind om een voordrager te monteren? Op mijn geveerde vork (vering niet in de vorkpoten maar in de balhoofdbuis), is een sticker aangebracht dat het niet mag/ongewenst is. Het zal wel zijn om aansprakelijkheid af te wenden, maar je wilt niet bezig zijn een berg af te suizen en dat ineens je voortrein onder je zadel voorbijschiet. :o
Je weet dat er forumleden zijn die vinden dat je voor zomertochten - ik probeer zelf ook elke tocht weer minder mee te nemen - aan twee achtertassen genoeg hebt? Vergeet mijn opmerking als je met een gezin met jonge kinderen op fietsreis gaat, of op winterreis. Dan is het alle hens aan dek qua bagageruimte.
Als je de bagagecapaciteit echt wilt, geef ik je in overweging om je LBS, de fietsenmaker bij jou in de buurt die je je vertrouwen durf te schenken, te vragen naar de kosten van een vaste voorvork. Misschien dat de totaalkosten meevallen in vergelijking met het vinden van een passend bagagerek en bijbehorende (moeilijke) bevestiging.
Het probleem, en de andere problemen met de fiets zijn opgelost door..ehm..een andere
fiets aan te schaffen :D . Hier zit al een Tubus drager op..
SanderZ schreef:Het probleem, en de andere problemen met de fiets zijn opgelost door..ehm..een andere
fiets aan te schaffen :D . Hier zit al een Tubus drager op..
Geweldig, ik schoot direct in de lach toen ik dit bericht van je las. Wat een probleemoplossend vermogen!

Toch blijf mijn nieuwsgierigheid naar het doel van die 90 graden gedraaide nokken op je voorvork. Misschien dat een forumlid daar toch wat over kan zeggen?

Mag het forum weten waar je op gaat rijden? Veel plezier ermee!
Ik zal vertellen hoe het gegaan is : Ik was aan het prutsen met de trapas van de Distance en het zinde mij helemaal niet; veel speling en een idiote voorderailleur constructie waar het kettingscherm aan vast zit.
Enigzins moedeloos vertelde ik mijn vrouw dat het een vreemde constructie is waar ik niet gelukkig mee was en er behalve de voordrager en nieuwe banden ook hier geld in moest stoppen. Zegt ze: Heb je niet liever een andere fiets ? :shock:
Nou, dan ga ik geen nee zeggen.. :oops:
Dus op internet gekeken en daar "stond" mijn droomfiets..
Het is dus een Koga Signature KS TR28 geworden mét Rohloff naaf en Son dynamo .
De koning te rijk, durf ik wel te bekennen.. :wink:
Nou komt het mooiste : vrijdagmorgen gaat de deurbel, postbode met grote doos,
"fietsvakantiewinkel" stond erop
Huh ?
Ik de doos uitpakken, 4 Ortlieb tassen in de kleur waarin ik ze graag wilde hebben.
Kadootje van mijn vrouw, "die had ik al besteld"
Hoe verwend kun je worden/zijn ? :roll: