Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vredestein Perfect Tour 37 mm - Forum Wereldfietser

Vredestein Perfect Tour 37 mm

Beste fietsers,

Als ik op mijn Koga Randonneur fiets met volle bepakking heb ik het idee dat de achterband zacht word en 'doorzakt'. Dat terwijl deze echt goed hard is opgeblazen, en zeker niet lek is. Ik gebruik nu de Vredestein Perfect Tour 37 mm. Heeft een van jullie wellicht een oplossing of verklaring hiervoor? Wat rijden jullie met volle bepakking mee?

Daarnaast twijfel ik sowieso nog wel of dit wel het juiste type band voor mij is. Ik fiets grotendeels op asfalt, en waar nodig onverhard. Dat in Zuid Frankrijk, Oostenrijk en natuurlijk Nederland/Duitsland. Ik hoor bijvoorbeeld veel wisselende ervaringen met de Schwalbe Marathon Plus banden. Is de Vredestein hiervoor voldoende geschikt?

Groeten,
Toon
Hoeveel bar pomp je in de band? Ik doe bij volle bepakking 4 bar in de achterband, dat is een 26" Marathon Mondial. Dat maakt 'm voor mij comfortabel.
"Echt goed hard" voelt voor je duim vanaf 2,5 bar en hoger ongeveer allemaal hetzelfde, dat bedoel ik meer.
Beste Toon,

Zelf heb ik Continental Topcontact 37-622 op mijn randonneur liggen.De aanbevolen druk is 4-6 bar.
De binnenbanden zijn Schwalbes :-)

Ik weeg 90 kg en fiets tijdens vakanties met twee achtertassen en een stuurtas.
De banden pomp ik altijd op tot circa 5.2 bar. Dat voel je niet met je duim! Ik heb onderweg altijd een spanningsmetertje bij me.
Aan het eind van de dag blijkt eigenlijk altijd dat de achterband, waar het meeste gewicht op ligt, na een tocht van 100-120 km 0,2- 0,3 bar aan spanning verliest. De voorband nauwelijks. Dus aan het eind van elke dag breng ik de banden weer op de, voor mij, juiste druk.

Ik hou van fietsen met harde banden. Het voorkomt volgens mij slijtage en fietst comfortabel.
Zorg ook voor goede binnenbanden.

Jan
Mijn eigen ervaring met de Perfect band van Vredestein is al een aantal jaren geleden. Op zich voldeden ze prima, zowel de versie voor de stadsfiets als de smallere op de semi racefiets. Een, ook bij fietsenmakers, bekend probleem van de Perfect was dat de wangen zwak waren, waardoor ze na langdurig en/of intensief gebruik gingen zwabberen, ook als je ze keihard oppompte.
Vredestein banden zijn volgens mij niet veelgebruik in het vakantiefietsers land.
Meestal is dat toch conti,s of Swalbe
De band die jij beschrijft ken ik niet, maar mijn ervaring met andere types van dit merk zijn niet zo positief: dunne slappe zijwanden.
Verder pomp ik mijn 37 mm banden toch wel rond de 5 bar op
dik5 schreef:Vredestein banden zijn volgens mij niet veelgebruik in het vakantiefietsers land.
Meestal is dat toch conti,s of Swalbe
De band die jij beschrijft ken ik niet, maar mijn ervaring met andere types van dit merk zijn niet zo positief: dunne slappe zijwanden.
Verder pomp ik mijn 37 mm banden toch wel rond de 5 bar op
Oke bedankt, die ervaring heb ik inderdaad bij deze ook. Dan ga ik denk ik de Schwalbe maar eens proberen. Is het ook verstandig om er een wat bredere band om te doen. 40 mm bijvoorbeeld? Kun je eigenlijk zonder problemen een 37 verwisselen voor een bredere band?
Normaal gesproken kan dat wel ,maar dat is meestal afhankelijk van de breedte van je voor en achtervork
Met 40 mm schiet je niet zoveel op ,dan kom je al snel uit bij 47 mm ,maar of dat past is zeer de vraag.
Overigens zijn banden in opgepompte staat wel enige mm smaller als opgegeven.