Vermoedelijk is de schroefdraad verruiineerd doordat 't pedaal net scheef in de crank is gezet.
Ik neem aan dat je geen tapgereedschap hebt.
In dit geval kun je soms de schroefdraad weer in zijn verband krijgen door het pedaal er van de achterkant in te draaien. De buitenste gang van het schroefdraad herstel je dan soms niet omdat het pedaal niet ver genoeg komt.
Die kun je dan verwijderen met een ronde vijl of met de Dremel.
Vervolgens draai je het pedaal er weer zorgvuldig recht in.
Meestal doen dit soort problemen zich alleen voor met de linker cranck omdat die een linkse schroefdraad heeft.
Je kunt dan ook volstaan met het vervangen van alleen de linker cranck.
Er zijn fietsenwinkels die gebruikte onderdelen op voorraad houden.
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat je in midden Nederland onder meer terecht kunt bij "het Fietsenhuis" in Barneveld en "de Fietsenhal" in Ede.
Met even wat rondbellen voor een gebruikte cranck in de juiste kleur en lengte is het probleem wellicht snel de wereld uit.
Succes!
Adriaan
Ik neem aan dat je geen tapgereedschap hebt.
In dit geval kun je soms de schroefdraad weer in zijn verband krijgen door het pedaal er van de achterkant in te draaien. De buitenste gang van het schroefdraad herstel je dan soms niet omdat het pedaal niet ver genoeg komt.
Die kun je dan verwijderen met een ronde vijl of met de Dremel.
Vervolgens draai je het pedaal er weer zorgvuldig recht in.
Meestal doen dit soort problemen zich alleen voor met de linker cranck omdat die een linkse schroefdraad heeft.
Je kunt dan ook volstaan met het vervangen van alleen de linker cranck.
Er zijn fietsenwinkels die gebruikte onderdelen op voorraad houden.
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat je in midden Nederland onder meer terecht kunt bij "het Fietsenhuis" in Barneveld en "de Fietsenhal" in Ede.
Met even wat rondbellen voor een gebruikte cranck in de juiste kleur en lengte is het probleem wellicht snel de wereld uit.
Succes!
Adriaan