Diederik, zelf zou ik niet snel een aanhanger benutten. Maar ik ben dan ook gewend sinds jaar en dag op een randonneur te rijden met ERTRO 622-37/42 banden (populair: 28 inch) en fietstassen naar behoefte. Een zomertocht in/naar Normandië zou toch zonder meer met 2 achtertassen moeten kunnen. Als dat echt te weinig ruimte heeft leg je je tentje of een volumineuze slaapzak (waterdicht verpakt) ertussen op de achterdrager.
Hooguit als ik ooit de
Canning Stock route wil rijden zal ik om voldoende voedsel voor een maand (en steeds tijdig watervoorraad aanvullen) mee te nemen er voor kiezen om een éénwielige
Extrawheel achter mijn fiets te hangen. De randonneur zal dan vervangen worden door een
Pugsley of dergelijke. Zowel de fiets als de Extrawheel krijgen dezelfde velg en band. Ik wil niet te veel verschillende soorten reservemateriaal met me meetorsen.
Ik kwam onlangs op een
Duitse site wel een aardige opsomming van fietskarren tegen. Daar zijn ook wat ervaringen verzameld. Wellicht helpt het bij je eigen selectieproces.
En verder wat Travelmaster schrijft. Voor die prijs (100 EUR), zou ik die kar uit de advertentie ook willen hebben. Als niet-autobezitter komt zoiets altijd van pas.
Mocht je hem kopen en na een test besluiten deze niet te willen, mag je me zeker een PB sturen (interesse).