Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen

Hallo,

Ik heb een paartje 'ORTLIEB BACK ROLLER BLACK'N WHITE' op het oog alleen vraag me af waar ik ze moet bestellen.

Iemand ervaring met de websites:

http://www.ortlieb-expert.nl/
http://ortlieb-tassen.nl/

De tweede website is toch 20 euro goedkoper; kan ik die website vertrouwen?

G
Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde webwinkels. Als het je om de laagste prijs gaat, wil ik Outdoor-works.de nog in de strijd werpen. Zij verkopen de tassen per stuk, let dus op de prijs, maar zijn nog 10 EUR goedkoper. De tassen die zij aanbieden zijn of overjarige voorraad, of hebben schoonheidsfoutjes. De tassen zijn verder technisch in orde en hebben de normale Ortliebgarantie.
Verder koop ik artikelen voor bedragen die ik niet makkelijk kan missen op het web altijd met een creditcard. Dat maakt het meestal iets duurder, maar het risico van niet-levering en je geld kwijt is daarmee afgekocht. Bedragen onder EUR 35 durf ik wel te betalen met iDeal, ofschoon ik bij een eerste bestelling bij een webwinkel ook dan meestal kies voor betaling met een creditcard. Dan kan ik een indruk krijgen van de afhandeling van mijn order.
Overigens: bestellen gaat meestal wel goed, het is bij de klachtafhandeling - defecten, iets anders gekregen dan besteld, DOA - dat je je pappenheimers leert kennen.
Op basis van mijn ervaring met de De Kampeermarkt zou ik bij behoefte direct de iets lichtere en goedkopere Backroller City aanschaffen. Toen bij mij een Ortlieb tas schade had op een naad - de tas was direct naast een lasnaad opengescheurd - namen zij zonder kosten de toezending aan Ortlieb van mij over en regelden een compleet nieuwe tas. Ik zou tevreden zijn geweest met een deugdelijke reparatie. M.a.w. durf vooral ook een leverancier bij jou in de buurt te kiezen, waarmee je een goede relatie hebt of opbouwt.

Laat je ons weten bij wie je uiteindelijk besteld en wat je ervaring - communicatie, verpakking, levertijd, service - met die (web)winkel was?
Ik heb prima ervaringen met deze webshop. Bestaan al jaren en zijn in prijs concurrerend. Verkopen ook veel losse onderdelen en service is goed.

Groet,

Arno
Ik heb mijn Ortlieb tassen ook bij ortlieb-tassen.nl gekocht. Goede ervaring hiermee, gewoon zoals het hoort. Ik had een levertijd van 2 dagen.
Je hebt tegenwoordig twee soorten witte Ortlieb tassen. Het bekende PS490 en een nieuw soort 'stof'.
Op een foto zie je het niet, maar je voelt het wel:-)
Eric Schuijt schreef:Je hebt tegenwoordig twee soorten witte Ortlieb tassen. Het bekende PS490 en een nieuw soort 'stof'.
Op een foto zie je het niet, maar je voelt het wel:-)
Dat is interessant. Kun je mij vertellen of ze ook verschillende artikelnummers hebben en is er verschil in gewicht? Berichten over duurzaamheid zullen nog wel even op zich laten wachten.

Update.
Laat maar. Ik heb op de site van Ortlieb gekeken. Het gewicht blijft hetzelfde. Het ophangsysteem is veranderd van QL1 naar QL2.1. De verandering in het materiaal is de meest opvallende, het is nu PVC-vrij (PVC-free PD62 and PS60 (PU)). Ik heb geen artikelnummers kunnen ontdekken.
Thanks voor de reacties!
Heb de tassen besteld bij ortlieb-tassen.nl.
Ben benieuwd hoelang de levering duurt maar als het goed is heb ik ze morgen binnen :D