Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lowest budget tour 3.juni 2006 tot 7 augustus - Forum Wereldfietser

lowest budget tour 3.juni 2006 tot 7 augustus

Hoi!

Ik woon in Duitsland (maar ben wel mooi een nederlander :D ) en ga binnenkort mijneindexamen maken. 2.Juni heb ik een toelatingstest aan een universiteit.
Daarna wou ik met een vriend een fietstocht gaan doen, maar hij heeft geen tijd.
Daarom zoek ik nu een nieuwe partner.
Mijn plan was het mischien, naar de middellandse zee te fietsen, maar eigenlijk maakt het me niet uit, waarheen het gaat, omdat bijna ieder richting interessant is, als je zo een lange fietstocht doet.

Hoe ik die fietstocht wou doen:
-lowest budget, dus in de tent slapen, niet altijd op een campingplaats :D , leven van wat de supermarkt en de gaskoker te bieden heeft...
-per dag -+100km
-als het kan door/over een paar bergen

Nog even over mijn persoon:
19 jaarige jongen, zin in avontuur, ik doe best veel aan Mountainbiken (best leuk, die bergen van de Pfalz :) ) hou van natuur...

Nou, als je nog vragen hebt: feel free!
Groeten,
Benno

He, klinkt wel zoals ik meestal op vakantie ga. Heb je zoiets al eerder gedaan?
Ik heb zelf al een paar vergelijkbare korte vakanties gedaan. En er erg van genoten.
wat voor fiets wil je op gaan rijdden en heb je er al een?

Ik heb laatst jaar 1200km op deze manier gefietst, ben dus eigenlijk nog niet echt ervaren op dit bereik. Ik weet alleen dat ik het op deze manier ontzettend naar mijn zin gehad heb.
Ik ga voor deze vakantie mijn MTB nemen, met andere banden, starre vork met lowriders en een verstelbaar stuur. De fiets is het probleem niet, dat ding is zeker te weten wel goed genoeg voor die tocht.

Ik ben zelf vorig jaar op die manier naar zwitserland gefietst. En ben met de trein terug gegaan. Ik heb zelf een race fiets gekocht (€75 slechts). omdat ik wat mindere ervaring heb met mijn mtb. (die ook erg slecht is)

Ik ben nu 22 en ben al een aantal keer met een goede vriend op vakantie geweest, maar ook hij kan dit jaar niet, ik wil nog wel gaan. Dus misschien moeten we een keer afspreken om elkaar te leren kennen. En te zien of we elkaar mogen qua rijstijl & persoonlijkheid. Beetje onhandig alleen dat je nog in Duitseland woont.

Hoi!

Fietsvakantie vind ik ook erg mooi. Het liefst in ruig gebergte.
Voor aankomende zomer heb ik eveneens geen reisgezel.
Het lijkt me leuk om door de Alpen en de Pyreneeen naar Spanje te fietsen. En om dan bijvoorbeeld richting Mallaga te gaan.
Mijn vakantiefiets is een stevige racefiets. Ik rij er trouwens ook graag onverhard mee.
Per dag leg ik 100 a 150 km af.

Kunnen jullie nog iemand gebruiken?
Dan hoor ik het graag!

Groeten
Sjoerd (21)

Ik ben er voor in, maar ik weet niet hoe Naero erover denkt. Zelf wil ik wel eens een ontmoeting organiseren tussen de eventuele deelnemers.
Groningen is wel afgelegen... Ik woon zelf trouwens in Rotterdam.

Als Naero ook eventueel met een 3e persoon wil fietsen dan kunnen we misshien gaan mailen. En vervolgens een bijeekomst organiseren.

lijkt me wel heel cool, hoewel 3 "deelnemers" misschien wel problemen kan opleveren. Laten we eerst maar even zien.

Hoi!
Sorry, dat ik eerst zo laat van mij laat horen, was een beetje bezig met eindexamen doen.
Natuurlijk is een rijsgroep van drie man meer of minder onhandig; maar niet onmogelijk. Heb ook een vakantie met z'n drien gedaan en datr ging dik in orde.
Een bijeenkomst te organizeeren word wel beetje moeilijk, ik denk dat ik eerst in mei naar Nederland kom. Als dat niet zo is, laat ik het zeker weten. Mischien moet ik toch maar gewoon 'tussendoor' eens naar het kikkerlandje; met m'n zus meerijden of zo.
Wat zijn jullie favoriete rijsdoelen?
Ik zou wel graag naar skandinavien; ik denk dat de temperatuuren aan de middellandse zee een beetje 'suboptimaal' voor dikke fietstouren zijn inn die tijd.
Wat ik ook wel leuk (en heel erg spannend) zou vinden zijn de karpaten.
Ok, het zal er wel niet zo veel koeler zijn dan in Spanje, maar dat wat ik d'rover gehoord en gezien heb is ontzettend interessant. Geweldige natuur, mooie bergen... en bijna exotische landen.
Wat denken jullie d'r over?


Groetjes uit de besneeuwde bergen,
Benno

Flink fietsen in de bergen vind ik echt prachtig.
Dat vind ik een van de leukste dingen om te doen!
Vorig jaar heb ik dat best wel gemist. Toen ben ik door (vooral west) Schotland gefietst.
De Alpen en Pyreneen spreken mij daarom het meeste aan. Ook de temperatuur vind ik er een stuk fijner dan in Schotland bijvoorbeeld.

De Karpaten en Noorwegen zijn wat minder hoog. Maar je kunt er denk ik wel routes met veel klimwerk door trekken. En ook onverhard rijden zal geen probleem zijn. Ook ben ik wel benieuwd naar Hongarije, Oerraine en Roemenie. Noorwegen lijkt mij wel vrij koud (rond de 20 graden?)

Houden jullie ook van veel klimmen en afzien? Of juist niet of af en toe?
En van onverhard rijden?
Het lijkt me wel goed om die dingen nu ter sprake te brengen aangezien een ontmoeting nogal wat voeten in aarde heeft.

Groeten,
Sjoerd

Ik vind onverhard rijden wel leuk (tja, wat wil je als mountainbiker...) maar weet niet zeker of mijn materiaal dat goed aankan. met een totaal gewicht van ongeveer 110kg (75kg Benno, 15kg fiets en 20 kg bagage) word het denk ik niet zo puur het offroad-plezier. Maar als het niet te extreem wordt, lijkt het me wel leuk. Trouwens, ik denk dat het in oekraine &company niet al te moeilijk zal zijn de een of ander onverharde weg te rijden ;)
Kan iemand van jullie een wiel centreeren, zomaar onderweg? Zou dan wel handig/nodig kunnen zijn.
Verder is het in Noorwegen in de zomer echt prachtig, ik was daar al twee keer. Heel veel meertjes, heel weinig mensen. Te koud vond ik het niet.
De Alpen vind ik zeker ook interessant, maar niet zo erg als de karpaten. Wat mij ook leuk lijkt is Griekenland.
Je komt wel heel erg ver in twee maanden. Als je 6 van de 7 dagen rijd met iets van 90km per dag is dat...dumdedum...iets over de 4000km. :shock:

Ojee. Iets vergeten. De Data is een beetje verschoven.
Ik kan eerst vanaf 26.juni tot 12. Augustus.
Is dat voor jullie in orde?

Nog een een beetje nieuwsgierige vraag: hoe maken jullie je tijd vrij? Niet iedereen kan d'r even 7 weken tussenuit...

nou, de groeten!
Benno

Off Road fietsen moet mij wel lukken, mits met mate. Want ik wil nog wel op een race fiets gaan. Flink bergen spreekt mij wel aan, vind ik leuk om te doen. Maar dan ga ik denk ik wel een ander verzet kopen. (een extra voorblad erbij)
7 weken is wel lang maar ik heb dan wel vakantie dus ik kan wel. Het kan alleen misschien in de knel raken met een andere toer die ook min of meer aan het plannen was. (http://v1nce.greatestjournal.com/) maar daar moet wel een mouw aan te passen zijn.
We moeten alleen zeker weten dat we elkaar wel mogen, als we zolang op elkaars lip moeten zitten.
En verder gaat mijn voorkeur nog meer uit om naar warmere gebieden te rijdden.
he luitjes!!
wat leuk dat jullie zo gaan plannen om samen te gaan fietsen..het maakt het extra "spannend" dat jullie elkaar niet kennen. twee jaar geleden ben ik met 3vrienden waarvan ik er 1 nog niet zo goed kon..het was wel gezellig maar we liepen wel iritaties op. die ene jongen zien we nu nooit meer :cry: je leerd elkaar goed kennen tijdens zo`n lange reis!! (4weken naar rome) we hadden geen ruzie ofzo maar het heeft me wel aant denken gezet of ik weer met zoveel man zou willen gaan. dit jaar gaan we met z`n drieeen en ik heb er echt super veel zin in(barcelona). ik denk ook echt met een brede lach terug aan onze trip naar rome en aan mijn mede reisgenoten van toen :D . je hebt altijd iemand om me te kletsen of gezellig te doen in de kroeg?!?
ik wens jullie echt super veel plezier toe!! 8)
groetjes mirella

Ik heb ook mijn laatste Tour met z'n drien gedaan. Was best moeilijk, omdat 3personen en twee meningen wel eens conflicten kunnen bezorgen.
De ene jongen is (en was) een heel goede vriend, met de andere wil ik liever geen fietstour meer doen, omdat hij een compleet andere fiets/levensinstelling heeft. Maar wij hebben d'r geen denderende ruzie of zo van gekregen, en ik denk met plezier d'raan terug.

he, over twee weken is het toch krokus vakantie, misschien kunnen we dan etwas regelen, om ergens centraal in nederland af te spreken ofzo.

Dat zou wel een beetje moeilijk kunnen worden, ik heb eigenlijk nog school. Maar principieel kan ik d'r wel tussen uit. :roll:

laat maar weten wanneer je kan. Het liefst door de weeks, want dan geld mijn OV-kaart. (gratis openbaar vervoer voor studenten -red.)

Hoi!

Heb probeert iets te organiseeren, maar het wordt me een beetje link. Ik kan nog niet weg van school omdat ze beginnen op te letten met spijbelaars. :x
D'r hebben al twee man uit m'n klas probleemen, omdat ze geen attest kunnen laten zien.
Dus deze krokusvakantie kan ik nog niet weg.

he, woon je in de buurt van berlijn?
de eerste week van april ga ik daar met school heen.

:lol:
Berlijn is zo ver weg van mij als Metz van jouw.
:shock:

Wel een fascineerende stad, let eens op de fietskoeriers en hun fietsen. Dat zijn kunstenaars! Zonder remmen, fixed gear...