Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS33 probleempje - Forum Wereldfietser

Magura HS33 probleempje

Hey,

ik heb Magura HS33 remmen op m'n fiets en op zich bevalt dat prima.
Nu zit ik echter met een probleem: de achterremmen blijven welhaast tegen de velg drukken nadat ze ingedrukt zijn (er zit geen 'terugslag' in).

Ik denk dat het probleem zit in de cilinders van de remmen (de remolie heb ik al eens vervangen). Die cilinders heb ik geprobeerd schoon te spuiten met water onder druk, in de zeepzop gehad, ... . En van terpentine worden de rubbertjes broos lijkt me.

Heeft iemand suggesties?

Lopen ze ook aan?
Wim

Jozef
Ik heb het zelfde probleem(je?). onderstaand een oplossing van mijn fietsenman, die ik nog steeds niet heb geprobeerd:

Ik neem aan dat je het wiel er nog niet hebt uitgehaald voor bijv. een lekke band, dus scheef kan het wiel er niet in zitten. Check het voor de zekerheid nog even! Probeer eerst of de stelschroef in je remhandle wat terug gedraaid kan worden. Als het zo is dat de linkerkant na het remmen verder uitsteekt dan rechts, dan blijft hij hangen. Dit komt 1 op 250 remsets voor en is een kwestie die je moeilijk zelf kan oplossen! Het is echter wel vaak op te lossen met het schoonmaken van de caliper (drukcilinder waar het blokje op de drukt wordt). Je kan er echter moeilijk bij. Het wiel moet eruit, trek de remhandle geheel in en zet deze met een tayrap of touwtje vast. Je moet de remcilinder ontvetten en controleren op eventuele slijtsporen. Daarna met teflon inspuiten en de cilinder enkele malen indrukken(eerst handle weer los maken) en remmen de cilinder in en uit laten bewegen.
Als het niet beter wordt zijn er nog 2 optie’s
het kan zijn dat de bout waarmee je handle in het huis vast geschroefd is (scharnierpunt) te strak staat. Draai die een klein beetje los.
Optie 2 is ontluchten. Is op zich vreemd gezien dat maar eens in de 5 jaar nodig is!

Hoop dat je er wat aan hebt.

Marco

Marco, ik heb de calipers van de achterrem heel grondig schoongemaakt, de remhendel vastgezet zoals je fietsenmaker suggereerde en eerst de linker caliper helemaal ingedrukt om rechts goed schoon te maken en vervolgens andersom. Met een doek en een schroevendraaier wat gepeuterd en opnieuw in de teflon gezet en waarempel: het werkt!

Eigenlijk heel simpel en ik zat op het goed spoor, het kwam alleen een tikkie speciser dan met de hoge drukspuit... Bedankt!