Ik heb de fiets aangekocht. De verkoper bleek zelf een fietsenmaker te zijn en dat gaf wel veel vertrouwen. Hij fietst echt super goed en technisch is er weinig of niets op aan te merken. Alle onderdelen zijn echt nog in goede staat. Cassette en ketting zijn ok, maar toch al wel wat rek. Misschien dat we dat wel preventief vervangen voor we aan onze lange trip beginnen, maar dat zien we wel. Fietst vrij strak, schakelt en remt heel goed. Ook wat de maat betreft is het echt wel ok. Ik ga waarschijnlijk de vorkbuis iets verlengen, zodat ik een beetje rechter zit. Ook mijn vriendin wil wat hoger zitten, maar ook dat is maar een kwestie van het wat af te stellen.
https://drive.google.com/file/d/0B8ZFr- ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8ZFr- ... sp=sharing
Samen met mijn vriendin heb we er gisteren kort even mee gefietst in de buurt en het was echt fantastisch. Echt een goede aankoop.
Esthetisch is hij wat minder. Heel wat krassen en aan klein deukje van ergens tegen te botsen, waarschijnlijk tijdens het vervoer op het vliegtuig. Maar dat is voor mij niet zo belangrijk.
https://drive.google.com/file/d/0B8ZFr- ... sp=sharing
Dan zijn er nog kleine dingetjes die ik pas achteraf gezien heb, waar ik jullie mening wel even over wil horen.
Ten eerste lijkt het mij dat het achterwiel een heel klein beetje scheef zit. De verkoper had er bredere banden opgezet en dus komen die zeer dicht tegen de achtervork. Nu is het zo dat de band een 1 of 2 millimeter dichter naar links staat. Ik weet niet goed wat de oorzaak hier van is. Het wiel staat zeker recht in de vork. Misschien dat de achterpads wat gesleten zijn of dat de vork een heel klein beetje scheef staat. De band lijkt ook goed op de velg te liggen. Het verschil is wel echt niet groot en op de rijeigenschappen heeft geen invloed. De fiets trekt echt niet, kan makkelijk zonder handen rijden. Ik zou het eens moeten opmeten als de spatborden eraf zijn.
Op de foto's is het niet zo duidelijk:
https://drive.google.com/file/d/0B8ZFr- ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8ZFr- ... sp=sharing
Dan zit er een knikje in de achterste remkabel. Ik merk wel dat de achterste rem wat minder snel reageert als de voorste, maar misschien ligt dit gewoon aan de lengte van de remkabel? Of kan dat knikje een invloed hebben? Ik heb nog nooit met een hydraulisch systeem gewerkt, dus ik moet mij daar nog wat over inlezen.
https://drive.google.com/file/d/0B8ZFr- ... sp=sharing
Nogmaals bedankt voor jullie hulp! Ik kijk er al naar uit om naar Rome te fietsen. Deze week gaan we normaal ook onze terugvlucht boeken en verder kijken uitkijken naar uitrusting zoals een tent, voorste fietszakken, ...
Edit: Ik heb toch maar de uitlijning van het frame nagekeken met een koortje rond het balhoofd en achtervork. Daaruit blijkt dat het wiel weldegelijk recht staat. Ook de achtervork is dus recht, aangezien ik geen echte verschillen (<0,5 mm) kon meten. Gelukkig is het verschil dus optisch bedrog, waarschijnlijk omdat het spatbord scheef staat
. Indien er verschillen zouden zijn zou dit ook wel voelbaar zijn tijdens een testrit vermoed ik.