Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Queen Elisabeth II Bridge per fiets - Forum Wereldfietser

Queen Elisabeth II Bridge per fiets

Volgende week fiets ik door Engeland van Harwich naar Portmouth. In dat traject zit de Queen Elisabeth II Bridge/Tunnel. Van Noord naar Zuid is het een brug, andersom een tunnel. Ik ga van Noord naar Zuid maar heb ergens gelezen dat je niet over de brug mag fietsen. Er zou een post zijn waar je je moet melden en dan brengt een Landrover met fietsenrek je gratis naar de overkant. Bericht is wel wat ouder.
Heeft iemand daar recente ervaring mee?

Andere tips over dat gebied zijn uiteraard ook welkom.

Alvast erg bedankt!
Reinier
Waarschijnlijk wel. Dan zie je ook dat die informatie vijf jaar oud is, zoals TS aangeeft.
Travelmaster schreef:Waarschijnlijk wel. Dan zie je ook dat die informatie vijf jaar oud is, zoals TS aangeeft.
Weet je ook hoe lang die brug er nog moet liggen? :wink:
Travelmaster schreef:Waarschijnlijk wel. Dan zie je ook dat die informatie vijf jaar oud is, zoals TS aangeeft.
Iets genuanceerder: (want kennelijk zijn mijn reacties "onbehulpzaam, raar, bot, arrogant en asociaal") Een brug is gebouwd voor zeer lange tijd. Het is dus aan te nemen dat regels die pas 5 jaar oud zijn niet veranderen. Je mag dus aannemen(zegt mijn boerenverstand) dat men niet mag fietsen op brug en door tunnel.
Maar of die fietsservice er nog is, weet je natuurlijk niet (ik neem aan van wel, maar dat weten we alleen van iemand die er recent gebruik van heeft gemaakt).

En ik hoop niet dat je genoemde typeringen naar aanleiding van dit topic naar je hoofd kreeg, want zo erg is het allemaal niet zeg.
Travelmaster schreef:Maar of die fietsservice er nog is, weet je natuurlijk niet (ik neem aan van wel, maar dat weten we alleen van iemand die er recent gebruik van heeft gemaakt).
Onderaan die pagina staan nog reacties uit 2012, dus de waarschijnlijkheid is al iets groter.
Zie hier: http://www.highways.gov.uk/our-road-net ... -crossing/
Cyclists

Cyclists are prohib­ited from rid­ing across the bridge or through the tun­nels. How­ever the Cross­ing staff will arrange for you to be trans­ported from one side to the other free of charge.

North­bound cyclists should head to the Kent Con­trol Point. South­bound cyclists should dis­mount at the Essex con­trol point — a free call tele­phone is pro­vided should this point be unat­tended. The trans­fer should take 15 to 30 minutes.

If you are rid­ing a tan­dem or trav­el­ling as a group it is advis­able to make prior arrange­ments by con­tact­ing the Crossing.
Gezien als dusdanig op de VK's Highway Agency aangegeven staat, denk ik dat het vrij zeker is dat het dusdanig geregeld zal zijn op dit moment en geen outdated info is.
Off topic: niet akkoord! Nog iets genuanceerder: een brug ligt er dan wel voor lange tijd, regels veranderen om de haverklap! Hier in België toch... :wink:
gios schreef:Een brug is gebouwd voor zeer lange tijd. Het is dus aan te nemen dat regels die pas 5 jaar oud zijn niet veranderen. Je mag dus aannemen(zegt mijn boerenverstand) dat men niet mag fietsen op brug en door tunnel.