Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Osmand vraagje. - Forum Wereldfietser

Osmand vraagje.

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over osmand. Ik gebruik tegenwoordig dit programma op mijn mountainbike alleen nu heb ik probleempje.
Als ik bij aanwijzingen route laad met gpx en dan toepassen druk dus verder niks aanvink dan laad die de route niet maar gaat die laten zien hoe je bij het beginpunt terecht komt van de route. Terwijl die 2 dagen geleden het wel normaal deed.

Weet iemand hoe dit kan?
Dat zijn eigenlijk een boel vragen tegelijk. Een GPX track laadt je door 'm in je tracks map te plaatsen en dan "kaartlagen/gpx track" te kiezen in OSMAnd.
Routes berekent OSMAnd wanneer je een punt op de kaart hebt aangewezen als doel van je route, bijvoorbeeld met de functie "zoeken". In dat geval volg je geen simpele track maar een door OSMAnd berekende route die permanent wordt herberekend tijdens de rit.
Eigenlijk denk ik dat je eens een klein stukje zou moeten gaan lezen in de online manual :wink:

Frank
frank bueters schreef:Dat zijn eigenlijk een boel vragen tegelijk. Een GPX track laadt je door 'm in je tracks map te plaatsen en dan "kaartlagen/gpx track" te kiezen in OSMAnd.
Routes berekent OSMAnd wanneer je een punt op de kaart hebt aangewezen als doel van je route, bijvoorbeeld met de functie "zoeken". In dat geval volg je geen simpele track maar een door OSMAnd berekende route die permanent wordt herberekend tijdens de rit.
Eigenlijk denk ik dat je eens een klein stukje zou moeten gaan lezen in de online manual :wink:

Frank
Je hebt helemaal gelijk ik moet tracks gewoon laden via kaartlagen en dan kan ik hem gewoon volgen via gps. Ik deed het eerst bij aanwijzingen en dan ging die navigeren dat neemt denk ik ook meer batterij dan als je alleen volgt.

Iemand ook nog tips om telefoon batterij te besparen? Vliegtuigstand bijvoorbeeld aan? Kon dit nog niet echt ergens vinden hoe je je batterij kan besparen.
Mark114 schreef:
frank bueters schreef:Dat zijn eigenlijk een boel vragen tegelijk. Een GPX track laadt je door 'm in je tracks map te plaatsen en dan "kaartlagen/gpx track" te kiezen in OSMAnd.
Routes berekent OSMAnd wanneer je een punt op de kaart hebt aangewezen als doel van je route, bijvoorbeeld met de functie "zoeken". In dat geval volg je geen simpele track maar een door OSMAnd berekende route die permanent wordt herberekend tijdens de rit.
Eigenlijk denk ik dat je eens een klein stukje zou moeten gaan lezen in de online manual :wink:

Frank
Je hebt helemaal gelijk ik moet tracks gewoon laden via kaartlagen en dan kan ik hem gewoon volgen via gps. Ik deed het eerst bij aanwijzingen en dan ging die navigeren dat neemt denk ik ook meer batterij dan als je alleen volgt.

Iemand ook nog tips om telefoon batterij te besparen? Vliegtuigstand bijvoorbeeld aan? Kon dit nog niet echt ergens vinden hoe je je batterij kan besparen.
je hebt voor osmand geen enkele verbinding nodig, alles behalve GPS kan uit. Zelfs zonder sim kaart werkt het prima, kun je alleen niet bellen :wink:
Als je telefoon nfc heeft kun je een nfc chipje van 3 euro in je stuurhouder plakken om eea automatisch in te stellen wanneer je telefoon op hef stuur zit. Niet noodzakelijk, alleen leuk.

Frank