Slaapt
Ik vind het best een steekhoudend verhaal van je leverancier.
Als jij het zadel niet binnen de plek monteert waar het hoort, het midden van de rail. Dus niet zo ver mogelijk vooraan zodat het zadel zover mogelijk naar achter steekt dan haal je vering uit de twee achterste stangen en die kunnen een keer op zijn en dus breken.
Dit waren exact de woorden van Hollandbikeshop (wellicht ingefluisterd door de leverancier) die ik door de telefoon te horen kreeg. Je hebt toch geen belang in een van de twee ondernemingen?
Nu kan Hollandbikeshop of zijn leverancier gelijk hebben in wat ze stellen. Maar ik ben het met Renaat eens ”dat er op zijn minst iets fundamenteel mis gaat in de communicatie van de fabrikant”.
Mijn inziens niet alleen vanuit de fabrikant, die weliswaar eindverantwoordelijke is, maar ook vanuit de winkelier die ook zijn verplichtingen tegenover zijn klanten heeft. Als het een algemeen bekend iets is dat het dermate belangrijk is dat je het zadel binnen een bepaalde grens bevestigd, dan lijkt het me van essentieel belang om als winkelier je klanten hierover te informeren als de fabrikant dit nalaat. Dit alleen al om te voorkomen dat je niet steeds geconfronteerd wordt met klanten die over het zelfde komen klagen, terwijl het simpel te voorkomen zou zijn geweest met de juiste informatie.
Natuurlijk is “sleutelen aan een fiets vakwerk”, maar als de winkelier de juiste informatie verstrekt dan hoeft iemand die 84 kilo weegt en rond de 3000 km heeft gefietst niet na 1,5 jaar een nieuw zadel te kopen. Uiteindelijk is het plaatsen van een zadel met de juiste informatie toch wel iets wat de gemiddelde fietser zou moeten kunnen.
Carl, bedankt voor de tip.
Raimundo