Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visum China aanvragen zonder vliegticket - Forum Wereldfietser

visum China aanvragen zonder vliegticket

Komende zomer gaan wij naar China. Overland dus van Pakistan via China naar Kirgizie. We komen dus in Xinjiang.
In een ander draadje wordt al gesproken over het visum voor Xinjiang.
Sowieso ga ik bij de visumaanvraag dus een andere route voorleggen.

Heb nu een travelitinerary gemaakt dat we via Laos China binnengaan en ook weer naar Laos vertrekken (omdat we dus geen vliegticket hebben).
Frans en Dieuwertje zeiden eerder op dit forum dat zij ook op die manier een visum voor China hebben gekregen.

Echter, de regels lijken iedere week aangescherpt te worden.
Nu kan ik wel via via al een (echt) busticket regelen om 'te bewijzen' dat we de grens overgaan. Zou dat nodig zijn?
Ik ben bij een reisbureau geweest en zij zeggen dat je geen vliegticket kunt boeken en dit later weer kunt annuleren. Heb je een ticket dat je kunt annuleren, dan is het geen echt ticket, maar een optie.

Is er iemand die zeer recent (bijv. afgelopen weken/maand) een visum heeft aangevraagd zonder vliegticket? Graag hoor ik je ervaringen/tips.
Ook andere tips zijn natuurlijk welkom.

Alvast bedankt,

Karin
Dit zal wel niet veel helpen maar dan weet je wat ik heb gelezen.
Ik heb geen visum aangevraagd. Wel een mail gestuurd nar CIBT om aanvraag te laten doen +/- 2 maanden geleden. Dit zijn de dingen die ik moest regelen voor een visum aanvraag.

Paspoort
Pasfoto's
Bewijs van het reisarrangement (ticket terug)
Bewijs van verblijf
Persoonlijk reisplan
Aantoonbare financiële zekerheid
Visumaanvraagformulier

Dat een annuleerbaar ticket een optie is lijkt me niet waar of geen probleem. Wel heb ik gelezen dat mensen vaak voor een lokale maatschappij kiezen die goedkope vluchten hebben naar een buurland, voor lagere annuleringskosten. Of wellicht omdat dat inderdaad geen opties zijn? Weet ik niet, zou kunnen.

Bewijs van verblijf
Een bewijs van verblijf moet als één van de volgende documenten worden aangeleverd:
● Een bevestiging van de hotelboeking(en) voor het gehele verblijf
Als u bij familie of vrienden tot 180 dagen verblijft dan is een uitnodigingsbrief in het Chinees of Engels
vereist. Neemt u het voorbeeld over dat in het VisumCentrale aanvraagpakket is opgenomen. Ook moet u
een kopie van het Chinese paspoort of een kopie van het paspoort van een andere nationaliteit plus kopie
Chinese verblijfsvergunning meesturen van degene die de uitnodiging ondertekent.
Neemt u contact op met VisumCentrale via info@cibtvisas.nl als u langer dan 180 dagen wilt verblijven.

Persoonlijk reisplan
De visumaanvrager moet een persoonlijk reisplan in het Engels met de reisdata en de reden van de reis
aanleveren.

Aantoonbare financiële zekerheid
Indien de aanvrager aangeeft werkloos of huisvrouw te zijn, dan moet een bewijs worden geleverd dat de
reiziger zichzelf kan onderhouden tijdens de reis in de vorm van een recent bankafschrift met een saldo van
minimaal € 500.

(((Aanvragers met Chinese ouder(s)
Aanvragers met Chinese ouder(s) die niet meereizen moeten een ondertekende toestemmingsbrief van de
Chinese ouder(s) en een kopie van het Chinese paspoort van de tekenende ouder(s) aanleveren.
Aanvragers met meereizende Chinese ouder(s) moeten het visum persoonlijk aanvragen bij het Visa
Application Centre, VisumCentrale mag in deze gevallen niet bemiddelen in de visumaanvraag.
Adres:
Rijswijkseweg 60 (Ortel Mobile Building) 6e etage
2516 EH Den Haag
Openingstijden maandag t/m vrijdag: 9:00u.-15:00u. )))

U moet invullen en aanleveren:
Visum-aanvraagformulier
Eén volledig ingevuld en ondertekend visumaanvraagformulier.

Tja zal je zelf ook wel hebben gevonden. Als het je lukt laat even weten. Succes.