Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1.78lang te klein voor een LHT 58cm? - Forum Wereldfietser

1.78lang te klein voor een LHT 58cm?

Hallo,

Ik wil graag een surly LHT kopen voor mijn dagelijkste commute (30km) en mijn fietsvakanties/avonturen. Nou zit het financieel in deze tijden niet helemaal mee, maar wat wil het toeval ik kan voor een leuk bedrag een tweede hands LHT kopen uit 2009. De maat is echter 58cm. En ik ben 1.78 meter, met normale proporties en gewicht. Nou is dit een prima maat voor mij op de racefiets, maar ik lees dat LHT's nogal groot uitvallen. De eerste respons van jullie is natuurlijk : Ga passen man, dan weet je het. Klopt ook. Maar het is nogal een eind weg en ik zit schaars in mijn tijd op dit moment. Dus als ik ga passen wil ik iig weten of het niet voor niets is.

Bedankt alvast!

Groeten
Een optie zou kunnen zijn om de afstand tussen zadelpen en stuur van je racefiets te vergelijken met dezelfde afstand voor de LHT....

Succes!
Eric van Dijken
Dan moet je die afstand wel weten... Heeft Surly geen PDFjes online staan met de geometrie en maatvoering? Gesteld dat dat de laatste vijf jaar bij de LHT niet is veranderd.
Maar zeker een goeie tip!
De Surly LHT (model 28 inch wielen) heeft een bovenbuis van 58,6 cm. Als je de fiets met racestuur zou willen opbouwen, is dit vrijwel zeker veel te lang. Lengte komt overeen met wat je normaal op een 62cm racefiets aantreft. Als je met een recht stuur rijdt en sportief wilt zitten zoals op een MTB, zou je het nog kunnen overwegen om te gaan passen.
Hou er wel rekening mee dat Surly een amerikaans merk is en die meten anders.

Van hart trapas tot hart bb
in Nederland boven kant zadelbuis en dat scheelt 3 cm.

gaat het om een 28 of 26 inch fiets?

http://surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker/geometry

Mario
Met 1.78 is een 58cm is echt te groot. Qua racer heb ik een Surly Pacer 55 cm met 1,82 lengte en die maat is prima.
supermario schreef: Van hart trapas tot hart bb
in Nederland boven kant zadelbuis en dat scheelt 3 cm.
gaat het om een 28 of 26 inch fiets?
De zitbuis lengte op welke manier ook gemeten, zegt heel weinig over de pasvorm van een fiets. TS wist dat al.
Je kan eens kijken op de fitting sheet van Surly gebruikers.
(Zie http://spreadsheets.google.com/ccc?k...31WpvkCw#gid=0)

Meeste personen van jouw lengte hebben een 56 frame. Maar het hangt natuurlijk ook af van het stuur en de stuurpen die er op zit of je er op gaat zetten.

Tot slot, ik zou je schaarse tijd toch gebruiken om de fiets te gaan proberen. Een niet passende fiets is altijd te duur en aan de andere kant zou je zo maar een koopje aan je voorbij kunnen laten gaan...

Groeten
Nins
Ik rijd op een perfect passende Surly LHT framemaat 58 cm, 26 inch wielen.
Ik ben 1.78 m lang, maar heb tikkie langere benen dan gemiddeld.
Dus als het om een 26'' exemplaar gaat zou het voor jou ook prima kunnen zijn. Dan zou ik de moeite nemen om te gaan kijken/proefrijden. Succes!
Meten is weten, pak een rolmaar dus.... . Ik zelf ben 1.78 en heb een 58cm race- en trekkingfiets (geen surley maar beide Santos weliswaar. Dat is dus 'mijn maat'.
Frame hoogte is leidend, als fabrikanten (rare) bovenbuismaten gebruiken corrigeer je dit door de voorbouwlengte aan te passen. Ahead voorbouw is verkrijgbaar van 50 tot 150 mm (??), maar die extremen zul je niet snel nodig hebben.
slefke

laat hem dan een 63 cm frame kopen als het toch niks uitmaakt?

Ik snap wel wat je bedoelt maar het moet wel in balans zijn met alles. De bb is mede afhankelijk van de lengte van de zitbuis.

Mario