Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweedehands vakantie fiets zoeken - Forum Wereldfietser

Tweedehands vakantie fiets zoeken

Beste mensen
Op de fiets wiki kwam ik deze prachtige lijst tegen. Ik zoek een tweede hand fiets en kom er op marktplaats niet echt uit. Graag jullie advies over welke fiets en vertrouwde adressen voor tweedehand vakantie fietsen.

Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Relaxt fietsen
Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Vooral rechtop
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Ja ik wil de fiets ook voor woon-werk gebruiken, hij kan wel steeds binnnen staan.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Kleine stukken zand en gravel naar natuur of ntkc campings
Waar gaan de vakanties naar toe?
Nederland, Engeland, Denemarken, Frankrijk
Wat voor vakanties worden dat?
Fietskampeertochten met het hele gezin (2 kinderen van 11 en 13)
Je lichaamslengte
1:83
Je gewicht
88 kg
Je lichaamsbouw
Normaal.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
Voor kampeertochten met lichtgewicht spullen waarbij een gedeelte van de gezin spullen ook op mijn fiets ligt. Tenten, slaapzakken en fototoestel ed achterop (schatting 15 kg) Kookspullen en kleren voor (schatting 6 kg)
Op korte tochten gaat de hond (25 kg) ook mee in zijn honden kar achter mijn fiets. Niet echt lichtgewicht maar wel onderdeel van ons gezin.
Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Zutphen
Wat is je budget?
Ergens tussen de 500,- en 750,-
Welke fietservaring heb je?
Fietsvakanties in Nederland, Frankrijk en Denemarken vanaf dat de kinderen klein waren. Eerst kids voor en achterop, toen aanhang fiets nu op eigen fietsen.
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
70 km
Welke fietsen heb je ?
Batavus Crecendo 57
Wat kun je van fietsonderhoud?
Ik ben handig genoeg om veel zelf te doen maar moet me dat nog wel eigen maken.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Ik zie veel op marktplaats maar ben wat terughoudend om dat zomaar te vertrouwen.

Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
We willen in juli naar Engeland liefst op mijn nieuwe fiets

Groet Jaap
Dag Jaap,

Mogelijk is een 2e hands Giant Expedition of Koga Traveller ideaal voor jouw wensen.
Betaalbaar en meestal goede kwaliteit. Kan ook prima stukken onverhard.
Neem wel de Giant zonder vering.
Binnen Europa fiets ik naar volle tevredenheid met mijn Giant Expedition. Zit behoorlijk rechtop en er kan meer dan voldoende bagage mee. De oorspronkelijke voordrager van Giant gaat wel snel kapot, maar daar zijn legio betaalbare alternatieven voor.
Ik heb regelmatig een Bob Yak achter de Giant.

Succes en veel fietsplezier

Erik Veenstra
Ik denk dat dit wel iets voor je is:
http://link.marktplaats.nl/m795781088

wel iets boven je budget, maar misschien ben je een goede onderhandelaar...
Misschien is volgende website/handelaar een mogelijkheid:
http://www.go-cycle.nl/
Ik heb alvast geen commerciële contacten met de persoon van dit bedrijfje, maar ook in mijn zoektocht naar een (betaalbare) 2de hands fiets heb ik de persoon in kwestie een paar keer gecontacteerd, met telkens een snel en correct antwoord.
Ik vind/vond het eigenlijk wel vreemd dat deze website nog niet genoemd is op dit forum...
davydd schreef:Misschien is volgende website/handelaar een mogelijkheid:
http://www.go-cycle.nl/
Ik heb alvast geen commerciële contacten met de persoon van dit bedrijfje, maar ook in mijn zoektocht naar een (betaalbare) 2de hands fiets heb ik de persoon in kwestie een paar keer gecontacteerd, met telkens een snel en correct antwoord.
Ik vind/vond het eigenlijk wel vreemd dat deze website nog niet genoemd is op dit forum...
Wellicht vanwege de bevindingen in dit topic: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... =8&t=22230
Maar even 2 quootjes uit een ander bericht.
M276 schreef:Ik zou als ik jou was ook de beschrijving niet geloven.
Die verzint hij ook waar je bij zit. Spaken aantal klopt meestal niet.
Soort banden klopt meestal niet.
Leeftijd liegt hij ook meestal over.
Hij is wel vaker hier voorbij gekomen met spullen die niet klopte.

Go-cycle is niet echt betrouwbaar
Eric op de Fiets schreef: John Kösters of John Koster van Go-Cycle.nl is ter zake onkundig of een oplichter. In 2003 bestond er geen 8/24 speed XT meer. De XT groep is voor 2000 naar 9/27 speed gegaan. De fiets kan dus nooit uit 2003 zijn. Een frame maat 54 is echt te klein voor 188cm lichaamslengte. Etc.
In eerdere topics is al gebleken dat de specificaties die John, ook onder de naam van zijn vrouw Els handelend, niet correct worden weergegeven. Zoek even op de topics op het forum.

Wees voorzichtig en laat je en een gerenommeerde zaak voorlichten.
Go-Cycle is ook in het verleden al een aantal keer genoemd. In geen van de gevallen was dat gunstig.


Peter
:oops: had ik niet gevonden/gezien...
commentaren bij fietsen dus best met een grove korrel zout te nemen.
Beste tip gevers

De Santos fiets op marktplaats is al weg inderdaad een mooie fiets.

De Koga traveller en randonneur staan al mijn lijst maar lijken erg gewild tweede hands.

Wat denken jullie van deze Koga http://link.marktplaats.nl/m797420440 of deze http://link.marktplaats.nl/m796765673. Nogal een verschil in prijs.

Go-Cycle in Limburg laat ik maar even, gezien de waarschuwingen

De Giant expedition zie ik in vele soorten en maten op marktplaats. Volgens mij niet allemaal vakantie fietsen. Is deze fiets door de jaren heen veranderd of zijn er meer modellen ?

Groet Jaap
http://link.marktplaats.nl/m797420440

Lijkt me prima! Wel goed proefrijden en kijken of de aandrijflijn niet compleet is versleten. aan de hand daarvan kun je een bod doen...
Peter M schreef:Maar even 2 quootjes uit een ander bericht.
M276 schreef:Ik zou als ik jou was ook de beschrijving niet geloven.
Die verzint hij ook waar je bij zit. Spaken aantal klopt meestal niet.
Soort banden klopt meestal niet.
Leeftijd liegt hij ook meestal over.
Hij is wel vaker hier voorbij gekomen met spullen die niet klopte.

Go-cycle is niet echt betrouwbaar
Eric op de Fiets schreef: John Kösters of John Koster van Go-Cycle.nl is ter zake onkundig of een oplichter. In 2003 bestond er geen 8/24 speed XT meer. De XT groep is voor 2000 naar 9/27 speed gegaan. De fiets kan dus nooit uit 2003 zijn. Een frame maat 54 is echt te klein voor 188cm lichaamslengte. Etc.
In eerdere topics is al gebleken dat de specificaties die John, ook onder de naam van zijn vrouw Els handelend, niet correct worden weergegeven. Zoek even op de topics op het forum.

Wees voorzichtig en laat je en een gerenommeerde zaak voorlichten.
Go-Cycle is ook in het verleden al een aantal keer genoemd. In geen van de gevallen was dat gunstig.


Peter
Goedemiddag. Ik ben Marjolein, regelmatige terloopse bezoeker van dit forum, maar nog nooit iets gepost. :) Ik moet toch iets kwijt. Ik stuitte een week of zo geleden op dit lasterlijke bericht, en ik vond het zo onheus dat ik de heer Kösters er zelfs over gemaild heb. Hij zei dat hij tegen jullie niet zo veel kan beginnen, omdat jullie idee over hem al vaststaat. Dus dan doe ik het zelf maar even. Ik heb er zelfs speciaal een account voor aangemaakt, omdat ik ook een positieve stem wil geven aan dit bedrijf. Dus... :

Ik ben al jaren klant van de heer Kösters (vroeger toen hij particulier was en nu bij zijn winkel go-cycle) en ik herken hem helemaal niet in jullie omschrijving. Het is een man met een liefde voor fietsen, en de fietsen die wij aankochten in het verleden hebben nooit problemen gegeven. We werden altijd correct behandeld. Ik heb hem dan ook aangeraden bij kennissen en vrienden, en eerlijk gezegd waren ook zij allemaal tevreden met zijn service. Je mag zelfs ruilen binnen de 14 dagen als je niet tevreden bent met je tweedehands tweewieler. Dat jullie hem een oplichter noemen of onkundig is eigenlijk gewoonweg onwaar, en volgens mij op een idee fix gebaseerd. (En ja, ik heb de hele feed doorploegd hier. Het slaat nergens op) En ja, dit is een persoonlijke opvatting en mening van een tevreden klant, van iemand die de zaak en de man leerde kennen, maw ik kan het weten.
Maar bon, meningen zijn als water, en ik ben er absoluut niet zeker of ik een verschil kan maken in deze lastercampagne.

Met vriendelijke groet,
Marjolein
MarjoleinDeBruyne schreef: Ik stuitte een week of zo geleden op dit lasterlijke bericht
Dat is een stevige bewering.

Het is fijn dat er ook goede ervaringen zijn met go-cycle.
Wat er op dit forum gebeurt is dat als iemand een fiets wil kopen, hij/zij vaak komt met een vraag of de aangeboden fiets, met link naar de aanbieder, een goede aanbieding is. Dan is er vaak iemand die antwoord die behoorlijk veel weet van de aangeboden fiets. Het is meermalen voorgekomen dat go-cycle daarbij bewijsbaar is betrapt op het maken van vergissingen of "vergissingen".
Hoe je dit uitlegt moet iedereen zelf weten, maar zo gepresenteerd vind ik het laster noch smaad maar gewoon het delen van ervaringen en kennis.
JaapN schreef:De Giant expedition zie ik in vele soorten en maten op marktplaats. Volgens mij niet allemaal vakantie fietsen. Is deze fiets door de jaren heen veranderd of zijn er meer modellen ?
De Giant Expedition is, net als de Koga Randonneur, door de decennia heen geëvolueerd van een toerfiets met bagagedragers (racebocht, slank stalen frame, racegroep afmontage) naar een steeds meer ATB-achtige vakantietractor (vlak en later krakelingstuur, dikke alu frames, MTB afmontage, soms zelfs voor- en/of achtervering).
Goed. Ik kan alleen maar afgaan op onze ervaringen, en die van mijn kennissen en vrienden. Als iemand hier iemand onkundig of een oplichter noemt vind ik dat nogal lasterlijk, ja. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid werd hierdoor getriggerd. Doorheen de jaren zag ik de evolutie in die man zijn zaak. Wat vroeger zijn hobby was, is nu zijn beroep. Hij en zijn echtgenote zijn overigens doodbrave mensen, en hij heeft een leuke mooie zaak opgebouwd. Tweedehands fietsen is nogal een speciale markt, en ik ben niet het type om Marktplaats en Kapaza te doorspitten. Ik heb liever een betrouwbare zaak met een persoonlijke service en omruilmogelijkheid als het niet bevalt. Kijk, ik heb mij ingeschreven onder persoonlijke naam, en sta achter mijn beweringen. Ik ben er dan ook pertinent zeker van dat de man hier onrecht wordt aangedaan. Anders zou ik niet antwoorden natuurlijk. ;)
Met vriendelijke groet,
Marjolein.
MarjoleinDeBruyne schreef:... Kijk, ik heb mij ingeschreven onder persoonlijke naam, en sta achter mijn beweringen. ...
Marjolein.
Want we weten na de afgelopen dagen allemaal dat dát de maatstaf is voor eerlijkheid en openheid!

Ja ik kon 'm ff niet laten liggen hoor :wink: ! Verder geen mening over jou, je posts, GoCycle, tweedehands aanbieders, of andere elementen uit dit draadje 8) . Vooralsnog koop ik alleen nieuw :oops: .
Euh... Natuurlijk is dat eerlijker. Geen idee wat je daarmee bedoelt? Soit. Ik gaf mijn mening toen ik iets zag dat naar mijn gevoel onjuist is. Dat zal ik ook blijven doen. Met respect uiteraard. Voor de rest verken ik dit forum nog. Heel leuke en nuttige dingen te lezen. :)
Tjoh wat toevallig dit.
Ik werd toevallig van de week zelf ge-pbt of ik alsjeblieft mijn negatieve mening zou willen verwijderen van Go-Cycle. Toeval bestaat niet zeggen ze wel is.
MarjoleinDeBruyne schreef:Euh... Natuurlijk is dat eerlijker. Geen idee wat je daarmee bedoelt? Soit. Ik gaf mijn mening toen ik iets zag dat naar mijn gevoel onjuist is. Dat zal ik ook blijven doen. Met respect uiteraard. Voor de rest verken ik dit forum nog. Heel leuke en nuttige dingen te lezen. :)
Nog een beetje verder verkennen, dan kun je mijn opmerking vast wel plaatsen.
Dat zou heel goed kunnen. Ik had meneer Kösters gemaild over jullie beweringen. Lijkt me toch wel juist, MH, of niet?
Sorry, M217
MarjoleinDeBruyne schreef:MH
Zie ik hier nu een subtiele hint richting een volledig bekend zijnde naam... Hmmm

8)