Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schoonmaken MSR Whisperlite - Forum Wereldfietser

Schoonmaken MSR Whisperlite

Is er iemand met ervaring van het reinigen van een Whisperlite?

Mijn MSR Whisperlite heb il al een lang tijd niet gebruikt.Laatst wilde ik de brander weer eens proberen maar hij ging niet aan. Volgens mij omdat de 'slang' van de fles naar de brander verstopt zit. De fles blijft goed op druk en als je wat brandstof op het schoteltje in de fik steekt warmt het toetel lekker op, Echter vrijwel gelijk na het opendraaien van de regelaar is het al gedaan met het vuur.
Op internet kwam ik wel filmpjes tegen over het schoonmaken, staaldraad eruit trekken en als een soort pijperager gebruiken, maar tot nu toe zonder succes.
De naald en jet zijn schoon.
In het verleden meestal loodvrije benzine gebruikt, toen de brander niet aanging een flesje coleman fuel gehaald omdat mijn idee was dat vervuiling door de loodvrije benzine de oorzaak van de verstopping is en een tijd branden met schonere brandstof misschien helpt.

Iemand een idee hoe deze schoon te maken, of zou het iets anders kunnen zijn?
Nozzle even doorprikken? Die kan behoorlijk dicht zitten als je loodvrij hebt gestookt.
Als je het met nozzle het onderdeel dat ze in de tekening G Jet noemen bedoelt, die is schoon.

Afbeelding
*Edit: Oeps, blijkbaar is dat het probleem niet...*

Mijn whisperlite intl. gaat ondertussen ook al 14 jaar mee en een verstoppinkje komt nu en dan inderdaad eens voor (vooral met zwaardere brandstoffen zoals diesel en petroleum).
Geen probleem, die dingen zijn met een 'shakerjet' uitgerust. Gewoon brandertje vastnemen en het toestel parallel met de centrale as stevig schudden alsof je een cocktail aan het bereiden bent. Het gewichtje uitgerust met een naald doorboort dan terug de sproeiopening. Indien het probleem een verstopping van de nozzle is dan zou het nu opgelost moeten zijn.

Greetz,
Bram
G Jet jah :P

Je kunt het kabeltje even goed heen-en-weer trekken, daarna verwijderen en de leiding goed met Coleman fuel doorspoelen(ook even naaldje en jet verwijderen). Dan het (eventueel nieuwe) kabeltje terug plaatsen.