Beste Pim,
Heel veel plezier gewenst op je tocht! Zoals al meer mensen gezegd hebben, zou ik niet bezuinigen op die tweede fietsbroek. Wel op die tweede afritsbroek. Zwembroek moet bij mij ook altijd mee, een aansluitend model kan fungeren als onderbroek, kun je er daar weer eentje van thuislaten. Fleece vesten zou ik helemaal niet meenemen, heb je niets anders dat warm is en veel minder volumineus? Bedenk dat je ook meer shirts over elkaar aan kunt trekken.
Ik zie op je lijst wel shampoo staan, maar niks om de rest van je lichaam mee te wassen; ik neem nooit apart shampoo mee, altijd iets twee-in-éénachtigs. Ik zou niet de meest voorkomende inbussleutels meenemen, maar gewoon alle maten die op je fiets zitten en datzelfde geldt voor steek- of andere sleutels. Iemand gaf het advies oordopjes mee te nemen, en daar heb jij oortjes van gemaakt maar ik vermoed dat jullie verschillende dingen bedoelen. Oordopjes om te kunnen slapen op lawaaierige campings zijn voor mij een must.
Snijmes + vork, mes, lepel: ik gebruik het mes op mijn multitool en neem daarnaast geen ander mes mee. Vork vind ik eigenlijk ook overbodig, maar ik eet dan ook geen vlees, dat scheelt misschien.
Succes met pakken,
Carl