Additionally, paste this code immediately after the opening tag: RIJNFIETSROUTE - Forum Wereldfietser

RIJNFIETSROUTE

Mijn voornemen is om zo'n beetje half mei 2014 de RIJNFIETSROUTE te gaan fietsen.
http://www.rijnfietsroute.eu/

Wie heeft deze route al eens gefietst en kan mij vertellen hoe je het best met de trein naar het begin van de route in Andermatt (Zwitserland) kan reizen vanuit Nederland.

Is er misschien ook iemand die dezelfde interesse heeft?
Ik heb een deel van deze route gefietst in de andere richting: van Remagen tot Basel. Remagen - Mainz is heel mooi, Mainz-Karlsruhe wat minder.
Hoi Frea,

Welkom op het forum ;)

Makkelijkste manier om er achter te komen hoe je in Andermatt komt per trein is even contact opnemen met de Treinreiswinkel

Afbeelding

Zij kunnen je alles vertellen wat je wil weten.

Maarten
Ik heb in juni 2009 een stuk ervan gefietst. Noord-Zuid.
Vanaf hier en de volgende dagen.

In 2011 ook een stukje verderop, ook van Noord naar Zuid.

Peter
Ik heb grote delen van deze route gedaan.
Tip: neem vanaf Bazel een van de varianten door Frankrijk. Zelf zou ik andersom fietsen. Het is veel leuker om van huis weg te fietsen en steeds verder in den vreemde te geraken.

Boek inderdaad bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl
Met de CityNightLine vanaf Amsterdam om 20:31 naar Bazel. Deze trein stopt ook Utrecht en Arnhem. In Zwitserland 2 X keer opstappen en je staat met je fiets om 10:03 de volgende morgen in Andermatt.
In de CityNightLine kun je kiezen voor verschillend slaapcomfort: een stoel, een ligplaats in een coupé met zes plaatsen, een ligplaats in een coupé met vier plaatsen, een coupé met drie bedden, een coupé met twee bedden, of een coupé met een bed. In de coupé's met échte bedden is een wasbak met handdoeken. Het sleutelkaartje van die coupé's past ook op een douche. Je wordt gewekt met een ontbijtje. Voor fietsen is een ruim fietsenhok. Je moet wel reserveren voor de fiets. doe dat gelijk met de kaartjes. De conducteur van de slaapwagen verkoopt drankjes en eenvoudige hapjes.

Tip: boek je internationale treintickets zo snel mogelijk. Dan heb je kans op aantrekkelijke aanbiedingen. Des te meer er tickets geboekt zijn voor een bepaalde trein, des te hoger stijgen de prijzen.
bert sitters schreef:Het is veel leuker om van huis weg te fietsen en steeds verder in den vreemde te geraken.
+1

Peter
Twee jaar geleden het stuk van Nijmegen naar Mainz gefietst. Sommige stukken waren echt prachtig terwijl wij bij andere stukken dwars door Keulen, Duisburg, etc. dwaalden dus let hier even op. Verder is het zeker de moeite waard. Een keer moesten wij in dat stuk van het fietspad af vanwege constructiewerk en toen moesten we een stukje de heuvelkant op lopen.
Wij hebben afgelopen zomer de gehele Rijn afgefietst van bron tot Hoek van Holland. Met de (dag)trein van Venlo naar Düsseldorf en vandaar rechtstreeks naar Chur. Daar overnacht en de volgende dag met de Rhätische bahn naar de Oberalppass. Vandaar te voet naar de Tomasee, de bron van de Rijn, en weer terug. De trein gaat nog door naar Andermatt, maar dan moet je weer terugklimmen naar de Oberalppass.
Prachtige tocht o.a. boven de Rheinschlucht, waar je niet beneden kunt fietsen, maar de trein rijdt er op de heenreis wel doorheen.

Goede reis.