Additionally, paste this code immediately after the opening tag: BigBen maten? - Forum Wereldfietser

BigBen maten?

Weet iemand misschien de maximale breedte en de hoogte van de BigBen band?
Het gaat dan om de 50-559 (26 x 2.00) versie.
Ik wil graag mijn Marathon XR vervangen door een ietwat soepeler band, maar aangezien ik niet heel veel ruimte heb bij de voorvork en tussen band en spatbord wil ik graag van te voren weten of dit zal passen.

alvast bedankt
Jeroen
Precies kan ik je niet beantwoorden. Ik heb onlangs een fiets met 55-559 Big Ben gemonteerd. Die was gemonteerd 51-52mm breed (twee verschillende velgen). Reken eens met 47mm breedte. Breedte en hoogte zijn gelijk. Meer zal het niet zijn, of je zou een 559X25mm velg moeten hebben.
FWIW: grootste HxB hier op vier wielen in de door jou aangegeven maat: 42x48 (bij 3 bar).
Sjefke en Arno bedankt!
Hier kan ik mee rekenen, maar ik vrees dat ik drastische maatregelen zal moeten nemen om het te laten passen.

groeten Jeroen
Kijk eens naar een 42x700c travel contact van conti. ik denk dat je dan een heerlijke band hebt! die soepeler rolt dan een maraton. scheelde bij mij 2km per uur in het gemiddelde!
@slaapt: dankje voor het idee, ik zal ook eens kijken naar de Conti travel contact, maar dan niet de 700c, die past wat al te ruim op mijn 26" velgen :lol:
Maar volgens mij zijn zo ongeveer alle banden soepeler dan de Marathon XR, dat maakt het ook wel weer makkelijk!