Je meldt nog al wat probleempjes ( niet 100 % tevreden )met je nieuwe fiets
stuur , bedrading, rohloff
Jammer, dit moet toch op te lossen zijn, samen met jouw dealer.
Bij mij geen problemen met rohloff
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Oh ja, die draai ik om. Als ik het niet vergeet om de 5000. Trouwens de ene ketting gaat meer dan 10 mee en soms een andere van het zelfde merk is al veel eerder versleten Rob WDe Sjelle schreef:Draai jij je achterste tandwiel elke 5000 km om of elke 10.000 km?alime schreef: Om misverstanden te voorkomen: de kabels wissel ik altijd iedere 10.000 km, zo ook tandwiel voor en achter. ketting iets vaker, denk ik.
Rob W
inmiddels weer meer km's, bericht aangepastTravelDuck schreef: Rohloff met riem;
A) ~ 3 3/4 jr
B) ~ 27500 km
C) na 2000 km olie lekkage bij keerring aan kranswiel zijde, na 15000km weer lekkage, naaf is inmiddels 2 keer terug geweest naar fabrikant, maar blijft steeds weer lekken.
D) bij eerste service beurt door fietsenmaker (na 1800 km), bij 2de beurt na ca 5000km en inmiddels nog een aantal keer.
E) carbon gates drive, aantal tandjes geen idee.
F) carbon gates riem
G) geen idee.
--
grtn,
Arnold.
De eerste keer wordt aanbevolen na 2500 km te verversenberger schreef:Waarom binnen 7 maanden / 5000km 2 keer olie ververst als ik vragen mag? Had hij gelekt?kirsten schreef:super blij net mijn Rohloff met riem.
7 maanden september2013
5000 km
2 keer olie ververst
geen grote problemen
Maar weer eens dit onderwerpje nieuw leven over Rohloff ervaringen inblazen:Aniphys schreef:Ik merkte op dat hier veel Rohloff-gebruikers rondwaren op dit forum. Bijna iedereen is enthousiast (net zoals ik). Ik ben nu wel eens nieuwsgierig naar de cijfertjes...dus, indien je een Rohloff gebruikt (vakantie of woon-werk), graag even antwoorden op volgende vraagjes:
A) Hoe lang gebruik je je Rohloff al?
B) Hoeveel kilometer heb je er reeds mee afgelegd?
C) Hoeveel keer heb je er problemen mee gehad (die enkel door de fietsenmaker of Bernie Rohloff zelf konden worden opgelost)?
D) Hoeveel keer heb je je olie al ververst
Ik zal zelf de spits afbijten:
A) 3 jaar 0 maand
B) 18.500 Km
C) 0 keer
D) Tweemaal (foei)
Ik ben echt benieuwd naar de statistieken!
Geniet van het mooie weer (dat op komst is),
Aniphys