Heb al het een en ander gelezen op dit forum maar kom er niet helemaal uit. Vind niet de juiste argumenten om een keuze te maken!
Ik ben mijn eerste lange fiets-rit naar Frankrijk Dordogne vanuit Rotterdam aan het voorbereiden. De afstand is ongeveer 1200km en ik heb qua tijd geen planning. We (twee personen) zullen van hotel naar hotel fietsen. Ik zit met de vraag wat de beste/comfortabelste manier is om de bagage zoals kleding voor in de avond en reserve onderdelen, eten, drinken en gereedschap mee te nemen. Zie paklijst hieronder.
Is een rugzak (bv. Deuter Race EXP Air) de juiste keuze of is het mogelijk om een bagagedrager te monteren zoals bv. een" Thule Pack 'n Pedal "op mijn carbon racefiets om de rug vrij te houden en vrij te kunnen fietsen?
Uiteraard zijn andere mogelijkheden en adviezen/ervaringen van harte welkom.
Is het überhaupt raadzaam / mogelijk om een bagagedrager te monteren op een carbon frame?
Paklijst
Afritsbroek
T-Shirt (lange/korte mouw)
Sokken
Onderbroek
Slippers/Schoenen
Fiets Handschoenen
Windjack
Armstukken
Beenstukken
Tandenborstel
Bandenlichters
Luchtpatronen
Kettingolie
Co2 pomp
Reserve binnenbanden
Reserve buitenband
Imbussleutels
Kettinpons
Ketting reparatie schakel
Telefoon + Oplader
Wasmiddel om kleding uit te spoelen
Tandpasta
Scheermesje
Zonnebrand
Shampoo
Pleisters/gaasjes/betadine e.d.
Paracetamol
Fototoestel
Telefoon + oplader
Sportdrank poeder
Eiwitrepen/drank
Kompas ?
Ik ben mijn eerste lange fiets-rit naar Frankrijk Dordogne vanuit Rotterdam aan het voorbereiden. De afstand is ongeveer 1200km en ik heb qua tijd geen planning. We (twee personen) zullen van hotel naar hotel fietsen. Ik zit met de vraag wat de beste/comfortabelste manier is om de bagage zoals kleding voor in de avond en reserve onderdelen, eten, drinken en gereedschap mee te nemen. Zie paklijst hieronder.
Is een rugzak (bv. Deuter Race EXP Air) de juiste keuze of is het mogelijk om een bagagedrager te monteren zoals bv. een" Thule Pack 'n Pedal "op mijn carbon racefiets om de rug vrij te houden en vrij te kunnen fietsen?
Uiteraard zijn andere mogelijkheden en adviezen/ervaringen van harte welkom.
Is het überhaupt raadzaam / mogelijk om een bagagedrager te monteren op een carbon frame?
Paklijst
Afritsbroek
T-Shirt (lange/korte mouw)
Sokken
Onderbroek
Slippers/Schoenen
Fiets Handschoenen
Windjack
Armstukken
Beenstukken
Tandenborstel
Bandenlichters