Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Monteren Thule Freeride 532's op bagagewagen - Forum Wereldfietser

Monteren Thule Freeride 532's op bagagewagen

Een beetje zijdelings fietsgerelateerd, daarom durf ik het hier wel te posten. Ik ben aan het kijken naar een set Thule Freeride 532's om op mijn bagagewagen te monteren. Op die bagagewagen moet ik nog wel twee dwarsdragers fabriceren, waarop de Freerides komen te rusten.

Mijn vraag: heeft iemand die Freerides, en zou die persoon voor mij kunnen nagaan wat de minimum dikte van een dakdrager is waarop de Freerides gemonteerd kunnen worden? Je ziet ze namelijk alleen maar gemonteerd op de sjieke wingbars van Thule, of de squarebars van datzelfde merk. Ik denk zelf aan een vierkant buisprofiel van 20x20mm. Mijn vraag is dus of dat zou passen.
Ik heb hem op de oude klassiek buis van Thule. 20 mm hoog, 30 mm breed. Geen probleem.

Maar een Wereldfietser met een fiets op de auto?
Een Wereldfietser hoort toch op de fiets?

Peter
Die oude klassieke square bar schijnt 22mm hoog te zijn. Vraag me af of dat uitmaakt. Wat denk jij...?

Ben ik een Wereldfietser? Geen idee, denk niet dat mensen me als zodanig zullen omschrijven, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er op dit forum mensen zijn die net zoals ik wel eens een fiets op een (dak)drager zetten... zoals jijzelf, maak ik op uit je antwoord:). Tenslotte maken we ook gebruik van trein, vliegtuig en boot, hahaha!

Dank voor je antwoord Peter!

Menno
Ik mat 20 mm, maar een beetje meer is zeker geen probleem.
Travelmaster schreef:mensen zijn die net zoals ik wel eens een fiets op een (dak)drager zetten
Betrapt. :D

Peter
Ik bedoelde eigenlijk of mínder dan 22 mm een probleem zou zijn (namelijk 20). In de documentatie van Thule staat dat de square bar 22 hoog is. Maar als jij feitelijk 20 hebt gemeten, moet het dus kunnen:).
Krijg nou wat, da's een snel antwoord van Thule. Ik schiet er nog niet veel mee op maar leek me netjes ook hier hun antwoord te posten:

"Beste,

Wij hebben uw onderstaande vraag goed ontvangen en danken u voor uw interesse in onze Thule producten.

Ik heb helaas geen info over de dakdragers van een andere producent, dus ik kan geen sluitende uitspraak doen over de montage. Onze artikels zijn uitsluitend getest op onze eigen draagstangen, helaas niet op draagstangen van andere producenten/merken.

Onze Squarebar is 32mm B x 24mm H en daar pats ie perfect rond. Ik kan echter niet zeggen of de beugels voldoende klemt rond kleinere buizen. U kunt dit eventueel wel testen bij één van de lokale Thule dealers met één van hun toonzaalmodellen.

Aarzel niet ons te contacteren mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben."