Helaas bekibbelen er vliegvelden op hun scanners voor afwijkende bagage. De KLM verkoopt op Schiphol dozen, maar die kunnen vaak niet worden gebruikt voor de terugreis, omdat ze niet in de scanner passen van de luchthaven waarop de terugreis begint.
Diverse maatschappijen eisen een doos. Passagiers met een fiets worden verwezen naar de dozenverkoop in de kelder van Schiphol, maar ook deze dozen passen niet door die te kleine scanners die op diverse vliegvelden staan.
Een fiets in een hoes past eveneens niet ongedemonteerd door zo'n te kleine scanner.
Diverse wereldfietsers hebben schade opgelopen toen hun fiets door een te kleine scanner werd gepropt.
Wat zijn de meerkosten voor een scanner van een maat groter, waarin wel alle afwijkende bagage past? Vooral als je dit afzet tegen de totale ontvangsten en kosten tijdens de vele jaren waarin je de aanschafkosten van de scanner afschrijft.
Opmerkelijk is dat de problemen zich niet alleen voordoen op derderangs Ryanair-vliegveldjes, maar er ook een klacht kwam over de internationale luchthaven van Bejing.
Welke vliegvelden hebben een te kleine scanner?
Ik heb de laatste jaren ervaringen met een te kleine scanner op:
Billund (Denemarken)
Innsbruck (maar mijn fiets kon door na een inspectie door de politie)
Sint Maarten
St Kitts(fiets moest sowieso flink klein gemaak worden i.v.m piepklein toestelletje)
Antigua (fiets moest sowieso flink klein gemaak worden i.v.m piepklein toestelletje)
Banjul (Gambia)
Exeter
Málaga
Biarritz
De volgende luchthavens hadden wel een scanner met voldoende capaciteit:
Schiphol
Rotterdam
Toulon
Barcelona
Girona
València
Madrid
Verona
Ljubljana
Belgrado
Kopenhagen
Linköping (Zweden)
Reykjavik
Helsinki
Talinn
Vilnius
Rzeszow(Polen)
Belgrado
Ljubljana
Istanboel (Ataturk)
Papos (Cyprus)
Larnaka (Cyprus)
Dubai
Colombo
Taipei
Phnom Penh
Bangkok
Chiang Mai
Chiang Rai
Mea Hong Son
Phuket
Perth
Paramaribo
Havana
Curaçao
Graag jouw aanvullende lijstje met luchthavens met scanners met voldoende capaciteit en te klein.
Diverse maatschappijen eisen een doos. Passagiers met een fiets worden verwezen naar de dozenverkoop in de kelder van Schiphol, maar ook deze dozen passen niet door die te kleine scanners die op diverse vliegvelden staan.
Een fiets in een hoes past eveneens niet ongedemonteerd door zo'n te kleine scanner.
Diverse wereldfietsers hebben schade opgelopen toen hun fiets door een te kleine scanner werd gepropt.
Wat zijn de meerkosten voor een scanner van een maat groter, waarin wel alle afwijkende bagage past? Vooral als je dit afzet tegen de totale ontvangsten en kosten tijdens de vele jaren waarin je de aanschafkosten van de scanner afschrijft.
Opmerkelijk is dat de problemen zich niet alleen voordoen op derderangs Ryanair-vliegveldjes, maar er ook een klacht kwam over de internationale luchthaven van Bejing.
Welke vliegvelden hebben een te kleine scanner?
Ik heb de laatste jaren ervaringen met een te kleine scanner op:
Billund (Denemarken)
Innsbruck (maar mijn fiets kon door na een inspectie door de politie)
Sint Maarten
St Kitts(fiets moest sowieso flink klein gemaak worden i.v.m piepklein toestelletje)
Antigua (fiets moest sowieso flink klein gemaak worden i.v.m piepklein toestelletje)
Banjul (Gambia)
Exeter
Málaga
Biarritz
De volgende luchthavens hadden wel een scanner met voldoende capaciteit:
Schiphol
Rotterdam
Toulon
Barcelona
Girona
València
Madrid
Verona
Ljubljana
Belgrado
Kopenhagen
Linköping (Zweden)
Reykjavik
Helsinki
Talinn
Vilnius
Rzeszow(Polen)
Belgrado
Ljubljana
Istanboel (Ataturk)
Papos (Cyprus)
Larnaka (Cyprus)
Dubai
Colombo
Taipei
Phnom Penh
Bangkok
Chiang Mai
Chiang Rai
Mea Hong Son
Phuket
Perth
Paramaribo
Havana
Curaçao
Graag jouw aanvullende lijstje met luchthavens met scanners met voldoende capaciteit en te klein.