Er bestaat in de familie een jarenlange traditie om naar de ardennen te fietsen. De route is al jaren onveranderd, dat hoort zo bij tradities
. Ik rij ik al een paar jaar mee als bezemwagen en ken de weg dan ook zoals mijn broekzak. Nu reed ik twee jaar geleden al is met mijn vrouw met de tandem en we ontdekten toen nieuwe mogelijkheden langs voor ons nog onbekende ravels en dergelijke. Dit jaar ga ik solo met de tent en heb de bedoeling om de route nog mooier te maken. Ik heb als wandelaar wel wat kaartervaring met routes en marsplannen maar weet niet goed hoe ik hier aan moet beginnen voor een fietstocht. De route zoals ze nu is gaat vooral over grote banen en is misschien wel ideaal voor de koersfiets maar voor de genieter kan het volgens mij een stuk mooier. Mogelijk zijn hier mensen met wat ervaring op de Belgische wegen die meteen wat ideetjes hebben als ze de route zien? Ik zou echter graag niet te ver afwijken van de bestaande traditionele route, hoe begin ik hier nu aan?
Geel - Diest - Halen - Geetbets - Zoutleeuw - Landen - Hanuit - Huy - Modave - Durbuy - Hotton - La Roche

Geel - Diest - Halen - Geetbets - Zoutleeuw - Landen - Hanuit - Huy - Modave - Durbuy - Hotton - La Roche