Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Briancon-Genève - Forum Wereldfietser

Fietsroute Briancon-Genève

Ik ben als onervaren vakantiefietser op zoek naar een goede fietsroute van Briancon naar Genève. Hierbij gaat het me er niet om dat ik zoveel mogelijk cols passeer, maar ik heb liever juist een zo makkelijk mogelijke route. Uiteraard geniet een mooie en autoluwe route de voorkeur. Enige andere criterium is dat ik er 6 dagen de tijd voor heb.

Hebben jullie tips/aanbevelingen over welke route of delen van de route ik zou kunnen nemen? Of wellicht welke route ik juist niet moet nemen? Ik hoor graag jullie ervaringen! Alvast dank!
Op de website http://bikeroutetoaster.com/ kun je online een fietsroute plannen. Hierbij kun je ook de functie 'avoid hills' aanvinken. Als je dan het programma laat 'rekenen' komt het met een route via Grenoble en Aix les Bains. Een route van ongeveer 270 km. De enige echte klim die je dan tegenkomt is de 'Col du Lautaret' ( http://www.klimtijd.nl/beklimming/col-d ... t-briancon ) Heb je dat eenmaal gehad dan is de route behoorlijk vlak...

Veel plezier met plannen en fietsen.

Eric
Als je van woeste kloven en smalle spectaculaire bergwegen langs afgronden houd zou ik de Vercors niet overslaan. Google maar even op Combe Laval, Gorges de la Bourne of Grand Goulets en pak de Michelin kaart er maar bij.
Tsja, als je dan toch al op de Lautaret staat, hoeveel moeite is het dan nog om de Galibier er aan vast te plakken, 8 schamele kilometertjes extra klimmen met wel nog 600 hoogtemeters. Ik zou het wel weten en ik ben geen berggeit maar wel liefhebber, gewoon op het oma-verzet met de tent achterop kom je er ook. Vanaf de Galibier krijg je een fijne afzink, bij Valloire evenjes klimmen met steenkoude spieren en door naar St-Jean-de-Maurienne, camping, 70km dagafstand ofzo. Je schrijft niet wanneer je gaat, maar je zult niet de enige zijn, dus auto-luw of fiets-luw, neuh, maar dat is de hoofdwegroute al helemaal niet. En mocht je de smaak te pakken hebben, dagje rust, en dan via de Madeleine naar Albertville, zo niet dan gewoon door het dal blijven rijden.
Bedankt voor de link naar die routeplanner, erg handig!
En ik ga er nog eens een nachtje over slapen of ik via Grenoble of via de Galibier ga...
De Vercors bewaar ik denk ik maar voor een volgende vakantie ;)
De Lauraret is een vrij gemakkelijke klim, maar de weg kan erg druk zijn.

Over de Galibier is een aanrader omdat je daarmee de vervelende afdaling en de drukke wegen rondom Briancon overslaat.