Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Zuidkaap naar de Noordkaap - Forum Wereldfietser

Van Zuidkaap naar de Noordkaap

Hallo,

15 april 2014 vliegen wij, Willem Visser en Frank Schut, van Eindhoven naar Malaga. Van Malaga gaan wij met de trein naar Gibraltar ( Zuidkaap)om vandaar te beginnen aan onze fietstocht naar de Noordkaap. Allereerst zullen wij door Spanje fietsen door gebruik te maken van de Hispaniaroute, welke eindigt in het Franse Pau. Vervolgens de Lourdesroute door Frankrijk tot aan Maastricht. Daarna via Duitsland naar Puttgarden, daar de boot naar Denemarken, nabij Kopenhagen de boot naar Zweden. In Zweden voornamelijk over de E45 naar het Noorden. Onze avonturen zijn te volgen via
Willemvisser.blogspot.com.

Fietsgroet,

Willem en Frank
Leuk trip. Zag dat je bij Jan in Meyel bent geweest. Goeie kerel trouwens.
Kom er ook wel eens.

Wij vertrekken op 28 maart met de nachttrein naar Spanje.
We gaan eerst de onbegrensd naar Andalusie fietsen.
Dan de Hispania route tot Pau.
Van Pau via oude wegen naar huis naar Haelen.
Zo,n 4800 km schat ik. We hebben 12 weken de tijd.

Mooie reis gewenst,

groet Jaap en Myriam
Hoi,

Ja superservice bij Jan.
Ook jullie mooie reis gewenst.

Gr.

Willem
Mooie trip, ik speel nog altijd met het idee van de Noordkaap naar de South Cape te gaan, maar die (echte) zuidkaap ligt wel in Tasmanie .... . 8) Overigens kan ik je wat het noordelijke deel aangaat aanraden door Noorwegen te gaan. Zweden vond ik weliswaar makkelijker fietsen, maar ook minder interessant. Goede reis.
Gaaf plan! De beste Europese variant van de Amerikaanse coast-to-coast-uitdaging.

Maar pas wel op, de "zuidkaap" is niet in Gibraltar maar in Tarifa :)
Hoi,

Het is ons bekend dat Gibraltar niet de officiële Zuidkaap is, echter wij houden het
gewoon op Gibraltar, gewoon voor de fun, trouwens de Noordkaap schijnt ook de officiële Noordkaap niet te zijn, wat maakt het ook uit als we maar een mooie tocht hebben. Wij hebben trouwens ook besloten om via Noorwegen te gaan.
Bedankt voor jullie reactie.

Met fietsgroet,

QPO
Hallo,

Frank en ik hebben besloten om even de moeite te nemen om te starten bij de echte zuidkaap in Tarifa. :D

Groetjes,

Willem