Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kennis delen over de Garmin GPS map 62 s - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kennis delen over de Garmin GPS map 62 s

Toevallig ben ik momenteel ook mijn foto's van India aan het geotaggen.

Ik gebruik daar tot nu toe altijd het programma geosetter voor.

De door de GPS opgenomen tracks (GPX files) worden dan automatisch gebruikt om de files te geotaggen, door middel van interpolatie wordt het dichtstbijzijnde punt genomen.

De tijd kan altijd wel even puzzelen zijn. Op de foto's staan de lokale tijden, de GPS gebruikt echter de standaard tijd. Er moet dus altijd op een of andere manier opgegeven worden hoe een en ander op elkaar aan te laten sluiten. Het makkelijkst vindt ik het om ook de tijdzone in de foto op te nemen.
Tijd: zomeruur-winteruur alleen al.
Eerst wou ik ivm makkelijk uploaden geresizde foto's nemen. Maar omdat het tijdstip van fotograferen daarbij verdwijnt lukte dit niet.

Dan heb ik hier FotoGeotag staan op de pc.
http://www.javawa.nl/fotogeotag.html

Ziet er erg gebruiksvriendelijk uit met veel mogelijkheden. Maar ik vind de track niet die ik moet openen.
Immers hetgeen werd geregistreerd van de gps is te vinden in BaseCamp.

Hoe het ook zij:
de foto's zijn getaggged, en vanuit BaseCamp is het (nu!) makkelijk te doen.

mvg
Verder ben ik benieuwd in welke mate de opener van dit topic nu zijn toestel onder de knie heeft?
In dat kader: wellicht kan de film op http://youtu.be/5390wQLKBW4 nog van dienst zijn. Behandelt op beginnersniveau de belangrijkste instellingen van het toestel.
Hoi,

Ondertussen is het ivm de foto's gelukt!
http://adventures.garmin.com/en-US/by/b ... e-brussel/

Maar er is een ander probleem opgedoken:
BaseCamp vindt mijn toestel niet (meer).
Bij "verzenden naar toestel" blijft het vak leeg. mijn toestel is niet gevonden.

De pc vindt de gps wel. ik kan track laden vanuit RouteYou.com bv.

Tot slot vond ik het handiger ivm "kennis delen" om dit hier te plaatsen ipv nieuw topic te beginnen.

Heeft iemand dit euvel al voorgehad (ik heb het forum verder niet doorzocht)?

Mvg
Wat ik niet begrijp:

Deze namiddag een tochtje gemaakt.
Bij thuiskomst de gps aangesloten en het gevolgde spoor werd gevonden.
maar: bij verzenden staat het schermpje leeg. Ik kan dus geen track of wat dan ook vanuit Basecamp in mijn toestel laden.

mvg
Dat is wel vreemd.

Als het goed is staat je toestel in de linkerkolom in de bibliotheek (en als je daar op klikt zie je ook de tracks in het toestel).

Vervolgens kun je ook een lijst of track op de computer aanklikken, de muisknop ingedrukt houden, en 'slepen' naar het toestel. Probeer eens.
@ Mr GPS:

Bedankt voor je uitleg :)
Toestel staat idd links onderaan, toestel zelf en het sd kaartje.
Slepen van een track is gelukt.

Alsook "verzenden naar toestel".

Het euvel lijkt in orde te zijn?
Ik vraag me nu oprecht af wat ik evt zou verkeerd hebben gedaan.

Overigens interessant topic.
benie schreef: Ik vraag me nu oprecht af wat ik evt zou verkeerd hebben gedaan.
ik ook ;)