Beste vakantiefietsers,
Ik wil eind dit jaar (oktober) samen met mijn vriendin per fiets 1 of meerdere landen in Zuid-Amerika gaan verkennen. We hebben hier een half jaar tot een jaar voor uitgetrokken (icm met Engelse les geven of ander (vrijwilligers-)werk). Omdat we beiden onbekend zijn met dit werelddeel wilde ik graag eens adviezen vragen over welk land het meest geschikt hiervoor zou zijn. Wat we zoeken:
-Vooral een fietsVAKANTIE en geen commando-tocht
-Mooie routes langs de kust, niet te veel binnenland.
-Rustige en redelijk goede wegen die ook geschikt zijn voor een eenvoudige fiets (die we daar willen aanschaffen)
-Redelijk veilig
-Optie tot wildkamperen
We hebben veel goede verhalen gehoord over Costa Rica.
Ervaring met fietsreizen is er (vooral Japan en Europa).
Alle tips zijn welkom en bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Niek
Ik wil eind dit jaar (oktober) samen met mijn vriendin per fiets 1 of meerdere landen in Zuid-Amerika gaan verkennen. We hebben hier een half jaar tot een jaar voor uitgetrokken (icm met Engelse les geven of ander (vrijwilligers-)werk). Omdat we beiden onbekend zijn met dit werelddeel wilde ik graag eens adviezen vragen over welk land het meest geschikt hiervoor zou zijn. Wat we zoeken:
-Vooral een fietsVAKANTIE en geen commando-tocht
-Mooie routes langs de kust, niet te veel binnenland.
-Rustige en redelijk goede wegen die ook geschikt zijn voor een eenvoudige fiets (die we daar willen aanschaffen)
-Redelijk veilig
-Optie tot wildkamperen
We hebben veel goede verhalen gehoord over Costa Rica.
Ervaring met fietsreizen is er (vooral Japan en Europa).
Alle tips zijn welkom en bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Niek