Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Oostenrijk naar Italie - Forum Wereldfietser

Van Oostenrijk naar Italie

Beetje vooruitkijkend naar de zomervakantie heb ik in verschillende reisgidsen fietstochten gevonden van Oostenrijk naar Italie.
Beginnen in Salzburg en dan Villach naar Venetie (Trap reizen) of van Reschenpass naar Venetie (eigen Wijze)
Heeft iemand hier ervaring mee?????
Graag wil ik deze route's op eigen houtje fietsen maar ik kan geen routeboekjes bij de reisorganisatie's kopen?
Zijn ze elders te koop en waar? of kan ik ze van iemand overneme?
Ik hoop graag op wat informatie.....
Het stuk Reschenpass - Trento is erg mooi en voor een groot deel is er ook een fietsroute aangelegd.
Het stuk van Trento naar Venetië vonden wij stukken minder. We hebben overigens geen fietsroute gevolgd dus het zou kunnen dat er hartstikke mooie weggetjes zijn die wij niet hebben gevonden.

In Oostenrijk zou je een stuk Via Augusta kunnen volgen.
Ik ga in juni een rondje Salzburg - Trieste - Venetie -Salzburg fietsen.

De route heb ik zelf bedacht op basis van bestaande (eventueel regionale) fietsroutes. Voor de track zie http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... rbgotrgakv.

Kijk maar wat je wilt gebruiken van het stuk tussen Venetie en Salzburg.
Johan, als je dan toch in de buurt bent heb ik nog een tip neem even de hele Sloveense kust mee is max honderd kilometer extra. De steden Koper, Izola en Piran zijn echt de moeite waard.
Van Villach naar Venetië kun je ook via Slovenië rijden, een heel mooie route over rustige wegen door een bergachtig landschap, met één echte pas, de Predilpas. Zie het begin van mijn reisverslag (Triëst/Aquileia-Villach). Routeboekjes heb je voor die route niet nodig, er is maar één weg en fietspaden zijn er alleen het eerste en laatste stukje in Italië en Oostenrijk. Van Triëst naar Venetië is dan nog één of twee dagen langs of vlak achter de kust fietsen door Friuli.
Reitsma's route naar Rome gaat over de Reschenpas naar Venetië. Het boekje (deel 2) is volgens mij nog goed verkrijgbaar. De pas is goed te doen. De aftakking naar Venetië kan ik niet beoordelen, maar over het algemeen vind ik de Po-vlakte wat saai.

Ik kan de tocht van Villach over de Preidilpas en door de Socavallei (of langs de kust) ook van harte aanbevelen. Er zijn her en der wel wat fietspaden, ook in Slovenië, vooral langs de kust maar dat wijst zich wel. Een 'officiële'route is niet nodig.
Wij hebben in 2011 een rondje gefietst vanuit Zuid Duitslanden en via Salzburg en Venetië weer terug naar Zuid Duitsland. We hebben de zeer gedetailleerde en handige boekjes gebruikt van Bikeline.
Zie: http://www.cyclingcontinents.nl/?page_id=1284
Groet, Rob
Ik zag net toevallig nog dat Benjaminse nu ook een route Salzburg, Villach, Venetië heeft. (Met een paar varianten).
De Midden Europa route van Benjaminse heeft een variant van Salzburg - Villach - Venetie. Deze hebben we afgelopen jaar gefietst. Erg mooi alles over vrijliggende fietspaden en autoluwe wegen. Op het traject vanaf de grens Oostenrijk/Italie naar Venetie zijn geen campings.

Op de site van Benjaminse kan je GPS tracks vinden en een pdf file van het boekje.

Ronald van der Perk
@_peter_, bedankt voor de tip. De Sloveense kust is (samen met de Kroatische kust) een andere keer aan de beurt.