Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquête: Servië als vakantiebestemming - Forum Wereldfietser

Enquête: Servië als vakantiebestemming

Hallo allemaal,

ik ben voor mijn afstudeerscriptie onderzoek aan het doen naar het imago van Servië als vakantiebestemming in Nederland en vroeg me af of jullie mijn enquête voor dit onderzoek zouden willen invullen? Iedereen kan 't invullen zowel bezoekers als niet-bezoekers en het duurt maar 5 min.! :-) Dit is de link:

http://www.survio.com/survey/d/S1H8R8U8D8G1W1M9M

Doorsturen naar vrienden/kennissen wordt zeer gewaardeerd :) heb namelijk een hoog non-respons :/ alvast bedankt!

Groetjes,

Sandra

[moderator]Verplaatst en "Enquête" toegevoegd aan het onderwerp.[/moderator]
Heb je jezelf al afgevraagd hoe je aan een hoge non-respons komt? En hoe meet je die, als je niet weet hoe groot je doelgroep is?
Een hoog non-respons komt vaak voor bij enquête onderzoeken. De meeste mensen houden er namelijk niet van om enquêtes in te vullen.. Ik had berekend dat ik ong. 230 ingevulde enquêtes moet hebben. Mijn doelgroep is best groot, bezoekers en niet-bezoekers van Servië in Nederland tussen de 18 en 65 jr. Servië heeft namelijk verschillende 'activiteiten' te bieden die verschillende type mensen aanspreken..
Je weet wat je respons moet zijn. Maar je weet niet hoe groot het aantal mensen is dat je bereikt met het plaatsen van je enquete op een forum als dit. Dan kun je toch ook niets zeggen over de non-respons?

Tip: maak het aantrekkelijker om de enquete in te vullen. Wat heb ik eraan? Word ik zelf iets wijzer? Deel je de uiteindelijke resultaten?
Als er interesse is in de resultaten zal ik die uiteraard delen :) met de non-respons bedoelde ik dat te weinig mensen de enquête invullen, ik heb namelijk voordat ik de enquête op deze forum plaatste ongeveer 500 studenten gemaild.

Als er nog iemand geïnteresseerd is in wat extra info over Servië kan ik daar alle vragen over beantwoorden.

Hierbij een link met wat foto's voor de geïnteresseerden:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 417&page=2

Thanks voor de tip!
Binnen de groep van de 500 studenten waaraan je nu je enquête hebt gemaild is waarschijnlijk de groep 18-25 jarigen over vertegenwoordigd zijn. Aangezien je mensen van 18 tot 65 jaar wil bereiken lijkt het me handig om andere kanalen te proberen dan direct mail. Bijvoorbeeld een forum als dit inderdaad. Maar er zullen ook tig andere fora zijn die met vakantie vieren te maken hebben. Bijv. Caravan of Kamperfora.

Overigens vind ik je vragen erg braaf en weinig prikkelend.

Maarten
Dat valt mee, ik had al verwacht dat ik een laag respons zou krijgen van de studenten wat ook het geval was, docenten had ik trouwens ook gemaild, ik heb me ook op andere leeftijdsgroepen gericht, zoals op de vakantiebeurs in Utrecht heb ik ook ("live") staan enquêteren en nu via verschillende fora :-)

Bedankt voor de feedback.