Additionally, paste this code immediately after the opening tag: degelijke bagagedragers voor mountainbike? - Forum Wereldfietser

degelijke bagagedragers voor mountainbike?

Hoi!

Ik zou graag voor men volgende trip men mountainbike willen ombouwen tot reisfiets, maar dit lijkt minder voor de hand liggend dan gedacht..
Bestaan er degelijke achterdragers, die dus enkel rond de wielas en aan zadelstang kunnen bevestigd worden..
En wat met voordragers op een verende mountainbike vork?
Kan iemand me helpen met wat info?
Ik zal van België naar China / Indië fietsen samen met men hond en zijn trailer dus wil ik men voertuig zo licht mogelijk maken en dus men zware Koga Globetraveller laten staan en men superlichte mountainbike (met carbon frame) nemen...
Is dit een goed idee? :)

one bike love!
Wesley
Belgie - China klinkt als Globetravelling. Vraag is waar je die fiets dan wel voor gebruikt. Kan je niet beter op zoek gaan naar een minder zware trekking-fiets?
Bike-pakking lijkt me ook super maar dan toch wat korte trips zou ik zeggen.

En je hond, kom je daar overal de grens mee over? Ik heb zelf geen idee maar ik vraag het me af.
Carbon wordt lastig wegens gebrek aan V-remmen. Voor de voorkant kan je anders deze nemen:
http://www.vakantiefietsshop.nl/voordra ... rager.html

Ik zou alu nemen. Hebben meestal ook meer gaatjes voor bagagedragerbevestiging.
En een kleinere hond.
@ weske.

achterdrager: tubus disco! de gebruikelijke garantie (30 jaar), service en kwaliteit. én hij past op jouw fiets. voor geveerde voorvorken maakte tubus de swing, maar die zie je nog maar nouwelijks.

laat je niet gek maken door lieden die menen alles te weten, natuurlijk komt er enige wijsheid en logica voor een reis naar china om de hoek kijken, maar...

waar een wil is, is een weg!
Hoi Hoi !

@ abre facil : Tubus is ontwerper van bagedragers vooral voor trekkingsfietsen
lijkt me zo en die mannen van Old Man Mountain zijn bewust
bagagedragers beginnen ontwerpen specifiek voor geveerde
mountainbikes en bovendien zijn de prijzen zowat gelijk..

Me van de wijs brengen zal niet gebeuren, ik weet wat ik kan,
wil en zal doen!
Ik stel me soms wel vragen bij reacties op forums :)

@ Marko : Bedankt voor de link man! Ik denk dat de Old Man Mountain Sherpa
voordrager en de Old Man Mountain Black Rock achterdrager het zullen
worden. Deze passen mooi op men Magura remmen (mits een extra
beugel) en ze blijken oersterk te zijn...

safe cycling !
Hoi Weske,

Ik heb ook een MTB die ik als tourfiets gebruik.
Achter heb ik idd de genoemde Tubus Fly en voor voor (verende voorvork) ben ik erg tevreden met mijn "freeloader" met stangetjes waar ik twee tasjes aan hang.

http://www.youtube.com/watch?v=RemJmjWCMpo

succes en groet,
Lancelotte
Ik zou eigenlijk niet te snel over de opmerking van LHTJoost heen stappen. Waarom niet je andere fiets? Die is al ontworpen voor het gebruik, is oerdegelijk en snel zul je met een hondentrailer waarschijnlijk toch niet gaan.

Maar hee, jij laat je niet snel van de wijs brengen, je weet wat je wil en kan, dus je hebt hier vast al goed over nagedacht?
Even voor alle duidelijkheid: ik ben deze topic begonnen om informatie te winnen over bagagedragers voor verende mountainbikes omdat ik met men mountainbike en men hond ga toeren :D
Sorry voor de eventuele misverstanden van men verwoordingen maar ik ben hier niet om een virtuele discussie te voeren over wat jullie ervan vinden wat ik ga doen.

Alvast bedankt om dan jullie eventuele verdere reacties te bepreken tot informatie over bagagedragers

groetjes

@ Lancelotte : bedankt voor je hulp !
Hee, wat jij wil. Maar je kunt het ons niet kwalijk nemen dat we getriggerd worden door de informatie die je zelf deelt.

Mompeldemompel over oogkleppen maar dat kwam wat flauw over... Point taken.
weske schreef: Is dit een goed idee? :)
Rest my case.
weske schreef:Even voor alle duidelijkheid: ik ben deze topic begonnen om informatie te winnen over bagagedragers voor verende mountainbikes omdat ik met men mountainbike en men hond ga toeren :D
Sorry voor de eventuele misverstanden van men verwoordingen maar ik ben hier niet om een virtuele discussie te voeren over wat jullie ervan vinden wat ik ga doen.
Alvast bedankt om dan jullie eventuele verdere reacties te bepreken tot informatie over bagagedragers
In je openingspost vraag je toch ook of het een goed idee is om je zware reisfiets om te ruilen voor je MTB? Dus je vraag ging echt niet alleen over de bagagedrager. Dat er dan een discussie volgt over de haalbaarheid van het plan, mag je de reageerders niet kwalijk nemen.
LHTJoost schreef:
weske schreef: Is dit een goed idee? :)
Rest my case.
Voor zo'n reis? Nee dus.
@ gios.

waarom nou toch? waarom is dat geen goed idee? het is wellicht niet het meest voor de hand liggend om met een carbon MTB naar china te fietsen, maar als we met z'n alle op onze santossen, met 40 kilo bagage, met alweer onverwoestbaar ortlieb, onverdwaalbaar GPS, alles voorgekauwd van web of lonely planet, met een reisverzekering die alles dekt op pad gaan, begint het er ook allemaal een beetje saai en hetzelfde uit te zien.

sommige mensen zijn nu eenmaal wat avontuurlijker, doen het graag op hún eigen (wijze) manier en zijn bereid de consequenties daarvan te aanvaarden. durfals noemen ze dat geloof ik...
LHTJoost en Gios hebben, net als ik, andere ideeën bij wat "een goed idee" is. Dat mag ieder voor zich bepalen. Laat TS zelf maar bepalen wat hij met de opmerkingen en adviezen doet, toch?

Met die hond is natuurlijk wel erg leuk, dat breekt denk ik best vaak het ijs! Weske, over wat voor hond hebben we het? Vind ik wel leuk om te weten, ook al is het wat off-topic.
Als je op de fiets naar China gaat ben je al een durfal. Met een plastic emteebee ben je, vind ik, niet goed bezig. Zeker niet als je een speciaal voor dit doel gemaakte fiets in de schuur hebt staan.
antwoord moest staan onder reisgenoten .