Hoi Marten,
Helemaal onzin? Volgens mij zijn we het een stuk meer eens dan je denkt.
Punt 1) bevestigt volgens mij mijn verhaal: als het kàn, neem dan de 26#, de 28# brengt het geheel maar onnodig omhoog.
De consequentie van je punt 2) zou zijn dat je de bagage maar zo hoog mogelijk moet opstapelen als je kan, hoe hoger hoe stabieler, en dat wil er bij mij niet in. Dat zit alleen maar om te vallen. Ik denk hoe dichter bij je achteras, hoe beter (als met het lage gewicht van een koorddanser, zeg maar).
En over het naar onderen, dus naar achteren plaatsen van gewicht ben ik het gewoon helemaal met je eens. Daarom heb ìk een Cargo en geen Logo, daarover heb ik kortgeleden nog zitten "discussieren" op een forum discussie:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... sc&start=0
Op die discussie werd echter wel gezegd dat men het lager plaatsen van de bagage op de Logo als positief kon ervaren. Het punt dat ik er (en ook met deze laatste posting) wilde maken was dat je volgens mij het geheel beter zo compact mogelijk kan maken. Ergo: de Cargo
Bij Sabine kan ik me echter ook voorstellen dat ze bij de Logo, omdat ze een vrouw is en dus waarschijnlijk niet al te grote voeten heeft, de bagage daardoor wel een stukje naar onderen kan -, maar niet naar achteren hoeft te plaatsen, vandaar.