Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met GPS track van de "De Groene Weg"? - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met GPS track van de "De Groene Weg"?

Hallo,

Ik overweeg om volgens GPS track de route "Groene Weg" te fietsen naar Saintes Maries-de-la-Mer (F).
Wie heeft ervaring met deze GPS track?
De route is in mijn beleving aantrekkelijk om eens te gaan doen. Heeft GPS track veel afwijkingen?

Bij voorbeeld hartelijk dank,

met vriendelijke groet,
Frits
Beste Frits,

In 2011 fietste ik de Groene Weg van Valras Plage naar Maastricht via de track van de site van de Europafietsers.
De route is via de track prima te fietsen.
De boekjes vind ik daarbij als ondersteuning echter onmisbaar. De goede routekaartjes, informatie over stijgingspercentages, beschrijvingen van landschap en plaatsen alsmede de lijst van overnachtingsmogelijkheden in de boekjes hebben een grote meerwaarde.

Van de tocht heb ik volop genoten.

Veel fietsplezier gewenst.

Jan
Hoi,

Wij hebben hem twee jaar geleden gefietst. Op deze pagina kun je een zip downloaden met de door ons gefietste track. In de file heb ik ook de campings toegevoegd.
Maar ook de track van de Europafietsers is prima te gebruiken (was mijn basis).

Ik deel de mening van Jan. De boekjes hebben absoluut meerwaarde. Niet alleen de achtergrond informatie maar ook de kaartjes zijn prettig voor het grotere overzicht.

En het is een prachtige route waar ik met weemoed aan terug denkt. Gewoon lekker gaan zou ik zeggen.

Afbeelding
Je kan je prima behelpen met enkel de track. Door deze te volgen kan je moeilijk verkeerd rijden. Ik heb wel alle campings in Frankrijk toegevoegd aan het bestand (vrij te vinden op internet), zodat je al op voorhand overnachtingen kan inplannen indien nodig.
Ik had ook beide boekjes mee, maar aankoop lijkt me nu overbodig. Er zijn diverse website beschikbaar waarop je een track kan inladen (vb. ridewithgps.com) en die je voldoende info verschaffen over hellingspercentages, cols (niet dat die er veel zijn op de groene weg) en nabijheid van grote steden enzovoort.
Wij vlogen terug vanuit Nimes, na een bezoekje aan de Pont Du Gard. Ik heb hele goede herinneringen aan deze mooie, groene fietsroute!
Ik deel de mening van Jan en Hans. De boekjes geven heel veel leuke en interessante achtergrond informatie. Niet alleen over het landschap waar je doorheen fietst maar ook over de plaatsen die je aan doet.
Verder staat er ook in de gidsjes informatie over waar winkels zijn en overnachtingsmogelijkheden (campings, budget hotels, pensions)
En voor de prijs hoef je het niet te laten wat is nu €45 voor twee deeltjes op de prijs van een hele vakantie

Ronald van der Perk
Hallo allemaal,

HARTELIJK DANK voor jullie informatie.
Informatie waar wij zeker iets mee kunnen doen.

hartelijke groet,
Frits