Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2014 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2014

Afbeelding


Kom ook naar de Wereldfietsbeurs op zondag 30 maart.
- locatie: Parallelweg 1, Bussum, pal naast treinstation Naarden-Bussum
- tijden: 10.00-17.00
- entree: 3 euro voor leden en 5 euro voor niet-leden (neem je ledenpasje mee).

Op onze eigen beurs draait niet alles om louter toeristische informatie, fietstechniek of kampeermiddelen. Centraal staat het contact met oude en nieuwe fietsreizigers, die hier ervaringen uitwisselen en inspiratie opdoen voor nieuwe avonturen. Doorgewinterde cracks en bedeesde beginners treffen elkaar in een gemoedelijke mix.

Op het programma kun je onder meer het volgende aantreffen (let op: er kunnen nog kleine wijzigingen plaatsvinden).

ZAAL 5 NAAST KANTINE
10.00u - 13.30u Fietsreparaties, Kees Baselmans
13.30u – 17.00u Fietsstechniek, Marten Gerritsen
10.00u - 17.00u Tweedehandsmarkt, Doorlopend

ZAAL 1: REISREPORTAGES
10.15u Santiago de Compostela, Erik Arts
11 uur Laos en Cambodja, Wendy Pols & Marten Zeckendorf
12 uur Chili en Argentinië, Ineke Hopman
13 uur Madagascar, Ron en Greetje
14 uur China - Nederland, Duco van Dalen
15 uur 'Underground Railroad' New Orleans naar Canada, Thomas Sanders
16 uur Oekraïne en Zuid-Rusland, Hans Metz

ZAAL 2: LEZINGEN
10.15u Voorbereiden wereldreis, Mike en Ineke
11.00u fietsen in de bergen, Bert Vinken
12.00u Gezondheid en voeding, Lieven de Feyter
13.00u GPS basis, Jop Tel
14.00u fotoalbum maken, Ron Visser
15.00u fotografie, Ron Visser
16.00u Fietskamperen in Nederland, Hans Korff

ZAAL 3 MACHINEZAAL: LEZINGEN
10.15u Dames leed (ladies only), Karin van der Lee
11.00u Europafietsers Schotland rond, Bert Bohlander
12.00u Fiets inpakken voor het vliegtuig, Marco de Wit
13.00u Workshop lichtgewicht kamperen, Bert van Sprang
14.00u GPS beginners, Bert Bohlander
15.00u GPS gevorderden, Bert Bohlander
16.00u Concentratie! We gaan ons voorbereiden op de reis, Annelies van der Heijden

EXTRA ACTIVITEITEN
Schilderijen van Henk Kamphuis
Kampeerweekend: al fietsend naar de beurs
Wereldfietsbeurs klein rondje fietsen

INFORMANTEN
EXPOSANTEN
Te veel om op te noemen klik hier voor de detail info.

Nadere informatie bij jimvdberg@gmail.com
Ik ben van de partij!!
Kijk er al een tijdje naar uit.

Gr pieter
Afbeelding

Een presentatie van Ineke, Floor en Mike op 30 maart op de Wereldfietsbeurs.

"Fietsen door Chili en Argentinië is reizen door een landschap met eindeloze vlaktes, kleurige woestijnen, bijna onneembare bergpassen, besneeuwde vulkanen, glasheldere meren en enorme gletsjers die bewegen waar je bij staat.

Probeer contact te maken met de oorspronkelijke bevolking in het noorden, verwonder je bij een echt Duits ontbijt in het midden van Chili en geniet van de heerlijke keuken in Argentinië.

Voor de echte doorzetters wacht een reis door het zuiden van Patagonië. Voor de avontuurlijk ingestelde fietser lijkt speciaal één van de meest ongelofelijke wegen door de Andes te zijn aangelegd; de Carretera Austral. Maar ook voor de recreatieve vakantiefietser is er genoeg te beleven voor een korte of lange fietsreis. En ben je het fietsen even beu; maak dan gebruik van één van de beste bussystemen op de wereld.

Wij nemen je graag mee op onze twee fietsreizen die we in deze landen hebben gemaakt. Tijdens onze eerste reis van drie maanden zijn we met onze dochter door het noordelijke deel van Chili en Argentinië getrokken. Enkele jaren later gevolgd door een reis van twee maanden door het zuidelijke deel van deze twee landen."

Nieuwsgierig? Kom 30 maart ook naar Bussum voor deze interessante presentatie.
Jim, kun je uitleggen wat de bedoeling is van de tweedehandsmarkt? Net als vorig jaar een tafel waarop ieder die wil z'n spullen kan uitstallen?
eindgebruiker schreef:Jim, kun je uitleggen wat de bedoeling is van de tweedehandsmarkt? Net als vorig jaar een tafel waarop ieder die wil z'n spullen kan uitstallen?
Ik heb een apart topic geopend voor de tweedehands markt klik hier.
Als je iets wilt verkopen op de beurs kan je dat eventueel al in dat topic aankondigen.
Afbeelding

Fiets inpakken voor het vliegtuig
Een presentatie door Marco de Wit op 30 maart op de Wereldfietsbeurs.

Je kent dat wel, lekker je eigen fiets mee op vakantie. Maar ook het vliegtuig in. Goed verpakken dus. Maar ook niet te zwaar ivm overgewicht van je bagage. Hoe doe je dat? Marco van bike4travel geeft in een workshop aan wat de mogelijkheden zijn en hoe je dat thuis en onderweg kan voorbereiden.
Nieuwsgierig? Kom 30 maart ook naar Bussum voor deze interessante presentatie op de Wereldfietsbeurs.
Afbeelding

Ontdek op 30 maart Madagaskar tijdens de presentatie van Ron en Greetje.

Madagaskar – een werkelijk zeer arm land, zo arm hebben wij het nog niet gezien. Het land, Frans, lijkt helemaal afhankelijk te zijn gemaakt van hulp.

En fietsen? Je komt door wonderlijk mooie stukken. Lange stroken asfalt, waar nauwelijks verkeer en bewoning is. En dat alles temidden van een enorm leeg heuvellandschap.

Beleef het mee op 30 maart in Bussum bij de Wereldfietsbeurs!
Afbeelding

Oekraïne en Rusland.
In de zomer van 2013 fietsen Hans en Addie vanuit Zuidoost-Oekraïne Rusland binnen.

Langs de Zee van Azov, de steden Rostov aan de Don, Elista en Astrakan, waar de Wolga uitmondt in de Kaspische Zee.
Door de droge en eenzame steppen van Kalmukkië, een boeddhistische republiek binnen Europa. Terug via Volgograd, voorheen Stalingrad, dat na de oorlog geheel moest worden opgebouwd.
Beleef de tocht van Addie en Hans mee op 30 maart in Bussum tijdens de Wereldfietsbeurs!
Afbeelding

"Cycling through paintings" - een expositie van Henk Kamphuis op de Wereldfietsbeurs.

Als het fietsseizoen er op zit en de avonden beginnen te lengen, dan haal ik verf, penseel en doek weer voor de dag. Al mijn fiets herinneringen die als een film door mijn hoofd speelt vertaal ik op het canvas.

Mooie ontmoetingen, bergen, dalen, dag en nacht, warme maar ook koude herinneringen van afgelopen jaar breng ik met penseel en olieverf op het doek.

Mijn fietsleven is een kleurrijk palet van diversiteit, van een tochtje door de Achterhoek tot lange monstertochten in Engeland.

Op intuïtieve manier komen de beelden uit mijn hoofd op het witte doek wat uiteindelijk resulteert in een schilderij waar met plezier naar gekeken wordt.

Henk Kamphuis - www.kleurrijkleven.webklik.nl
Afbeelding

Naar Santiago de Compostela
Het Nederlands Genootschap van Sint Jacob is de vereniging van mensen met belangstelling voor het pelgrimsoord Santiago de Compostela in al zijn aspecten zoals de achtergronden van apostel Jacobus de Meerdere, de kathedralen, de steden, de tocht ernaartoe, de kunst en cultuur en de religieuze dimensie.

Jaarlijks bewandelen en fietsen meer als 100.000 wereldburgers de eeuwenoude Sterrenweg die al dateert van voor de Romeinse en Christelijke tijd en vinden hiermee vaak meer dan alleen een mooie fietsbestemming.

Voor wie kennis wil maken met deze beleving presenteren we deze route via de Oostelijke ‘langs oude wegen’ van Clemens Sweermans, vanuit Maastricht door de Ardennen en verder over de uitlopers van het Massif central dwars door Frankrijks mooiste gebieden als Bourgondie, Champagne en Vezelay in de Morvan en door naar Spanje via de Roelandpas.

Na Pamplona door naar Puenta de la Reina waar diverse Camino’s samenkomen en de Sterrenroute aanvangt, de Camino Frances, en via de droge Meseta naar Garnizoenssteden Leon en Ponferrada de aankomst of voor velen het begin van Santiago en de prachtige Finisterre kust.

Laat je op de Wereldfietsbeurs in Bussum inspireren door deze mooie beleving!
Tijdens de beurs wordt maximaal 10 bezoekers de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan een introductie fietsreis tegen kostprijs in de maand juli.
Afbeelding

Een presentatie van Thomas Sanders op 30 maart op de Wereldfietsbeurs.

Thea (68) en Thomas (69) volgen de "Underground Railroad" van de Adventure Cycling Association, van New Orleans naar Owen Sound in Canada.

Een route die slaven gingen op zoek naar hun vrijheid. De fietstocht van bijna 4000 km gaf een nieuwe blik op de USA, het land, de historie, maar bovenal de mensen. Een bonte variatie die soms basic verliep, soms luxe, en naast drooglegging weer een flinke pint. Mede dank zij een geslaagde reparatie onderweg verliep de tocht voorspoedig.

Beleef de reis van Thea en Thomas mee op 30 maart in Bussum tijdens de Wereldfietsbeurs!
Voorgenieten? Zie http://ugrr2013.blogspot.nl
Kan iemand iets meer vertellen over het programma-onderdeel "damesleed"?

En bij voorkeur zonder in clichés te vervallen? ;)
Lancelotte schreef:Kan iemand iets meer vertellen over het programma-onderdeel "damesleed"?

En bij voorkeur zonder in clichés te vervallen? ;)
Gewoon ervaren!
Lancelotte, Charlotte, Lizelotte, Annelotte.
Paaseitjes, Bert. Denk aan paaseitjes. Alleen voor aardige mensen. ;-)
Loezelotte
Afbeelding

Concentratie! We gaan ons voorbereiden op de reis.
We hebben de neiging om ons lichaam op de dezelfde manier te behandelen als een machine. De praktijk is echter anders. In deze workshop wordt ingegaan op de werking van ons lichaam, hoe werken de spieren, wat kunnen we eruit halen op een lichaamsvriendelijke manier. We sluiten af met enkele oefeningen zelfmassage en beweging.

Nieuwsgierig? Kom 30 maart ook naar de Wereldfietsbeurs in Bussum voor deze interessante workshop van Annelies van der Heijden (sportmasseur aangesloten bij NGS).
@ damesleed & bert: mijn vraag was een serieus dus ben graag voorbereid op wat ik dan ga ervaren.

Is het een workshop om zoveel mogelijk, of zo weinig mogelijk damesleed te ervaren? ;)

Gaat het om meer dan zadelpijn? Dat was nl mijn 1e associatie, of ook leed op andere vlakken? Bijvoorbeeld wat als je alleen reist als vrouw? Of vervelende of juist leuke partners/medereizigers, of welk ander damesleed is er op fietsgebied dat deze presentatie enkel voor uitverkoren van het vrouwelijk geslacht gereserveerd is?
Ik vroeg mij af: wat is nu de meer waarde van de wf beurs t.o.v de fiets en wandelbeurs?

Mario
Tot 23 maart kun je goedkope treinkaartjes kopen bij Albert Heijn.
Afbeelding

Een presentatie van Duco van Dalen op 30 maart op de Wereldfietsbeurs.
In Xi'an, China, pakte Duco van Dalen zijn fiets, zette zijn voet op de trapper en begon aan de reis terug naar Nederland.
'Deze tocht maak ik ter nagedachtenis aan mijn vader. Hij overleed in 2011 aan de gevolgen van asbestkanker. Met de Stichting Longest Breath wil ik bewustwording creëren rondom de gevaren en gevolgen van het verkeerd gebruik van asbest.'

Beleef het verhaal van Duco mee op 30 maart in Bussum tijdens de Wereldfietsbeurs!
Het damesleed wordt alleen maar groter, met al die nadere info over de andere presentaties, en niet over het damesleed :)

Anyone? Is er echt niets te vertellen over die presentatie? Of klopt het dat het alleen gaat over zadelpijn?