Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Fiets en Wandelbeurs op 1 en 2 maart in de RAI! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De Fiets en Wandelbeurs op 1 en 2 maart in de RAI!

Ha, wat een enorm leuke en behulpzame leden heeft de Wereldfietser toch. Alleen voor leuke mensen een lekker paaseitje aan mijn tafel zaterdag bij Fietsers Informeren Fietsers ;-)
Loes
Ik kom zaterdag als bezoeker, dus zal even een ietje halen ;-)
Sta zondagmiddag zelf bij de stand van de Europafietsers (ben van beide clubs lid) te informeren over Belgie, Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland. Omdat ik nog geen meter buiten Europa heb gereden, leek me dat logischer dan de Wereldfietser stand m'n diensten aan te bieden ;-)
Ga misschien wel een bordje maken met 'trein fanaat' want ik weet vrij goed op welke treinen we mee mogen met ons ijzeren ros.
Heehoi,

mij kun je ook wel vinden. Samen met Ronald Boumans houd ik een lezing. Op de stand van de Ligfietsvereniging ben ik ook af en toe, en daar hangen foto's van mijn laatste reis. En mijn nieuwe vakantiefiets kun je bewonderen op stand van Challenge. Na de beurs mag ik hem meenemen en dan ga ik beginnen met hem verslijten :-)

Groetjes,

Walter
Ik ben er ook weer met de stand Fietsen met Kinderen met verspreid over twee dagen 10 gezinnen in de stand. Mijn meiden hebben er weer zin in, Ellen vind de beurs nog leuker dan haar verjaardag!!

Dennis
TravelWoman schreef:Ik ga ook naar de fiets- en wandelbeurs in de RAI.
Ik ga alleen en weet nog neit of ik op zaterdag of zondag ga.

Ben een "beginnende" op gebied van fietsvakanties, dus ik ga er
vast mijn ogen uitkijken :-)

......o^o.......................TW
Heb inmiddels vervoer, ik mag met iemand meerijden. lucky me :-)
Dus deze dame gaat morgen (zaterdag) naar de fiets- en wandelbeurs in de RAI.

Heb er nu al zin in..... :lol:

TW
Ik ben er ook zaterdag en zondag als GPS informant (GPS paviljoen bij de Europafietsers) . Ook voor vragen over Openstreetmap en fietsen in Duitsland kun je bij mij terecht. Ik hoop dat het weer net zo leuk wordt als afgelopen jaren.
PeeWee schreef:Ik ben er ook zaterdag en zondag als GPS informant (GPS paviljoen bij de Europafietsers) . Ook voor vragen over Openstreetmap en fietsen in Duitsland kun je bij mij terecht. Ik hoop dat het weer net zo leuk wordt als afgelopen jaren.

:D Top!!
Heel veel lekkere eitjes hebben heel veel leuke wereldfietsers gevonden. Ze zijn op! Volgend jaar weer. Loes
Loes van den Bergen schreef:Heel veel lekkere eitjes hebben heel veel leuke wereldfietsers gevonden. Ze zijn op! Volgend jaar weer. Loes
Ha die Loes,

Jouw paaseitjes waren hét sucesnummer van de beurs!

Bedankt!

Bert
Wat mij betreft was het rijtje wereldfietsers überhaupt het hoogtepunt op een beurs die verder wel erg gericht is op E-bikes, bagagevervoer en fietsen als prettige bijzaak. Ik vraag me af of de echte vakantiefietser cq Wereldfietser hier nog iets te zoeken heeft. Zouden we niet naar een ander platform moeten zoeken? Of is dat er al en kan ik daar voortaan beter naartoe gaan?
Wij hebben ons best vermaakt met een ritje op een ligfiets, een klein uurtje bij de GPS, met veel ervaringsuitwisselingen, wat bij de accesoires gekeken, stoeltjes gescoord, even met Hetty van Bikefeeling staan praten (binnenkort afsprtaak maken om daar naar een slaapsysteem te gaan kijken), oriëntatie op de boekjes van langs oude wegen (gaan we online bestellen bij de eruopafietsers, 25% korting) en verder verbaasd over de vlucht die de ebikes hebben genomen. Die ontwikkelingen gaan heel snel...
O ja, de lezing over fietsen in Bretagne van een vlaming bijgewoond. leuke foto's, goed idee voor een ander jaar.

Maar inderdaad, heel veel bagagevervoer, veel stads- en andere fietsen, minder gericht op echte fietsvakanties dan andere jaren. lijkt het... Misschien toch 30 maart maar naar Bussum?
Naast vergelijkend warenonderzoek van paaseieren op de beurs heb ik me enorm vermaakt met het bijwonen van lezingen, een demonstratie van een nieuw soort noodspaak/touwtje door Johan aanschouwd, een nieuw soort brandertje en het bekijken van een voor mij nieuw soort lichtgewicht materiaal. Op de laatste twee zaken werd ik gewezen door twee Wereldfietsers anders had ik dit mooi gemist. Verder heerlijk bijgebabbeld en geïnspireerd door fietstochten en ervaringen van mede fietsdwazen. Topbeurs!
Naar Bussum kom ik ook en dan vooral voor de schilderijen van Henk.
Zo zie je maar, de ene Wereldfietser is de andere niet. En laten we dat maar lekker zo houden. Loes
Ik heb me ook uitstekend vermaakt. Dit jaar voor het eerst ook als informant gestaan bij "fietsers informeren fietsers". Echt heel erg leuk om te doen! Het enige nadeel is dat mijn stembanden er niet zo goed tegen bestand zijn, maar voor een volgende keer heb ik dat er wel voor over :wink:

En dank aan de organisatie, er werd goed voor ons gezorgd!
Dat viel mij ook al op, veel e-bikes en stadsfietsen, idd minder gericht op vakantiefietsers. Wel leuke dingen gezien.

Verder moet ik zeggen dat ik met een stapel kinderen op de beurs was en (dus) niet helemaal kon doen/zien wat ik zelf wilde. Maar desalniettemin heb ik me prima vermaakt.
Het is natuurlijk een brede beurs, en ook gericht op wandelaars. Dus dat de e-bikes en bagagevervoer-crowd nogal aanwezig zijn, is onvermijdelijk denk ik.
Waarschijnlijk komt het dat er steeds meer ebikes en "normale" fietsen tussen staan omdat:
a: de beurs een steeds breder publiek aantrekt die dit ook aanspreekt
b: de beurs gecombineerd werd met de fietsvak, waar dus veel dealers komen. naar mijn idee is dit laatste geen slim besluit.

Als standhouder op de beurs werd ik er ook een beetje moe van uit te leggen wat het verschil is tussen een 7 versnellingsnaaf en een 14 versnellingsnaaf....

Ik heb mijzelf wel "schuldig" gemaakt door ook 1 ondersteunende fiets mee te nemen. Gelukkig was dit dan wel een serieuze reisfiets die zijn oorsprong heeft gevonden in het aanpassen van een reisfiets voor diegene die wel heel graag wil, maar het helaas niet meer zou kunnen. Hij is ook niet tendy, hip of mooi... maar wel functioneel.
Ik begrijp dat velen naar ebikes kijken als "nep", maar volgens mij gaat het in essentie om het genieten en beleven van het reizen per fiets en niet op welke fiets dat gebeurd. Zou de tijd ooit komen dat die hardcore vakantiefietsers ooit iets gaan mankeren dat ze niet meer kunnen fietsen? Wat zou diegene zijn mening dan zijn: nep en dus niet fietsen of nog wel kunnen fietsen en genieten maar dan met wat hulp?

Maar goed; al met al weer een gezellige beurs!
We hebben ook zeer genoten van het duo Leon & Wim. Van deze informatieve en vrolijke manier van presenteren kan nog menigeen op deze beurs wat leren. Wij herkenden ons in de wijze van bepakken wat meer in Leon, maar gaan vanwege enkele praktische tips (kussen, trui) nu toch wat meer proberen op te schuiven richting Wim.

Heren, bedankt!
't Zal wel niet bij "echt" vakantiefietsen horen maar... kinderkarren? Waren die er?
Travelmaster schreef:'t Zal wel niet bij "echt" vakantiefietsen horen maar... kinderkarren? Waren die er?
Waarom zou dat niet bij vakantiefietsen horen?
Kinderkarren wel, maar helaas was Radical Design afwezig... :(