Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht handdoek - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht handdoek

Hoi,

Al een tijdje gebruiken wij die Rubytec handdoeken, maar dat zemen spul vinden we niet echt prettig! Je moet deppen en echt wrijven kun je er niet mee. Bovendien vinden we ze ook niet echt supersnel drogen en zijn ze toch nog aardig groot.

Nu zagen we bij Bever onderstaande handdoeken hangen, wie heeft ervaring hiermee?

1 - Lifeventure Micro/Soft Fibre Trek Towel
2 - Sea to Summit Pocket Reishanddoek

De Lifeventure schijnt een echt "wrijf-effect" te hebben, maar de Sea to Summit is wel heel erg klein op te bergen in een mini hoesje! Ook wel fijn op zich!

Wie gebruikt een van deze twee handdoeken en kan ons hier wat meer over vertellen?

El & El

Ik heb er een van MSR, het is een soort papierachtige stof, droogt goed en is snel droog.
En ook nog een van de xenos, die droogt super maar wordt heel langzaam droog.

Ik ben ook ooit met zo een speciale lichtgewicht handdoek (ThermaRest denk ik) vertrokken maar vond deze hoogst onaangenaam. Ik heb me onderweg al snel een gewone handdoek aangeschaft, en die lichtgewicht nog een tijdje als reserve meegesleept, want het was toch zonde die weg te gooien. Na een tijdje heb ik er dan maar een paar keer men fiets mee gekuist en hem achtergelaten. Geef mij maar een gewone handdoek, dat beetje comfort gun ik mezelf wel, en dat beetje extra plaats en dat kleine beetje extra gewicht neem ik er wel bij. En als je een strandje paseert is een gewone handdoek toch ook aangenaam om even op te liggen.
Voor mij geen 'outdoor' handdoekjes meer.

Ik koop mijn sneldrogende handdoekjes altijd bij het kruitvat.
Eens in de zoveeltijd hebben zijn goede handdoekjes voor 4 euro in de aanbieding. Het zijn dezelfde handdoekjes als de lichtblauwe handdoekjes in plastic koker van de buitensportzaken.
Ook heb ik eens een keer een lichtgewicht handdoekje van xenos gekocht, maar deze vond ik zeer onprettig.

Die handdoekjes kennen we ook en we zijn dat zemen gevoel een beetje zat.

Het gaat ons echt om bovengenoemde 2 soorten, wie kent ze en wie kan ons er wat meer over vertellen?

El & El
Probeer de handdoek van de Xenos eens! Kost twee keer niks, werkt bijna zo goed als een "echte" handdoek. En mijn extra tip: voor het "echtdroge" gevoel neem ik als extraatje een katoenen washandje mee.

Groetjes,

Astrid

Hoi Astrid,

Bedankt voor de tip, die hebben we ook gezien, maar dat is niet echt onze vraag.

Het gaat om die handdoeken die we hierboven genoemd hebben, daar zouden we gebruikerservaringen over willen lezen.

El & El

Hoi,

Een lekkere ruwe handdoek is de Aquis, te koop bij Perry Sport in maat L. Bij Bever hebben ze iets wat er op lijkt, als ik het goed heb is dat de Lifeventure. Maar die bij Bever vond ik er wat minder degelijk uitzien.

Zelf heb ik de Aquis XL, kleine pakmaat maar toch groot genoeg om als strandlaken te gebruiken. Hij gaat al een paar jaar mee en doet het nog steeds goed. De XL heb ik ooit bij Carl Denig gekocht, maar daar is ie nu voor zover ik weet niet meer te krijgen.

Aanrader!

Gaele

Ik gebruik een oude badhanddoek die ik in 3 stukken knip, even een zoom omstikken (even aan m'n moeder vragen) en deel 1 gaat mee, na de reis gooi ik hem gewoon weg (of tape hem rond m'n frame als bescherming op de terugvlucht). Weegt echt niet meer dan die lichtgewicht dingen, en droogt af zoals je dat thuis gewoon bent.

Wat dacht je van gele absorberende doekjes!! Voor een paar centen in iedere supermarkt te koop, superlicht en droogt af als de beste!!!

Groet, Rena :wink:

microvezel "dweildoekjes" op de markt, zit ook nog elasthaan in zodat het wat soepel wrijft. Ze kunnen je ook nog vertellen hoe vaak de vezels gesplitst zijn, 4000 en de duurdere 8000. Wat weer scheelt in het absorbeerd vermogen....

[lalt] op de markt, is je euro een daalder waaaaaard [/lalt]

eindgebruiker schreef:Hoi,

...toch groot genoeg om als strandlaken te gebruiken.

Gaele

Kijk daar zat ik nu ook mee, want ik zwem graag een keer onderweg, ik heb maar besloten mijn "liner" voor in de slaap zak te gebruiken, om op te liggen, bij de waterkant.