Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bus van Ubon naar Udon Thani in Thailand? - Forum Wereldfietser

bus van Ubon naar Udon Thani in Thailand?

Hallo WF'ers,

Over en paar dagen gaan we vanuit zuid Laos de grens over naar Thailand.
We willen daar een bus nemen van Ubon Ratchathani naar Udon Thani (of Nong Khai) in het noord-oosten.
Kan iemand mij vertellen of er een rechtstreekse busverbinding is??
Of een site waar ik dit kan vinden?
Alvast bedankt voor de reactie
groeten José
Ik ben ooit met een rechtstreekse bus van Udon Thani naar That Phanon (aan de Mekong) gereisd.
Vanaf de grenspost Chong Mek is dat een leuk ritje Via Khong Chiam, Kemarat, Mukdahan, met diverse stroomversnellingen in de Mekong en nationale parken. Khong Chiam is een leuk plaatsje bij het samenvloeien van de Mon en de Mekong: de twee grootste rivieren van Thailand. De Mon is zwart en de Mekong is grijs. Langzaam vermeningen de rivieren zich. In het Pha Team National Park zijn prehistorische rotsschilderingen boven de Mekong. Naast het park is een resort aan de Mekong je mag er ook kamperen. Op diverse plaatsen zijn andere leuke en betaalbare resort aan de Mekong.
De Stad That Phanon heeft een prachtig oude deel langs de Meking. Verder een indrukwekkend tempelcomplex, waarvoor men uit heel Thailand op af komt.
Dit ritje van vier dagen is de moeite zeker waard. Is niet alleen mijn eigen ervaring. Twee ervaren wereldfietsers hebben onlangs genoten.

Heb je die tijd niet, dan kun je de klok erop gelijk zetten, dat er wel bussen gaan van Ubon Rathathani naar Khon Kaen aan weg 2. Vanaf hier gaan bussen naar Udon Thani en treinen naar Nong Khai.
Dank voor je reactie Bert,
Van Khong Chiam naar Mukdahan hebben we een paar jaar geleden al eens gefietst, en was inderdaad erg mooi.
Ook langs de Cambodiaanse grens hebben we grotendeels deze reis al gereden.
We hebben wanneer we Thailand binnen komen nog ruim 3 weken tijd en denken erover om dan van Nong Khai langs de Mekong en Nam Heang te fietsen en vanaf Dan Sai de Meanam Pa Sak zuidwaarts te volgen over de kleinere wegen.
Of weet jij nog een leuke/interessante route door de Isarn, waarbij we géén bus hoeven te nemen? Over wat kleinere wegen.
Suggesties zijn van harte welkom.

Kreeg via een ander forum door, dat bus 833 rechtstreeks van Ubon naar Nong Khai gaat, is alleen niet zeker of zij fietsen meenemen.
groeten José
Nong Khai - Dan Sai is een mooi stuk: eerst langs het fraaiste stuk van de Mekong en dan langs de Huay een zijrivier van de Mekong die de grens vormt tussen Thailand en Laos. Je kunt van Dan Sai ook doorsteken naar Utteraradit. een groene route langs diverse nationale parken.
Stukje dat Bert aanraadt is inderdaad heel mooi.
Die samenvloeiing van Moon & Mekong rivier zou echter op dit ogenblik wel eens teleurstellend kunnen zijn:
http://www.bangkokpost.com/learning/eas ... er-no-fish

Ik vind Ubon zelf trouwens ook een aangename 'stad'.
@ Bert,
Ja, Utteradit is ook een idee, maar als we tijd genoeg hebben willen we het liefst tot aan Ayuthaya fietsen. We zien tzt wel waar we gaan eindigen. Eerst beslissen welke kant op, wanneer we de grens over zijn.

@Koenie,
Dat ziet er treurig uit. Voor deze vissers hopen we dat het snel gaat regenen (voor onszelf natuurlijk niet).
@ Koenie,
We zijn gister de brug over de Moon river over gefietst, bij Khong Chiam. De rivier zag er daar goed gevuld uit, geen droge oevers of zandbanken.
@ Bert,
We hebben je raad opgevolgd en zijn naar That Phanom gefietst, daar vielen we met ons neus midden in een festival. Duizenden pelgrims en monniken, prachtig!!! En wat een mooie tempel.
Vandaar een bus genomen naar Udon Thani, (die overigens uit Ubon kwam) 500 B 2 pers+ 2 fietsen. Voorwiel eruit, geen enkel probleem.