Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Disc brakes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Disc brakes

Oh, ik zie dat de Salsa Vaya alleen met schijven wordt geleverd, dacht dat het een v-braker was. :lol:

Nou ja, je kunt de keuze voor de remsoort ook ondergeschikt maken aan het kiezen van een mooie fiets. :wink:

Volgens mij sla je van de prijzen van Salsa en Surly niet steil achterover.
Ben ook op zoek naar een race-achtig ding voor snellere trainingsritten en met lichte bepakking een paar dagen touren. Er moet wel een achterdragertje op kunnen en de fiets moet een racestuur hebben. Verder zo stevig dat ook stukjes onverhard geen probleem zijn.
Iemand suggesties?
Kwam op het forum de Kona Rove tegen, mooi maar beetje prijzig....
en wat dacht je van de kona jake 2014
kunnen dragers op en schrijfremmen en racestuur
staat ook een verslag op deze site http://www.bikeandtrekking.nl/p/21/2483 ... -kona-jake
Héél apart dat Bike & Trekking over de Kona Jake exact dezelfde review schrijft als over de Kona Rove :shock: :?:

De fietsen van Salsa en Surly moet ik nog googelen...
hester b. schreef:De fietsen van Salsa en Surly moet ik nog googelen...
Waar ik zelf ook naar kijk is de Surly Straggler (disc) of CrossCheck (v), volgens mij passen die aardig op jouw wensen en zijn niet al te prijzig. bijvoorbeeld te vinden bij shop.singlespeed.nl, bij mij hier in Amersfoort, schijnt ook een goede winkel te zijn, ik ga binnenkort eens kijken.
Héél apart dat Bike & Trekking over de Kona Jake exact dezelfde review schrijft als over de Kona Rove :shock: :?:
hahahah dat zie ik nu ook ,dat is inderdaad een beetje suf :oops: :?: ,want zo staat het ook in het magazine
ik denk dat de fietsen het zelfde zijn maar dat de een een duurdere groep er op heb zitten
wel een gaaf fietsje
Waar ik zelf ook naar kijk is de Surly Straggler (disc) of CrossCheck (v), volgens mij passen die aardig op jouw wensen en zijn niet al te prijzig. bijvoorbeeld te vinden bij shop.singlespeed.nl, bij mij hier in Amersfoort, schijnt ook een goede winkel te zijn, ik ga binnenkort eens kijken
Goede tip!
Bij singlespeed.nl kun je ook een Singular Peregrine krijgen, bijna zelfde prijsklasse als Surly.

En wat schijfremmen betreft: ik rij al jaren met schijfremmen, velgremmen (race en cantilever). Elk met zijn voor en nadelen, maar ik heb met geen van de remmen ooit echte problemen gehad. 1 ding blijft er dan over: niets remt zo fijn (kracht / doseerbaarheid) als een hydraulische schijfrem :D
De Surly Straggler is wel heel mooi met zijn retro-achtig rechte bovenbuis en flitsende kleurtje 8)

Citaat:

Waar ik zelf ook naar kijk is de Surly Straggler (disc) of CrossCheck (v), volgens mij passen die aardig op jouw wensen en zijn niet al te prijzig. bijvoorbeeld te vinden bij shop.singlespeed.nl, bij mij hier in Amersfoort, schijnt ook een goede winkel te zijn, ik ga binnenkort eens kijken

Goede tip!

maar als ik zo even snel naar de af montage kijk is de kona een betere prijs kwaliteit verhouding ??
weet iemand waar je de kona jake kan kijken en kopen maatje 63
en deze aanbieding is dat wat voor jullie
mij is het frame te klein
http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... ts_id=1483