Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frontlijnroute - Forum Wereldfietser

Frontlijnroute

Dag Allemaal,

Heeft er iemand het boekje van de "Frontlijnroute" niet meer nodig en wil het mij verkopen?
Het wordt de Frontlijnroute of een rondje Bretagne, we twijfelen nog even, maar als we het boekje hebben zou dat tof zijn.

Mvg,
Roeca
Volgens mij is het boekje nog gewoon nieuw te krijgen. Verdient de auteur ook nog een paar centen aan zijn werk. :wink:
Ik heb ooit dit topic aangemaakt. Ik probeer daar bij dergelijke vragen altijd naar te verwijzen, zodat de vrager gewezen wordt op de voor- en nadelen van tweedehands aanschaffen van routeboekjes en reisgidsen, zonder dat ieder topic hierover wordt gevuld met voor- en tegenstanders van tweedehands aanschaf.
Polling schreef:Ik heb ooit dit topic aangemaakt.
Het enige probleem daarvan is dat het een dood topic is. :wink:
Maarten & Line schreef:Volgens mij is het boekje nog gewoon nieuw te krijgen. Verdient de auteur ook nog een paar centen aan zijn werk. :wink:
+1

Peter
Peter M schreef:
Maarten & Line schreef:Volgens mij is het boekje nog gewoon nieuw te krijgen. Verdient de auteur ook nog een paar centen aan zijn werk. :wink:
+1

Peter
+2 :wink:

Zeker weten dat het gewoon nog te koop is, en door het 100 jarig bestaan van de Grote Oorlog is er ook redelijk veel vraag naar !!

http://www.frontlijnroute.nl
Polling schreef:Ik heb ooit dit topic aangemaakt. Ik probeer daar bij dergelijke vragen altijd naar te verwijzen, zodat de vrager gewezen wordt op de voor- en nadelen van tweedehands aanschaffen van routeboekjes en reisgidsen, zonder dat ieder topic hierover wordt gevuld met voor- en tegenstanders van tweedehands aanschaf.
dit.

en als advocaat van de duivel :twisted: mocht je het nog niet gevonden hebben, hier kosteloos het gps bestand: http://www.recreatief-fietsen.nl/frontlijnroute/gps.htm

Misschien helpt dat in je keuze.
Persoonlijk zou ik voor de frontlijnroute gaan. Maar dat is meer omdat het mij als tocht meer aanspreekt.
Kees Swart, de auteur van de gids de Frontlijnroute, is op de Fiets en Wandelbeurs. Alleen al de prachtige foto's zouden aanleiding zijn de gids aan te schaffen. Kees geeft weliswaar lezingen over een andere route, maar je kunt Kees natuurlijk altijd even aanschieten over de Frontlijnroute. Zie het lezingenprogramma: http://www.fietsenwandelbeurs.nl
Dag Allemaal,

Voor zij die zo graag kritiek geven ivm mijn vraag naar het Frontlijnboekje:
Ik heb dozen ja dozen vol met kaarten en ± een 15 tal routeboekjes, ook meerdelige, allerhande van Europa en altijd nieuw aangekocht en ik vind ze bijna allemaal toffe routeboekjes.
Voor mijn part mag de moderator dit item verwijderen.

Mvg,

Roeca
roeca schreef:Dag Allemaal,

Voor zij die zo graag kritiek geven ivm mijn vraag naar het Frontlijnboekje:
Ik heb dozen ja dozen vol met kaarten en ± een 15 tal routeboekjes, ook meerdelige, allerhande van Europa en altijd nieuw aangekocht en ik vind ze bijna allemaal toffe routeboekjes.
Voor mijn part mag de moderator dit item verwijderen.

Mvg,

Roeca
Laat je niet te snel afschrikken. Het 'dode topic' is inmiddels weer in leven...

Er zijn ongetwijfeld mensen op t forum die ervaring hebben met fietsen in bretagne dan wel de frontlijn die je mogelijk kunnen helpen in je keuze.
Misschien is er zelfs wel iemand die nog een boekje heeft liggen. Je topic is immers pas 24u open.

Is er momenteel iets waar je specifiek aan twijfeld / waar je keuze van afhangt?
Roeca,

Ik heb helemaal geen kritiek op je vraag. Ik wijs slechts op alternatieven en mogelijke gevolgen, en doe dat door te verwijzen naar een ander topic, zodat dit topic niet vervuild wordt met een andere discussie. Mislukt helaas. :(
Zonde om alleen via de Tracks te fietsen en niet het boekje te kopen en mee te nemen. Want het geeft een uitgebreide beschrijving van La Grande Guerre in de volgorde waarin je de route fietst. Absoluut een aanrader!
Heb vorig jaar de frontlinieroute gefietst.
Vond het super
Verbazend hou weinig ik wist van de eerste Wereldoorlog,
Verbazend hoe interessant deze historische gebeurtenis dankzij het boekje ging leven
Maar vooral verbazend dat er nu (100 jaar na dato) nog zoveel zichtbaar en voelbaar is van de Grote Oorlog
Dag,

Ondertussen het boekje in een winkel aangeschaft en 't ziet er leuk uit.
Wie heeft zin zijn ervaringen mee te delen?
Tips zijn welkom.
En nog zomaar, de grootvader van mijn echtgenote heeft 4 jaar in de loopgraven aan de ijzer tezamen met velen lief en heel veel leed gedeeld voor het vaderland. Hij heeft over zijn wedervaren niet veel verteld tegen mij .Na meer dan 60 jaar was het nog altijd veel te zwaar om er over te spreken.
Momenteel lees ik het dagboek van Jef Vermeiren "Mijn grote oorlog", belevenissen van een frontsoldaat 1914-1918.

Mvg,
Roeca
Stefan Hertmans - Oorlog en terpentijn. Ook een aanrader; groots boek.