door
Michaël » vr 21 feb, 2014 10:19
stef.l schreef:Ik ben zelf 26, zal mezelf nog scharen onder de groep jong
. Ben enkel actief op het forum, niet daadwerkelijk lid van de vereniging.
Voor dat laatste vind ik met name het aanbod van lidmaatschap niet interessant. Een fysiek blad 4x per jaar klinkt leuk. Maar uiteindelijk weet ik toch dat ik eigenlijk vrijwel nooit meer fysieke bladen lees. En de rest? Kampeerweekenden en trektochten als deel van de vereniging heeft mijn interesse niet. Ben geen fan van groepsreizen.
Het enige wat mogelijk interessant is zijn cursussen, maar dit kan ook vaak net zo gemakkelijk elders zonder lid te zijn.
*KNIP
Qua uitbreiding van het forum index om meer specifieke doelgroepen te benaderen, heb ik mijn twijfels. Voor wielrennen, mtb, etc. bestaat fiets.nl al. Het aanwerven van nieuwe mensen met dit als streven zal vermoedelijk tegenvallen.
En dingen als fatbiken, winterkamperen, ultralight, etc. zijn uitzonderingen. Vaak kom je sneller op internationale fora uit, gezien er wat meer mensen met ervaring zijn dan enkel het beperkte aantal in ons kleine Nederland en België. De verkregen feedback is al snel een stuk groter.
Daarnaast denk ik dat veel jongeren niet zozeer geïnteresseerd zijn in een ouderwets verenigings concept, maar eerder contact zullen zoeken via hedendaagse toepassingen zoals social media (facebook, twitter) als reeds eerder benoemd.
Hier kan ik mij ook ontzettend in vinden.
Ik bezoek het forum geregeld zonder lid te zijn van de vereniging. Alleen als ik wat post log ik in (er zijn maar een paar sites waar ik automatisch inloggen gebruik) en dat is vrij zelden. Ik maak overigens vrij veel gebruik van de zoekfunctie. Waarmee ik veel waardevolle info over gebieden, producten en aspecten vind.
Als ik het forum bezoek is dat 99% via Ipad of Iphone, werkt overigens prima.
Ik vraag me af waar de noodzaak van jongere leden vandaan komt.
Wereldfietsen is een niche. Mensen die iets van fietsreizen willen weten via het internet komen al gauw hier terecht. Zo heb ik wereldfietser gevonden, en waarschijnlijk vele anderen met mij.
Met verenigingen heb ik echter niets. Met andere mensen ontmoeten, reizen en culturen opsnuiven wel. Maar daar heb je (tegenwoordig) geen vereniging voor nodig.
Zo fiets ik regelmatig met een groepje mensen die ik via
strava heb leren kennen.
Strava druist wss voor veel wereldfietsers tegen het vakantiefietsen in ivm het competitieve aspect. Echter is het een perfect platform om ritten, routes en reizen te delen...
Voorbeeld van iemand die via strava zijn reis en route van eindhoven naar praag heeft gedeeld, en hier de
great divide
Ik snap dat wereldfietser als vereniging graag meer leden ziet. The more the merrier. Maar de meerwaarde van lid worden ontbreekt denk ik voor velen.
Ik heb helaas geen antwoord paraat hoe daar verandering in te brengen.