Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Sri lanka - Forum Wereldfietser

Fietsen in Sri lanka

Van 12 januari 2014 tot 14 februari 2014 hebben we op Sri Lanka rondgefietst. Het is een fantastisch land.
Prachtige stranden, een boeiende cultuur en…….spectaculaire bergen!

We hebben er echt van genoten.

We zijn heen te terug gevlogen vanuit Frankfurt. Rechtstreeks naar Colombo. Het ging prima met de fietsen. Zoals altijd hadden we ze een beetje omgebouwd en in plastic ingepakt ( stuur gedemonteerd, zadel eraf, trappers er af, banden leeg e.d.). Sri Lankan airlines had er totaal geen probleem mee. Officieel mag de fiets niet meer dan 32 kg. wegen en als je verder geen bagage incheckt hoef je niet extra te betalen. Onze fietsen wogen dat lang niet en we hadden verder alleen een klein beetje handbagage mee. Ze zijn door de scanner gegaan. Geen schade en uiterst vriendelijke behandeling. Ook op internet krijg je snel en duidelijk antwoord op vragen over fietsen vervoer.

Alleen was het wel even lastig om in Frankfurt te komen met fiets. Wij zijn niet zo’n winterfietsers dus dat hadden we al afgeschreven. Met de trein ging wel. Ze moesten dan in Duitsland met regionale treinen. Het was al met al heen en terug een extra reisdag. Om het transport nog een beetje betaalbaar te houden hebben wij in Duitsland gebruik gemaakt van zg.
“ Quer-durchs-Land ” kaartjes.

Het is allemaal heel goed bevallen. Echt een aanrader voor iemand die de tijd heeft, graag dingen zelf uitzoekt en ’s winters bij een beetje aangenamere temperaturen wil fietsen!

We hebben een foto serie van de reis gemaakt.
Die staat op:
https://picasaweb.google.com/1078564324 ... directlink
Schitterend RinseCarla. Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben.
Wow!
Ik krijg er gelijk zin in.
Gr.
Betty