jefmen schreef:Yopie schreef:
Hier mis ik het winterfietsen, 't bikepacken, ultralight fietsen, fatbiken, wielrennen, mtb'en, wedstrijdracen met wat voor fiets dan ook, singlespeed, met een hengel//ijsboor/ski's op je fiets rondzwerven etc.
Zou dus leuk zijn als de forum-index wat groeit, maar ja daarvoor moet het soms nogal starre denken weg en hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik ook niet.
Ik heb het stukje dik aan gegeven wat eigenlijk helemaal geen speciale onderdelen moeten worden. Het heeft wel met fietsen te maken maar niet met vakantie/wereldfietsen. De andere onderdelen kan je wel ergens onder een subforum schuiven zoals ultralight fietsen valt weer voor een groot gedeelte onder uitrusting.
Ik kom er nog even op terug.
Het UL-fietsen, 't ultralicht bepakt op bv een randonneur/racer moet juist
niet onder 'uitrusting' weggeschoven worden want het is veel meer dan dat. Het is een andere eigen manier van reizen en het wordt hoog tijd dat men dan inziet, juist in NL waar men zo hard roept dat het een fietsland is.
Dus gewoon alle UL zaken bij elkaar, Robertjan had daar bv mooi het topic 'ultralichte tassenset' kunnen plaatsen. Lekker overzichtelijk en zo kom je ook eerder met UL in aanraking, zie je in dat het helemaal niet zo wereldvreemd is.
Er is hier ook geen ruimte voor mensen die kampen met een lichamelijke beperking terwijl er toch veel mensen zijn die dat hebben (ja ook in Nederland en Belgie).
Ik ken zelf iemand die jarenlang met zijn zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapte zoon heeft gefietst (op vakantie ja, op campings en in het buitenland), hij had veel vragen maar kon hij die hier stellen? Hij is helaas vorig jaar overleden, daarom spreek ik in de verleden tijd.
Dus waarom topics doorzoeken naar de woorden 'aangepaste fiets' of 'fietsen met één been' als 't ook netjes in de index kan staan?
En kleine lichamelijke ongemakken die heel vervelend kunnen worden zoals zadel- of rugpijn. Zou handig zijn als het bij elkaar zou staan, bv onder 'Gezondheid' ofzo.
Of 'Voeding' met de welbekende hongerklopvragen, 't gevecht met overgewicht en een Eenpansreceptenhoek enzo.
En het fietsen met kids, die kunnen toch gerust een eigen plek krijgen of heeft men hier geen (klein-)kinderen ofzo? Ja, je kunt ze doorverwijzen naar de buren ..
En de eenzame ligfietser en de stoere tandemrijders. Waarom hebben die geen eigen duidelijke plek, dat verdienen ze toch ook?? Alle info bij elkaar, lekker overzichtelijk.
Morele/ethische vraagstukken, er is daar soms duidelijk behoefte aan. Fout energieverbruik, verantwoord dons, facebookvraagtekens enzovoort. Intressante discussies waar je misschien van leert en waar je aan kan denken als je onderweg op je fiets niets te doen hebt. Nu zit het verstopt onder 'Achtergrond' of wordt je mening verwijderd zodat je als kritisch-denkende-wereldfietser weer naar de buren wordt gestuurd.
Waar is eigenlijk Renaat?
Ik denk ook dat als je meer mensen wilt aantrekken (jong of oud maakt niet uit) dat je vooral met de tijd moet meegaan.
Bv inzien dat er steeds meer comfortracers en fatbikers op de markt komen, nu zijn dat misschien nog uitzonderingen maar morgen niet meer. Maarja dan zitten ze al bij de buren.
Ja dit soort gedachtes krijg je als je net terug komt van een zeer spannend fietstochtje in 't donkere bos. Enge geluiden, snelle schaduwen en met een stuiptrekkend hoofdlampje werd het steeds griezeliger, brr blij dat ik weer thuis ben!