Bert,
Het laatste wat ik vond is een krantenknipsel uit de krant van Westvlaanderen van dec. vorig jaar.
http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieu ... 681564.htm#
Burgemeester Lies Laridon zou recent (januari) de sluiting van de camping op haar facebook gemeld hebben ...
Er werd hierover een hartig woordje gesproken in de gemeenteraad van januari 2014
Idee2006-fractieleider Jan Van Acker moest de tolk zijn van zijn zieke afwezige partijgenoot Marc Deprez. Deze hekelde het feit dat burgemeester Lies Laridon via haar persoonlijke Facebookpagina de sluiting van camping IJzerhoeve aankondigde. Met een zekere triomfalisme aan de grote klok hangen dat men de IJzerhoeve heeft gesloten is voor Idee2006 een brug te ver. Volgens Idee2006 moeten geen mededelingen rond professionele activiteiten bekend gemaakt worden via Facebook. Daarenboven kunnen de mensen zich niet verdedigen. Idee2006 vroeg dan ook hierover duidelijke afspraken te maken en deed meteen een oproep voor het herzien van de deontologische code.
Burgemeester Laridon, die zich erover verbaasde dat een liberale partij oproept tot een zekere censuur, vond het vreemd dat men het geen probleem vindt als de pers deze sluiting aankondigt maar wel als een burgemeester dat doet op haar Facebookpagina. Ze merkte ook nog op dat ze bij deze sluitingsaankondiging geen enkele waardeoordeel heeft geplaatst. Tenslotte vond ze het nog spijtig dat men op dergelijke bericht enkele kan reageren met “Vind ik leuk”. Waarom is er geen knop “Vind ik spijtig”.
Ik woon op slechts 20 km en fiets er regelmatig voorbij.
Als u wilt kan ik eens polshoogte gaan nemen. Maar ik vermoed dat de camping dus gesloten is
Als u een campîng zoekt in de streek zou ik verder langs de IJzer en Ieperleekanaal doorrijden naar Ieper (Jeugdstation).
Piet
Groeten,
Piet