Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping de IJzerhoeve Diksmuide - Forum Wereldfietser

Camping de IJzerhoeve Diksmuide

Er waren op dit Forum veel negatieve geluiden over Camping de IJzerhoeve in Diksmuide (West-Vlaanderen).
Er scheen zoveel mis te zijn, dat de vergunning was ingetrokken. Weet iemand hoe het nu staat met deze camping?
Bert,

Het laatste wat ik vond is een krantenknipsel uit de krant van Westvlaanderen van dec. vorig jaar.

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieu ... 681564.htm#

Burgemeester Lies Laridon zou recent (januari) de sluiting van de camping op haar facebook gemeld hebben ...
Er werd hierover een hartig woordje gesproken in de gemeenteraad van januari 2014

Idee2006-fractieleider Jan Van Acker moest de tolk zijn van zijn zieke afwezige partijgenoot Marc Deprez. Deze hekelde het feit dat burgemeester Lies Laridon via haar persoonlijke Facebookpagina de sluiting van camping IJzerhoeve aankondigde. Met een zekere triomfalisme aan de grote klok hangen dat men de IJzerhoeve heeft gesloten is voor Idee2006 een brug te ver. Volgens Idee2006 moeten geen mededelingen rond professionele activiteiten bekend gemaakt worden via Facebook. Daarenboven kunnen de mensen zich niet verdedigen. Idee2006 vroeg dan ook hierover duidelijke afspraken te maken en deed meteen een oproep voor het herzien van de deontologische code.
Burgemeester Laridon, die zich erover verbaasde dat een liberale partij oproept tot een zekere censuur, vond het vreemd dat men het geen probleem vindt als de pers deze sluiting aankondigt maar wel als een burgemeester dat doet op haar Facebookpagina. Ze merkte ook nog op dat ze bij deze sluitingsaankondiging geen enkele waardeoordeel heeft geplaatst. Tenslotte vond ze het nog spijtig dat men op dergelijke bericht enkele kan reageren met “Vind ik leuk”. Waarom is er geen knop “Vind ik spijtig”.

Ik woon op slechts 20 km en fiets er regelmatig voorbij.
Als u wilt kan ik eens polshoogte gaan nemen. Maar ik vermoed dat de camping dus gesloten is
Als u een campîng zoekt in de streek zou ik verder langs de IJzer en Ieperleekanaal doorrijden naar Ieper (Jeugdstation).

Piet

Groeten,

Piet
Beste Piet,

Kun jij daar eens gaan kijken? De camping ligt aan een paar langeafstands fietsroutes en er zijn fietsers die daar 's avonds aankomen en eigenlijk na een lange dag geen zin hebben om nog een stuk verder te fietsen. In West-Vlaanderen zijn de kampeermogelijkheden dun bezaaid. Met uitzondering van de kust.

Ik ken "Jeugdstadion" in Ieper. Is géén jongerencamping, maar een prima camping voor fietsers. Nog niet zo lang geleden geheel gerenoveerd en niet ver van de oude stad. Bravo stadsbestuur van Ieper.

Ken je overings ook deze kampeerboerderij?
Pannehoeve Bivak
Kampeerboerderij
Groenstraat 76
B-8691 Leisele (tegen de Franse grens aan)
0032-(0)475 85 71
Kun jij ook daar eens kijken of deze kampeerboerderij geschikt is voor fietsers en wat een fietser daar voor een nacht betaalt?
Beste Bert,

Persoonlijk ken ik het niet. Ik informeer.
Natuurlijk kan ik ook eens gaan kijken in leisele. Tegen wanneer moet u het weten? Voorlopig ben ik herstellende van een zware verkoudheid, maar volgende week fiets ik normaal gezien terug.

MvG,

Piet
cabonga schreef:Beste Bert,

Persoonlijk ken ik het niet. Ik informeer.
Natuurlijk kan ik ook eens gaan kijken in leisele. Tegen wanneer moet u het weten? Voorlopig ben ik herstellende van een zware verkoudheid, maar volgende week fiets ik normaal gezien terug.

MvG,

Piet
Heeft geen dringende haast. Het campingsseizoen gaat nog niet snel beginnen.

Van harte beterschap.
Waarom kamperen wanneer er daar ook een zeer betaalbare en fietservriendelijke B&B is in Diksmuide: www.thaene.be

Kijk ook hier. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=15379

Ik fietste zomer 2012 weer langs Diksmuide. Toen was de camping nog dicht.
Omdat sommigen liever kamperen, denk ik.
In juli 2013 hebben wij daar nog gekampeerd. Hij ligt o.a. aan de Groene Valleien Route. Het sanitair gedeelte voor de dames was helemaal gerenoveerd, er was helaas (nog) geen warm water. Het gedeelte voor de heren was in erbarmelijke staat en niet bruikbaar
Voor ons was het voor één nacht een acceptabele camping. Het was er rustig en er was een groot grasveld voor doortrekkers. Je kan ook niet zo veel verwachten voor de 5 euro die men vroeg voor een tent en 2 personen.

Ronald van der Perk
Bert,

ik stuurde u een pb.

Rachel,

Zeker, hier is vriendelijk en behulpzaam volk! :lol:

Als jullie in de Frontstreek rond fietsten ben ik steeds bereid te gidsen. Trouwens... vanaf dit jaar is er vier jaar lang héél wat te doen.

Piet
Laatste nieuws: gisteren, 13 februari 2014, is Camping de IJzerhoeve failliet verklaard.
"Ik hoop dat de curator snel tot een oplossing komt waarbij er door de private sector opnieuw geïnvesteerd wordt in de camping," aldus burgemeester Lies Laridon van Diksmuide.
Travelmaster schreef:Omdat sommigen liever kamperen, denk ik.
Ikke idem, Travelmaster. ;-) Onderweg op de fiets doe ik het liefst alles zelf en ik ben totaal zelfvoorzienend. Maar in Diksmuide maak ik graag de enige uitzondering. Dus nogmaals zeer aanbevolen: www.thaene.be
Tja, ik was daar twee jaar geleden een nacht, en als de eigenaar zelf zat aan de bar hangt, de bardame ook niet nuchter is, en bij de ingang een berg vuilniszakken ligt, en er geen warm water is...is het niet gek dat het failiet gaat.
Op zich was het qua locatie best te doen, hoop dat er iemand daar een echte camping van maakt!
HAHA,

De camping in Diksmuide...
Ik ben er 3 jaar geleden met de auto geweest. Het was echt een geweldige ervaring!

De camping zit raar in elkaar, je gaat het erf op en via een soort van buurthuis / café kom je iemand tegen die je verder kan helpen. Ik heb van te voren netjes de wc's gecheckt. Ze zagen er prima uit! Ons vlees mocht achter de bar in de koelkast, hele vriendelijke mensen.

We besloten om hier een nachtje te blijven.... Het veldje op. Hobbel hobbel hobbel en gras tot op knie hoogte. Na wat voel werk een redelijk vlak plekje gevonden. Tent opgezet en een biertje gaan drinken in het buurthuis / café. De gasten; 3 polen die op de camping woonde, de buurman, de oma, een muzikant met een vriend en drie kinderen en nog de barvrouw.
De hele avond gezellig gekletst en gezongen.

Oja de eigenaar; de baas, had geen zin om de volgende dag vroeg op te staan.. Dus we konden alleen douche bij de mannen. Het was te veel werk om de boiler aan te zetten.. Er waren weinig mensen op de camping, dus ik had er geen problemen mee. Totdat ik de volgende ochtend de mannen douche gebouw binnen liep.... Die was niet gerenoveerd... Hele kleine vieze douches.

Maar al met al. Vriendelijke mensen, maar een vieze mannen douche, maar een nette vrouwen douche.

De rekening... Tja, na een avond lekker doorzakken en twee nachtjes slapen was de rekening € 15,- een bonnetje was er niet... Dus ja, we hebben ze maar wat fooi gegeven. Al met al een geweldige ervaring!
hildepl schreef:HAHA,

Ik ben er 3 jaar geleden met de auto geweest. Het was echt een geweldige ervaring!

De camping zit raar in elkaar, je gaat het erf op en via een soort van buurthuis / café kom je iemand tegen die je verder kan helpen. Ik heb van te voren netjes de wc's gecheckt. Ze zagen er prima uit! Ons vlees mocht achter de bar in de koelkast, hele vriendelijke mensen.

We besloten om hier een nachtje te blijven.... Het veldje op. Hobbel hobbel hobbel en gras tot op knie hoogte. Na wat voel werk een redelijk vlak plekje gevonden. Tent opgezet en een biertje gaan drinken in het buurthuis / café. De gasten; 3 polen die op de camping woonde, de buurman, de oma, een muzikant met een vriend en drie kinderen en nog de barvrouw.

Oja de eigenaar; de baas, had geen zin om de volgende dag vroeg op te staan.. Dus we konden alleen douche bij de mannen. Het was te veel werk om de boiler aan te zetten.. Er waren weinig mensen op de camping, dus ik had er geen problemen mee. Totdat ik de volgende ochtend de mannen douche gebouw binnen liep.... Die was niet gerenoveerd... Hele kleine vieze douches.

Maar al met al. Vriendelijke mensen, maar een vieze mannen douche, maar een nette vrouwen douche.

De rekening... Tja, na een avond lekker doorzakken en twee nachtjes slapen was de rekening € 15,- een bonnetje was er niet... Dus ja, we hebben ze maar wat fooi gegeven. Al met al een geweldige ervaring!

Was die 15 Euro incl. de doorzak-drankjes? :lol: :lol: :lol: Zak is effe door, zak is effe door................... de Deurzakkers.
Ik heb er ook een gezelig biertje gedronken toen, dat wel, maar niet zoveel dat ik het gebrek aan douches vergat ;-)
En het was lekker stil 's avonds, je kon prima slapen als je een goed plekje had gekozen, vandaar dat ik al zei, hoop dat iemand er wat moois mee doet komende maanden.
Volgens de burgemeester van Diksmuide zijn er een paar kandidaten om de camping over te nemen.
Men had vroeger een camping die de moeite was voor fietsers & motorrijders in Diksmuide. "De Blekken pot"
Jammer genoeg gesloten oa door tegenwerking uit het stadsbestuur.
Bert,

'k Ben eens gaan zien in Diksmuide. Alles staat er vervallen bij. Enkele stacaravans half gesloopt en niemand te zien. Het huis aan de ingang is onbewoond en vervallen.
Volgens mij gaat die camping dit jaar niet meer door een andere uitbater geopend worden.

Piet
cabonga schreef:Bert,

'k Ben eens gaan zien in Diksmuide. Alles staat er vervallen bij. Enkele stacaravans half gesloopt en niemand te zien. Het huis aan de ingang is onbewoond en vervallen.
Volgens mij gaat die camping dit jaar niet meer door een andere uitbater geopend worden.

Piet
Beste Piet,

Ben je ook op het gemeentehuis langs geweest om te informeren over een nieuwe uitbater. Een aantal maanden geleden had de burgemester goede hoop.

Bert
bert sitters schreef:
hildepl schreef:HAHA,

Was die 15 Euro incl. de doorzak-drankjes? :lol: :lol: :lol: Zak is effe door, zak is effe door................... de Deurzakkers.

Die € 15,- inclusief drankjes ja...
Oja, We hadden ook nog een lift van de buurman (op de camping) gekregen naar het stadje, met een huifkar!