Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen naar praag - Forum Wereldfietser

fietsen naar praag

Hallo iedereen,

Ik ben van plan in april/mei de route "fietsen naar Praag" te doen. In plaats van Millingen-Praag wil ik, om me niet vast te prikken aan de terugreis met de trein, de route Praag-Millingen fietsen en dus heen met de trein naar Praag. Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben en daar voor of nadelen van hebben ondervonden? Is de route Praag-Millingen net zo goed bewegwijzerd als Millingen-Praag?

Groeten, Pumpke
pumpke schreef:
Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben (1) en daar voor of nadelen van hebben ondervonden(2)? Is de route Praag-Millingen net zo goed bewegwijzerd als Millingen-Praag(3)?
Antwoord: (1) Ja, afgelopen zomer, (2) Nee, (3) Ja! ;-)
Ter informatie: afgelopen week is de nieuwste druk verschenen van Fietsen naar Praag.
pumpke schreef:Hallo iedereen,

Is de route Praag-Millingen net zo goed bewegwijzerd als Millingen-Praag?

Groeten, Pumpke
Deze route is niet van begin tot eind bewegwijzerd maar volgt verschillende lange afstand route in Duitsland die zijn bewegwijzerd. Soms "spring" je van de ene op de andere route en heb je het gidsje nodig. Overigens is de route in het gidsje in twee richtingen beschreven zijn er GPS tracks beschikbaar op de site van de Europafietsers en is het gidsje zeer waardevol als leidraad voor achtergrond informatie over de stadjes en landschap waar je doorheen komt.
zie ook http://europafietsers.nl/routes/praag/route.htm

Veel plezier het is een mooie route

Ronald van der Perk
Wij fietsen hem deze zomer ook. En dan ook in omgekeerde richting.

De track die de route uit het nieuwe boekje volgt komt in april beschikbaar.
Nog even geduld dus.
Hallo Hans,

De tracks zijn dan ook in 2 richtingen?

groeten, Pumpke
pumpke schreef:De tracks zijn dan ook in 2 richtingen?
Een track kun je op elk gps-apparaat of op je pc zonder moeite omdraaien.
peter de rijk schreef:
pumpke schreef:De tracks zijn dan ook in 2 richtingen?
Een track kun je op elk gps-apparaat of op je pc zonder moeite omdraaien.
En als je dat je niet lukt, dan wil ik ze je wel (omgekeerd) mailen.
Ik ben trouwens de track (nu nog de oude) aan het aanvullen met de locaties van alle campings langs de route. Als je wilt kamperen, dan is dit misschien ook interessant voor jou.

Overigens laat ik me nooit routeren op een track. Ik kijk gewoon waar ik fiets tov de track en weet dan waar ik links, rechtdoor of rechts moet. Dus dan maak het eigenlijk niet uit welke kant hij op loopt :wink:
HansvanderVeeke schreef:Wij fietsen hem deze zomer ook. En dan ook in omgekeerde richting.

De track die de route uit het nieuwe boekje volgt komt in april beschikbaar.
Nog even geduld dus.
18 april start ik in Praag voor de terugtocht naar Nederland.

Ik heb het oude boekje nog maar schaf ook de nieuwste druk aan als de bijbehorende track tijdig beschikbaar is.
M.a.w. is al bekend wanneer in april de nieuwe track wordt gepubliceerd?
Anders vraag ik het wel op de Fiets- en Wandelbeurs bij de stand van de Europafietsers.

Jan
Jan,

Even nagekeken op de site van de europafietsers.

Daar staat nu dit : De GPStrack van de nieuwe uitgave 2014 komt begin maart.

Dus ik heb verkeerd gekeken of hij de verwachting is bijgesteld.
HansvanderVeeke schreef:Jan,

Even nagekeken op de site van de europafietsers.

Daar staat nu dit : De GPStrack van de nieuwe uitgave 2014 komt begin maart.

Dus ik heb verkeerd gekeken of hij de verwachting is bijgesteld.
Merci.

Jan
pumpke schreef:Hallo iedereen,

Ik ben van plan in april/mei de route "fietsen naar Praag" te doen. In plaats van Millingen-Praag wil ik, om me niet vast te prikken aan de terugreis met de trein, de route Praag-Millingen fietsen en dus heen met de trein naar Praag. Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben en daar voor of nadelen van hebben ondervonden? Is de route Praag-Millingen net zo goed bewegwijzerd als Millingen-Praag?

Groeten, Pumpke
Beste Pumpke,

Ja , paar jaar gelden heb ik deze route gedaan naar Praag, vandaar de rivier naar noorden gevolgd, Dresden en Magdenburg, zo weer terug naar NL. Vertrouw niet op wegwijzers. Als er eentje op een cruciale plek ontbreekt ...... . Koop een routeboekje.

Echter, aangezien je heen of alleen terug wilt doen, houd rekening met westen tegenwind. Dat is het enig nadeel dat ik kan bedenken voor alleen retour fietsen
Robw
Ik heb de route in 2012 om dezelfde reden van Praag naar Nijmegen gefietst; mijn mening/adviezen:

- doe het (tóch) niet andersom (!!!): als je de 'gewone' route fietst, fiets je naar een eindbestemming en dat is denk ik uiteindelijk veel leuker; ik vond het laatste deel naar Nederland maar saai en er was inderdaad veel tegenwind. Daarnaast zit het 'zwaardere' gedeelte vooral op het einde (fichtelgebirgte / Tsjechië) en is het voordeel dat je tegen die tijd al wat conditie hebt opgebouwd.

(maar als je toch terug fietst)

- navigeer via gps: stukken makkelijker dan dmv dat boekje (degene met wie ik fietste had dat ding maar we zouden toch regelmatig fout gefietst zijn als we alleen daar van uit gingen). ik heb ook gebruikt gemaakt van de track (zonder routing), bij ons diende het boekje vooral voor een globaal idee en achtergrondinformatie; niet zozeer om mee te navigeren.

- neem wat tijd voor Praag: fiets bewaakt in hotel achterlaten o.i.d. en de stad in
Alle Praagfietsers, bedankt voor de informatie en adviezen.

Pumpke