Additionally, paste this code immediately after the opening tag: eisen visa USA - Forum Wereldfietser

eisen visa USA

hallo wereldfietsers,

wij Astrid en Eric zijn op wereldreis met de fiets momenteel in Nicaragua.
Ons plan was enkel Managua Miami en als uitvlieg bewijs Washington-Toronto(Canada) te boeken.
Nu vertelde reisburo ons dat je NIET mag uitreizen naar Canada (Mexico en andere aangrenzende landen) dit staat vermeld op de door haar uitgeprinte dokument van visa USA.
(A RETURN/ONWARD TICKET MUST BE TO A FINAL DESTINATION COUNTRY OTHER THAN CANADA, MEXICO.........

Nu hebben wij dus maar een retourticket Managua geboekt.
Klopt het dat ons plan niet meer mogelijk is wij kunnen hier niks van op internet vinden?
www.usavisitorvisa.com
www.u-s-a.nl
Is touristen visa hetzelfde als USA WAIVER PROGRAM?
Wij willen vanuit Miami naar Toronto fietsen dan naar Vancouver en via west USA weer naar zuiden is dit nog wel mogelijk?
IK SNAP ER NIKS MEER VAN????

Vriendelijke groeten Astrid.
Astrid,

De aangegeven sites zijn commerciele sites; geen overheids sites. beide sites zijn echter helder n duidelijk inzake visa. Regelgeving echter verandert continu.


Een touristenvisum is idd het visa waiver program, VWP.
Nederlandse staatsburgers vallen onder dit program; het maakt daarbij niet uit uit welk land je aankomt. (In dit geval nicaragua)

Het VWP visum is slechts 90 dagen geldig en loopt gewoon door tijdens je verblijf in Canada. je kunt gewoonCanada in voor een 'short stay' en re-entry in de usa doen. Verlengen naar 180 kan, maar dat gaat via consulaten.
Vergeet voor vertrek vooral niet je ESTA aan te vragen. Kun je gewoon zelf online doen.


Heb je een uitvliegticket vanaf een ander US luchthaven dan je 'port of entry' dan is er m.i. geen probleem, ook niet als je een 'short stay' in canada hebt.
Je retour/eind vlieg- bestemming met het VWP mag echter niet Canada of mexico zijn.
(Met een B2 visum zou dit wel kunnen maar weet ik niet 100% zeker)


Officiele overheids sites:

http://travel.state.gov/content/visas/e ... ogram.html

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/

Je kunt ook op de amerikaanse ambassade site kijken.



En een recent wereldfietser draadje inzake een B2 visum

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =Visum+usa


Mochten er meer vragen zijn pm me dan.

Grz,
Walter
Ik denk dat je het beste rechtstreeks zaken kunt doen met de USA-ambassade in Nicaragua.
bedankt voor reacties

we zijn vanochtend naar ambassade geweest in Managua kregen alleen website en telefoonnummer mee (inmiddels gebeld antwoord: zou wel moeten kunnen zei dame (Esther) of dit overtuigend klinkt bij customs Miami? (fingers crossed)

hebben email verstuurd onze plannen voorgelegd (binnen twee werkdagen reply)

groet Astrid
Antwoord op mail gekregen (welke gestuurd was naar geleverde email)
-please note that our support service is provided to travellers seeking to obtain a US Visa in Central America
-Any questions that you may have regarding the arrival/departure of a country should be managed bij the immigration servive of the country where you are arriving/departing from

we komen hier niet verder mee, we vliegen naar Amerika met retour ticket en hopen het beste

groet Astrid en Eric
Aanvullend, nogmaals:


-wil je geen stress, ga je de 90 dagen net (niet) halen of ga je de 90 dagen overschrijden inzake het standaard 90 dagen visum (het zgn visa waiver program) dan adviseer ik een B2 visum aan te vragen. Daarmee kun je in orincipe tot max 180 dagen verblijven.
een VWP visum verlengen kan alleen in noodsituaties zoals opname na een ongeluk!

Ga je een gedeelte in canada fietsen dan lopen de 90 dagen gewoon door. Wil je weer terug de usa in dan adviseer ik een B2 visum. domweg omdat je hiermee tot max 180 dagen in de usa kunt verblijven. (De immigratie dienst garandeerd dit niet; verschilt soms)
Het risico na het verlopen van je VWP-visum; en dan vanuit canada weer de usa in te willen is namelijk geweigerd worden. dit geldt zeker als je dat binnen een week na het verlopen doet.

Deze info heb ik verkregen door zelf te bellen met verschillende grens overgangen, bovenstaande adviezen zijn echter vrijblijvend!

walter

Heb je alsnog vragen pm me dan