Additionally, paste this code immediately after the opening tag: winterkampeertocht Groningen e.o. 25 en 26 januari 2014 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

winterkampeertocht Groningen e.o. 25 en 26 januari 2014

De Winterkampeertocht Drenthe 2014 bracht ons op mooie plekjes zoals het Dwingelderveld, Drents-Friese Wold, Weerribben, Giethoorn en het Kuinrese bos waar we de nacht doorbrachten. Van asfalt, schelpenpaadjes, zandpaden, weilanden tot modderpoelen rolden onder banden door. Een tocht die voor sommigen op vrijdag begon met kou, tegenwind en sneeuw, met de dagen er na zon, regen, en ijzel! Alle weertypen hebben we zo’n beetje meegemaakt! De regen viel op het juiste moment, ’s nachts. De ijzel kwam een uurtje te vroeg, we waren nog niet op station Beilen!

Gezellige avonden hadden we in de trekkershut op camping De Olde Bâger, de recreatieruimte en het kampvuur op camping De Veenkuil! Gezamenlijk koken van meegebrachte boerenkool stamppot met een vleugje wasmiddel tot de geheel met verse ingrediënten bereidde zuurkoolschotel van Henk. Ton die aardappelen zit te schillen hoe huiselijk! Ook leerden we onderweg dat er verschil is tussen Erwtensoep en Snert.

De belangrijkste les kregen we zondag. Zorg dat je fiets in puik conditie is en zorg voor genoeg gereedschap! In Giethoorn brak de ketting van de fiets van Paul! Paul altijd goed gemutst liet zich ook door dit akkefietje niet uit het veld slaan. Met voldoende kennis en gereedschap in de groep werd de klus geklaard en kon Paul verder fietsen.

Een geslaagd weekend met veel gezelligheid en prachtige afwisselende routes en landschappen. Frenk en Margo bedankt!
De foto’s.
En, ook ik ben weer heelhuids thuis gekomen.
Toen was het wel al 19.40uur, een latertje dus!
Als toetje glibberend door de sneeuw van het station naar huis.
We kunnen wel zeggen dat we alles uit ons weekend gehaald hebben!

Ons winterkampeerweekend was afwisselend: prachtige route, vrolijk, gezellig, ploeteren door de modder en plassen (Annelies heeft haar witte regenjas helemaal schoon weten te houden, mijn fiets en ik waren een grote zandbak, het verschil tussen wel/niet spatborden), lekker warm in de "slechtweeraccomedatie" en bij het kampvuur, slapen in de regen, droog wakker worden, nieuws uit Groningen met winterse taferelen, een lekke band en een gebroken ketting, boerenkool met russische waspoedersmaak, en Pig Nose whisky ( in kleine hoeveelheden!), overheerlijke erwtensoep bij het biologische theehuis in Ansen, een prachtig wit Dwingelderveld bij het invallen van de duisternis, en vastgevroren rem- en derailleurkabels op weg naar Beilen in het donker.
Inmiddels is de fiets weer schoon, de was gedaan, de tent weer droog en het leed geleden (" ik ben helemaal klaar met die modderzooi", de modderzooi was nog niet klaar met mij!) en kijk ik terug op een memorabel weekend, waarvoor dank aan Frenk en Margot en alle reisgenoten.
Cilia
Op de eerste plaats Frenk en Mago, HARTELIJK BEDANKT voor de uitstekende organisatie en de prachtige route.

Wij, Ton, Oscar en Henk zijn zondagavond ook weer veilig thuis gekomen. Onderweg wel veel regen gehad maar geen last van de gladheid ondervonden.

Ruud, Annelies en Paul bedank voor de gastvrijheid in de hut op camping De Olde Bâger.

Het was me een aangenaam genoegen om met de club uit Groningen te fietsen. Deze wintertocht is zeker voor herhaling vatbaar.
Henk, en jij bedankt voor het bereiden van een heerlijke maaltijd in de hut!

Groet,