Additionally, paste this code immediately after the opening tag: winterkampeertocht Groningen e.o. 25 en 26 januari 2014 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

winterkampeertocht Groningen e.o. 25 en 26 januari 2014

Ik kan helaas niet mee. Maar wat is het een goed plan.
Wim
Omdat we zaterdag al vroeg starten fiets ik vrijdag de 24e al richting Beilen vanaf Zwolle. Voor de nacht heb ik ‘onderdak’ gevonden bij camping De Olde Bâger. De Olde Bâger is een wintercamping met ‘alles-erop-en-er-aan’, inclusief een droogzitruimte.

De afstand camping / Beilen is ±10km.

Als aanvullende info schreef de De Olde Bâger mij dit,
Vlak achter het terrein ligt de Bospub. De Bospub heeft sinds dit jaar nieuwe enthousiaste eigenaren. Er is ook een mogelijkheid voor maaltijd o.i.d., zie http://www.bospub.nl

De Olde Bâger
Oude Hoogeveense dijk 1, Lhee
7991 PD Dwingeloo
tel: 0521-597261
http://www.oldebargen.nl
Het is goed mogelijk dat dat ook een locatie wordt voor de Paastocht (evt. met voorjaars-ALV).
Wij geven ons op ( Barbara Janssen & Gerlof Homan).
Tip aan organisator Frenk: graag veel bospaden!
Als ik het NS staatje bekijk kan ik pas om 9.34 in Beilen zijn als ik de eerste trein vanuit mijn woonplaats neem.

Daarom denk ik er ook over om al op vrijdag te komen. Als ik op vrijdag kom opteer ik voor de trekkershut op camping "De Olde Bârgen", puur voor het gemak. Zijn er andere wereldfietsers die van ver moeten komen en mee willen doen met een hut?

De hut is volgeboekt. :!:
Ik doe graag mee met de trekkershut camping "De Olde Bârgen".
Dan spring ik vrijdag op de fiets voor een mooi tochtje van Groningen naar Dwingeloo.
Zijn er meer mensen die het leuk vinden vrijdag al vanaf Groningen die kant op te fietsen?

Annelies
Mogen Gelderlanders ook mee?
Eric op de Fiets schreef:Mogen Gelderlanders ook mee?
Volgens deze quote op de eerste pagina wel
Frenk en Margo schreef:Het weekend staat vanzelfsprekend open voor wereldfietsers uit alle windstreken.
Hallo,

De routes en tracks zijn ietsje gewijzigd, ik heb de nieuwe varianten op GPsies gezet en je kan ze via de volgende link downloaden:

Dag 1: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ftcxvtkbueoivjcm
Dag 2: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gfilszapierrxtqw

Dit zijn de varianten met het meeste aantal tussenpunten, dus zo nauwkeurig mogelijk. Er is een variant met minder tussenpunten, mocht daar behoefte aan zijn dan kan ik die er alsnog op zetten. Er zijn ook route aanwijzingen per PDF beschikbaar, als iemand daar behoefte aan heeft kan hij of zij altijd reageren en dan stuur ik ze toe.

Paul
Is er nog een plekje vrij in de trekkershut? Ik wil eigenlijk wel proberen vrij te krijgen zodat ik vrijdag nog lekker op de fiets van Groningen naar Dwingeloo kan. maar ik moet eerst proberen vrij te krijgen... :)

Update: de kogel is door de kerk! Deze jongen is die vrijdag ook al vrij en zodoende zal ik met veel plezier meefietsen vanaf Groningen naar de trekkershut. om op de zaterdag wel de nacht door te brengen in mijn tent 8)
Vandaag kwam het derde verzoek om in de hut te slapen en daarmee is de hut vol.
We zijn met 16 fietsers volgend weekend tijdens de winterkampeertocht. Een mooi groepje.
Even nog wat laatste informatie. De route is meestal verhard, maar er zitten hier en daar ook wat zandpaden en stukjes grasdijk in.
De camping kost € 5 per persoon. Het is een natuurcamping. Je kan met 4 mensen op 1 natuurkampeerkaart. Dus als je een natuurkampeerkaart hebt, neem die mee. Dan hebben we waarschijnlijk genoeg.
Op zaterdag is er niet zoveel horeca onderweg. Het plan is om koffie te drinken bij bezoekerscentrum het Drents Friese Wold van Natuurmonumenten. Dat ligt iets van de route af. Na 27 km (bij knooppunt 88) gaat de route linksaf het Aekingerzand op. Ga voor de koffie rechtsaf en volg het bord bezoekerscentrum. In de middag is er horeca bij de Driewegsluis (bij knooppunt 36). De route loopt langs het paviljoen.
Op zondag kunnen we goed koffiedrinken in Giethoorn (grand cafe de Fanfare) en later op de dag voorbij Ansen bij theehuis de Anderdennen (ligt een klein stukje van de route).
En misschien overbodig om te zeggen. Je bent selfsupporting (tent, eten, route). We fietsen waarschijnlijk wel als groep met elkaar.
We hebben er zin in. We zoeken nog iemand die mooi weer regelt. Tot zaterdagmorgen.
Frenk en Margo
06-46414340
Om het zaterdag, qua kilometers, ‘gezellig’ te houden, start ik niet in Beilen maar ga ik vanaf camping De Olde Bâger naar Hoogersmilde.

Beilen – Hoogersmilde is ± 17km dus ik denk dat de ‘groep’ er rond de klok van 10.00uur zal zijn. Ik wacht de ‘groep’ op bij de burg over de Drentsche Hoofdvaart.

Nu ik toch in het ‘noorden’ ben rij ik zaterdag, op het eind van de route, even ‘om’ naar Munnekeburen om wat op te halen.

Track camping De Olde Bâger naar Hoogersmilde.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=hisqytfjyresgeri
Henk,

De mensen die in het hutje slapen op deze camping doen hetzelfde. Wij hadden knooppunt 53 in gedachten.
Zie je vrijdagavond, mits het weer geen roet in het fietseten gaat gooien, want het gaat alle kanten op.

groet,
Jos (moet uit Delfzijl komen) en ik zijn morgen een half uur later. (9.25u in Beilen.)
Wacht vooral niet op ons, we treffen elkaar wel weer onderweg, mogelijk bij een vd knooppunten waar de trekkershuttenfietsers hebben afgesproken, of bij een koffiestop. Mochten er nog meer mensen om 9.25u willen aansluiten. (gemiste trein...of anderszins) geef het door aan Frenk en Margot (dan weten zij dat ze niet op je hoeven te wachten. Frenk wil jij het dan weer aan mij doorgeven. Je hebt m'n 06 als het goed is. Cilia tot morgen
Oef, dat wordt wel voorzichtig terug naar huis schuifelen. Gisteren om zes uur begon het te sneeuwen en nu ligt er in de stad iets van 5 cm. Het is oppassen, maar erg mooi.
Wim
Was ik blij dat ik in Steenwijk op de trein gestapt ben. Delfzijl Borgsweer was namelijk afzien. Harde koude wind en sneeuw. Precies met donker thuis (18.10). Ben benieuwd hoe het jullie vergaan is.
Bedankt allemaal, ik heb goed gelachen,
Jos
Zijn de anderen ook weer veilig thuis?
Wim
Verwacht van wel Wim. Ik in ieder geval wel en had de grootste reisafstand. Laatste uur naar Beilen was wel glibberen en glijden. Gedeeltelijk moest dat in het donker. Spannend tochtje!
Wij zijn de laatste 25 km, na de laatste modderpoel, in ons eigen tempo naar Beilen gefietst. We hebben in Ansen geen theestop meer genomen waardoor we voor het echt donker werd in Beilen aankwamen (17:30 uur). Het was nog wel wat glibberen, maar het stuk over het Dwingeler Veld was, met name door de rijp, fantastisch mooi.

Het was weer een memorabel maar ook gezellig weekend. We hebben alle mogelijke soorten winterweer en wegomstandigheden voor de wielen gehad over een fantastisch uitgezette route. Hiervoor nogmaals dank aan Frenk en Margo.