I like!
Hoewel het bij ons in Vlaanderen stilaan de goede kant opgaat kunnen onze (plaatselijke) beleidsmakers toch nog van dit filmpje leren denk ik.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Onze fietspaden zijn nochtans echt niet om te lachen hoor. 't Is al beter dan vroeger.HansvanderVeeke schreef:Grappig dat de Belgen hier zo op reageren...
Mooi stukje documentaire, een genot om te zien. En ook nog wat van geleerd. Niet alleen geschiedenis, maar meteen een cursus Spaans.
Mocht je de een niet ondertitelde versie willen zien, dan kan dat hier.
... van een vertegenwoordiger van de fietsersbond, hè.johnny-vs schreef:...en nu hoor ik dat verhaal over Maastricht....
Integendeel, betreffende het bezoek aan de supermarkt. In stedelijk gebied brengen fietsers meer geld in het laatje van supermarkten dan automobilisten. In landelijk gebied is dat wel weer anders.johnny-vs schreef:tja , fietsers brengen geen geld in het laadje natuurlijk he ....
EX, ik zei EX-fietserbonder.Erik v S schreef:... van een vertegenwoordiger van de fietsersbond, hè.johnny-vs schreef:...en nu hoor ik dat verhaal over Maastricht....
Een lid van een bond is een belangenbehartiger. Doen ze hartstikke goed, zoals het filmpje laat zien, maar ze verliezen vaak uit het oog dat er ook andere belangen bestaan. En dan gaan ze roepen dat ambtenaren en architecten uit persoonlijke rancune fietsertjes gaan pesten. Geeft niks. Dat doen de Bovag en de ANWB ("de auto is een melkkoe!") ook als ze zich benadeeld voelen.
Ongetwijfeld valt er best wat te nuanceren als je de andere helft van het verhaal hoort van een vertegenwoordiger van bijv. historische vereniging, de winkeliersvereniging, de budgetbeheerder van de gemeente, van de blinden, de gehandicapten, de ouderen, de wijkvereniging, de toeristenbranche, enz ...
Kan me zo voorstellen dat zo'n fietspad smaller moest omdat er nog een busbaan in dat profiel ingepast moest worden, de bomen meer ruimte nodig hadden, omdat het trottoir niet meer aan de norm (rollators, rolstoelen) voldoet of omdat winkeliers bredere parkeerplaatsen nodig vonden.
Maar 'omdat ze breder waren dan de norm' lijkt me kul.
De zwart-wit opname in het begin herken ik onmiddelijk: het is de Hereweg in Groningen met op de achtergrond het torentje van de Fongers-fabriek. De omhoog gaande weg op de voorgrond gaat de Herewegviaduct op over de spoorlijnen naar Nieuweschans en Zwolle. Alhoewel er nu wat moderne panden tussen zijn gekomen, is het straatbeeld nog altijd goed herkenbaar.Raimundo schreef:Alleen al voor de beelden uit vervlogen tijden de moeite waard!
https://vimeo.com/30902522
wacht maar tot ze net als hier in Utrecht dat asfalt steeds opbreken voor werkzaamheden en je nu lappendekens krijgt van stukjes asfalt en klinkersbodhi schreef:hier in Den Haag (de stad )is de laatste jaren heel veel betontegel fiets paden vervangen voor mooi snel rood asfalt ,dus ik ben erg positief over het fiets beleid in de stad![]()