Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Amsterdam/NL naar China voorjaar 2015 - Forum Wereldfietser

Van Amsterdam/NL naar China voorjaar 2015

Hoi fietsers,

Ik zou heel graag in het voorjaar van 2015 in ongeveer 9 maanden- 1 jaar naar China willen fietsen (liefst de route over Turkije, Iran etc, maar moet me nog beter verdiepen in wat kan). Alles over land en dus weer terug met de trein. Ik heb al een aantal fietsers gezien die gaan, maar die zijn net een jaartje te vroeg.

Ik kom uit Amsterdam, ben 30 jaar (v) en heb twee jaar geleden een super mooie fietstocht gemaakt door Zuid Amerika (Peru, Bolivia en Argentinië). Gedeeltelijk alleen en gedeeltelijk met z'n tweeën. Helaas was dat toen "maar" 10 weken. En nu smaakt het naar meer. Ik heb gemerkt dat ik het toch wel erg gezellig vind om een reisgenootje te hebben om leuk, mooie en soms vervelende dingen die je mee maakt te kunnen delen.

Ik vind het leuk om wild te kamperen, af en toe hotelletje en te zien wat er op je af komt. Ook een langere tijd ergens verblijven en dan weer op de fiets stappen zie ik wel zitten.
Nu al zin in!

Ben/Ken jij iemand rond de 30 die deze reis met mij wil gaan maken in 2015, dan lijkt het mij leuk om alvast contact te hebben en als het klikt voor te bereiden.

Misschien ben ik al iets te vroeg, maar je weet maar nooit!

groetjes
Floor
Hoi Floor,

Ik had hetzelfde idee voor volgend jaar om van Nederland naar China te fietsen.
Wanneer ik dit precies wil en kan doen moet ik nog uitzoeken. Dit idee is bij mij pas deze maand ontstaan en mogelijk geworden. Dit is ook afhankelijk van het budget wat ik tot dan bij elkaar kan sparen.

Tegen april dit jaar hoop ik klaar te zijn met mijn studie. Als dat is afgerond zal ik mij echt bezig gaan houden met de planning. Dit wordt voor mij de eerste en meteen grote fietsvakantie.

Ik kom uit Almere en ben nu 24 en bijna 25 jaar (m). Ik ben 1x eerder met de racefiets van Italië naar Nederland gefietst met de Tour For Life. Dat was leuk en voor het goede doel maar te gehaast waardoor ik toen ook een blessure opgelopen had.

We kunnen altijd een keer contact opnemen en kijken of het klikt en de planning op elkaar is aan te sluiten. Mijn eerste gedachte was namelijk om niet via turkije, iran te gaan maar bovenlangs via Oekraine, kazachstan. Maar niets staat nog vast.

Groetjes,
Remi
hihi floor,

Dat is dus de reden waarom ik hier ook nog niets gezet had lol....(te vroeg)
Ik heb al veel planning gedaan maar mijn eind doel is wel Thailand.
Maar dit kan ook via China.
In elk geval start de route al richting Turkije en via iran naar pakistan.
Zo wou ik verder naar india en nepal ,ik wou via Chennai een vlucht naar Singapore doen en zo naar bangkok.Myanmar laat geen buitenlanders over land binnen.
Jij kan ook via de stan-landen gaan maar niet vergeten dat Turkmenistan heel moeilijk doet voor visum,en meestal maar een 5 daags transit visum geeft....
Dit is via iran wel te doen,maar dat zijn 5 heel harde fiets dagen....lol.

Ik zocht ook een goed doel aan de reis te koppelen ,maar hoe of wat ben ik niet uit...

Ik wou 8/4/2015 vertrekken voor in noord pakistan nog goed weer te hebben.

Misschien ben je geintreseerd om een paar dagen of langer samen te fietsen.

De rest ga ik niet verder neerschrijven want dat is net het zelfde als jou....wild kamperen etc........

Oh ja ..... ik ben 35j lol
Gr pieter
freelancer666 schreef:hihi floor,

Dat is dus de reden waarom ik hier ook nog niets gezet had lol....(te vroeg)
Ik heb al veel planning gedaan maar mijn eind doel is wel Thailand.
Maar dit kan ook via China.
In elk geval start de route al richting Turkije en via iran naar pakistan.
Zo wou ik verder naar india en nepal ,ik wou via Chennai een vlucht naar Singapore doen en zo naar bangkok.Myanmar laat geen buitenlanders over land binnen.
Jij kan ook via de stan-landen gaan maar niet vergeten dat Turkmenistan heel moeilijk doet voor visum,en meestal maar een 5 daags transit visum geeft....
Dit is via iran wel te doen,maar dat zijn 5 heel harde fiets dagen....lol.

Ik zocht ook een goed doel aan de reis te koppelen ,maar hoe of wat ben ik niet uit...

Ik wou 8/4/2015 vertrekken voor in noord pakistan nog goed weer te hebben.

Misschien ben je geintreseerd om een paar dagen of langer samen te fietsen.

De rest ga ik niet verder neerschrijven want dat is net het zelfde als jou....wild kamperen etc........

Oh ja ..... ik ben 35j lol
Gr pieter

Ik ben ondertussen weer een stapje verder en je kan het bekijken op mijn website en via daar naar mijn facebook.

http://overlandtothailand.weebly.com/
Grz
freelancer666 schreef:hihi floor,

Dat is dus de reden waarom ik hier ook nog niets gezet had lol....(te vroeg)
Ik heb al veel planning gedaan maar mijn eind doel is wel Thailand.
Maar dit kan ook via China.
In elk geval start de route al richting Turkije en via iran naar pakistan.
Gr pieter
Hoi Pieter,

Je bent inderdaad al een stuk verder in je planning. Mijn "doel" is toch wel om naar China te fietsen, maar wie weet kunnen we wel kijken of er een stuk samen gefietst kan worden. Wil ook rond die tijd vertrekken. Zal je site in de gaten houden en kijken of ik ook nog iets kan gaan maken. Toch wel leuk!

groetjes, Floor
Hey hallo daar allemaal ,

Ik (35) ben me ook zachtjes aan het voorbereiden op een fiets tochtje richting Australie. En China ligt wat dat betreft ook best op de route. Maar aangezien ik nog wat zaken zoals bijvoorbeeld mn huis nog moet regelen , verwacht ik wel wat langer nodig te hebben (begin 2016).

Ik heb nog geen plan de campagne maar mochten er geinteresseerden zijn die op een later moment een soortgelijke reis willen maken , dan ben ik 1 en al oor.

Grs Albi
Hoi Floor,
Ik ben ook al jaren bezig met deze droom, en ook op zoek naar iemand om dat samen mee te doen. Nederland China of Vuurland Alaska.
Zou het super leuk vinden om eens een avondje ideeën uit te wisselen. Mocht je dat leuk vinden dan hoor ik dat wel.
Gr. Noor
Hai Floor,

Ik ben ook voorzichtig plannen aan het maken om op de fiets via de zijderoute (met af en toe een omweg-slinger) naar China te gaan en vanaf daar misschien nog door te reizen naar Japan en met de transsyberie express terug te gaan. De rest van je tekst zou ik zo kunnen kopieren, ik wil zo rond 1 maart 2015 weg, ik ben 31 maar zonder ervaring met lange fietstochten, wel met reizen en wildkamperen (maar dat was in Zweden). Lijkt me leuk om een keer met een kop thee over jouw en mijn plannen te kletsen en wellicht kunnen we een stukje samen fietsen of een weg vinden in de visa voorwaarden wirwar :-).

Groetjes Femke
Hoii.. zie toevallig dit draadje hier staan.. Ik zit momenteel op de fiets richting China... als je het leuk vind kun je misschien de komende tijd wat inspiratie en tips opdoen via mijn site :). Wie weet heb je er wat aan!

Groetjes uit Ostrava, Hera
www.heravanwillick.nl