Hallo mensen,
Al googlend op insectenwering stuitte ik op internet op Marmite, een Engels broodbeleg. Sommigen vinden het heerlijk. Anderen vinden het niet te eten. Over Marmite:
Al googlend op insectenwering stuitte ik op internet op Marmite, een Engels broodbeleg. Sommigen vinden het heerlijk. Anderen vinden het niet te eten. Over Marmite:
Graag wil ik het eens gaan proberen. Om het komende zomer mogelijk op fietsvakantie mee te nemen. Nou heb ik reeds bij verschillende supermarkten gekeken, of men het in de schappen had staan. Maar nee, helaas trof ik het tot nu toe nergens aan. Heeft er iemand een tip, waar men het verkoopt?Al meer dan 100 jaar wordt het extract gemaakt van gist, zout, groentenextract en specerijen. Het is rijk aan de vitamines B2, foliumzuur, B12, niacine en B1 thiamine. Het zou met name aan die laatste vitamine te danken zijn dat mensen die net een portie Marmite genuttigd hebben door muggen met rust gelaten worden.
"Als je Marmite hebt gegeten, scheidt de huid een geur af die mensen niet kunnen ruiken, maar insecten op rooftocht des te beter", aldus een woordvoerder van het bedrijf.