Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycluscharge - Forum Wereldfietser

Cycluscharge

Welkom iedereen
Recursive Developments biedt sinds kort een nieuw, goedkoop en kwalitatief product aan dat perfect aansluit bij de noden van onze hedendaagse maatschapij.
Met de Cycluscharge hebben wij een klein, compact product ontworpen dat aangesloten wordt op een dynamo, traditioneel of wielnaaf, waarmee een USB-apparaat van stroom kan voorzien worden.
Met een lage prijs van 15 euro willen wij deze ecologische oplossing de wereld insturen.
Voor meer informatie, kijk zeker eens op http://www.recursive.be of mail naar info@recursive.be

Groetjes
Recursive Developments
(Small Business Project i.s.m. Vlajo en PXL Hogeschool Limburg)
AfbeeldingAfbeelding
Het idee is leuk maar de site komt zo knullig over dat het er op lijkt dat het om je persoons- en bankgegevens gaat en niet om de verkoop van een product.

Ik zou terughoudend zijn met het verstreken van je persoons en bank gegevens via deze site. Er is geen beveiligde verbinding.
Ik ben naar de site gegaan, vervolgens naar shop en daarna op de foto geklikt. De foto wordt iets vergroot weergegeven. Op mijn computer het plaatje even in extra uitvergroting bekeken. Het usb-doosje ziet er niet uit en is door een amateur in elkaar geflanst. Absoluut niet waterdicht en het geld niet waard. Ook weinig info kunnen vinden.

Groet,

Arno
Zo te zien ligt de site plat, ik krijg de melding "Error establishing a database connection".
De grote versie staat ook op de site: http://investcastle.eu/wp/wp-content/up ... C_0207.jpg
Paar keer op Ctrl-+ klikken misschien, afhankelijk van je browser.
Leon
Dna.be laat zien dat het domein sinds 21 oktober 2013 bestaat. Het lijkt wel een studenten grap/opdracht voor een virtueel product met website. De foto dsc_0207 is wel aardig maar persoonlijk zou ik de usb connector met superlijm bevestigen en niet de randjes knullig ombuigen in een te groot gat. Het ziet er wel leuk uit. Gelijkricht brug om van wissel gelijkspanning te maken, een buffer elco voor de stabilisatie en een spanningsstabilisatorregulator 5v 1a om 5 volt max 1ampere als uitgang en laadstroom. Gemonteerd op een experimenteer gaten printje. Een euro aan onderdelen de 7805 is het duurste. Het is wel grappig maar ik voer mijn creditcard gegevens toch maar even niet in.
Vreemde actie. Met een site waarop bijna geen inhoudelijk informatie te vinden is, verre van af lijkt en half in het Engels, half in het Nederlands opgesteld.

Op Facebook hebben ze ook een pagina aan het 'bedrijfje' geweid. Daar zie je dat ze gestart zijn met hogere verwachtingen dan dat ze uiteindelijk gerealiseerd hebben.
Hoewel het beginners zijn vind ik het wel vreemd dat ze allerlei fronten een aantal basisfouten ( onveilige site i.p.v. deugdelijke webwinkel, brakke behuizing) maken en een prototype lijken te presenteren als een eindproduct.

Is natuurlijk niets mis met 'bedrijfje spelen' tijdens je studietijd maar als je nog aan het spelen bent kan je niet van klanten verwachten dat ze met iets anders gaan betalen dan met speelgeld.

Maar hoop dat ze niet opgeven maar juist terug gaan naar het tekenbord en alsnog op de proppen komen met het product wat ze voor ogen hadden.

Maarten
dag iedereen

Even een snel antwoord op alle meldingen. Op de site moet er nergens bankgegevens ingegeven worden, het gaat via overschrijving. Dit is inderdaad opgericht door student. Het is de bedoeling om als student eens voeling te krijgen met een bedrijf en leren ondernemen. Het is dan ook verplicht en we wouden met een origineel idee komen. veel startkapitaal hadden we niet en daarom konden we ook geen behuizingen op maat laten maken en dergelijke.
Dit is nog niet wat wij 100% voor ogen hadden maar om dat te realiseren zouden we veel meer tijd moeten hebben maar aangezien dit bedrijf over paar maand al de doeken moet dichtdoen was dit niet haalbaar. Dat de webshop geen beveiliging gebruikt weten we, we hebben daarvoor ook besloten om geen gevoelige informatie van bankrekening te vragen.

Groetjes
Recursive
Recursive schreef:... maar aangezien dit bedrijf over paar maand al de doeken moet dichtdoen ...
Je bedoelt te zeggen dat het geen echt product is maar voor jullie een leermiddel om te kijken hoe het is om een bedrijfje te hebben?
En over een paar maanden bestaat het bedrijf niet meer?
Ach, is gewoon een Belgengrap :lol: :lol: :lol:
Ik vraag mij af of je anno 2014 nog wel kunt zakken voor een MBO- of HBO-opleiding. En of een universitaire studie nog wel echt een wetenschappelijk niveau heeft.
Het Nederlands is vaak beneden peil en bij bedrijfskundige opleidingen worden de 5 P's van marketing niet meer geleerd. Ik mis soms een analytisch denkvermogen en iets uit je hoofd leren is er ook niet meer bij. Waarmee je dus het vermogen niet ontwikkelt om iets te onthouden.
Ja, wel snel Appjes kunnen gebruiken en in Google iets opzoeken dat tot je basiskennis zou moeten behoren.

Maar ach, het zal wel een generatiekloof zijn :P
Dsju Eric, hou ik me nu al dagen in om dit te schrijven, kom jij er tóch mee... :wink:
Eric Schuijt schreef:Het Nederlands is vaak beneden peil
Het is toch 'beneden pijl'. :lol: :lol:

Peter
:lol: oude mannenpraat. Vroeger leerden we nog wat. Nu googelen ze en gaan er vanuit dat het de waarheid is. Toch is het erg leerzaam afstudeerders te begeleiden. Je leert een volledig nieuwe kijk op de maatschappij en het begrip duurzaamheid.
HansvanderVeeke schreef:
Recursive schreef:... maar aangezien dit bedrijf over paar maand al de doeken moet dichtdoen ...
Je bedoelt te zeggen dat het geen echt product is maar voor jullie een leermiddel om te kijken hoe het is om een bedrijfje te hebben?
En over een paar maanden bestaat het bedrijf niet meer?
Het is wel een echt product dat wij moeten verkopen, maar het bedrijf bestaat van eind september tot april ongeveer. Op die tijd moeten wij product ontwerpen, verkopen, reclame-campagne, beurzen, ...
bert sitters schreef:Ach, is gewoon een Belgengrap :lol: :lol: :lol:
Eigenlijk is het niet echt een grap. Het is dus een bestaand bedrijf dat word overkoepeld door VLAJO (vlaamse jongerenondernemingen) om jongeren meer met het bedrijfsleven in aanraking te laten komen
Eric Schuijt schreef:Het Nederlands is vaak beneden peil en bij bedrijfskundige opleidingen worden de 5 P's van marketing niet meer geleerd. Ik mis soms een analytisch denkvermogen en iets uit je hoofd leren is er ook niet meer bij. Waarmee je dus het vermogen niet ontwikkelt om iets te onthouden.
Mag ik er even op wijzen dat wij geen studenten marketing of dergelijke zijn. Wij zijn 4 informatici die proberen het beste te maken van dit bedrijf
Allemaal leuk en aardig, maar misschien moet je van tevoren aangeven dat je bedrijf sowieso maar een beperkte levensduur heeft. Dat betekent dus ook dat als er iets mis is met het produkt, een klant niet meer bij je kan aankloppen omdat je niet meer bestaat.

Maar dat is natuurlijk een slecht verhaal.
We kunnen natuurlijk grappen maken dat het bedrijf tot 1 april bestaat en dat informatica geen electronica is en zo, maar ik vraag me af wat de testresultaten en de prestaties zijn van het opladen van een iphone, Ipad, Android telefoon, fototoestel, GPS, acculader etc in combinatie met een Axa Dynamo.
Die dynamo levert maximaal 6 Volt en 3 Watt. Dat moet dan nog het circuit in om er 5 volt gelijk en gestabiliseerd van te maken. De gelijkrichterbrug heeft zo'n halve Volt nodig. De 7805 vraag ook een input voltage van 7,5 Volt wat 1,5 Volt hoger is dan de dynamospanning en 2 Volt lager dan de beschikbare spanning.
Gezien de gebruikte componenten zal het rendement niet veel hoger zijn dan 50%. Een eenvoudige USB stopcontactlader levert 5 volt 1 ampère, wat overeen komt met 15 Watt, het tienvoudige vermogen.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het werkt. Het is echt een hele mooie duurzame prestatie om een telefoon oid (binnen redelijke tijd) te laden met een fietsdynamo.
Ref's http://www.axa-stenman.com/en/bicycle-c ... -traction/ en http://nl.wikipedia.org/wiki/Watt_(eenheid) en http://www.jameco.com/webapp/wcs/stores ... 1_51262_-1